MERCEDES E ALL-TERRAIN
TERENOWE KOMBI  DA SIĘ LUBIĆ

All-Terrain to pierwsza uterenowiona odmiana Klasy E w wieloletniej historii tego modelu. Nowość w gamie tego najpopularniejszego samochodu marki Mercedes-Benz pojawiła się właśnie w trójmiejskich salonach Mercedes BMG Goworowski. Nowa Klasa E All-Terrain aa zwiększony prześwit, napęd na 4 koła 4Matic i odmienną stylizację nadwozia, co ma umożliwić jej wjechanie wszędzie tam, gdzie tradycyjne kombi musiałoby się poddać. 

All-Terrain ma elementy stylizacji odróżniające ją od tradycyjnych wersji kombi. Jest to między innymi charakterystyczny dla SUV-ów Mercedesa grill z dwiema srebrnymi listwami, dolna część przedniego zderzaka z czarnego, matowego tworzywa i metalizowana oprawa centralnego wlotu powietrza. Ponadto nielakierowane są osłony nadkoli oraz progi z charakterystycznym żebrowaniem i subtelną, chromowaną listwą. 

Egzemplarz prezentowany w salonie BMG Goworowski to model E 220 d 4MATIC, czyli podstawowa odmiana 2.0 z 4-cylindrowym silnikiem diesla o mocy 194 KM. Wkrótce do oferty dołączy mocniejsza jednostka 6-cylindrowa, również wysokoprężna. Za przekazanie mocy na koła w obu przypadkach odpowiada nowa 9-biegowa przekładnia automatyczna 9G-TRONIC.

Klasa E All-Terrain jest seryjnie wyposażona w system Dynamic Select. Pozwala on na wybór jednego z pięciu trybów jazdy, różniących się ustawieniami silnika, przekładni, ESP oraz układu kierowniczego. Wśród nich jest specjalny program All-Terrain, pochodzący z modelu GLE. Został on zestrojony pod kątem jazdy terenowej. 

Jeszcze bardziej komfortowe nastawy zawieszenia w połączeniu z większymi kołami i prześwitem sprawiają, że w porównaniu z Klasą E, wariant All-Terrain zapewnia odczuwalnie większą wygodę jazdy po zniszczonych nawierzchniach. Prześwit między podłożem a podwoziem można regulować w zakresie 35 mm. Przy maksymalnym podniesieniu jest o 15 milimetrów wyżej niż w standardowej Klasie E Kombi.

Po wybraniu trybu All-Terrain, podczas jazdy z prędkością 35 km/h, seryjnie montowane zawieszenie pneumatyczne Air Body Control podnosi się o 20 mm. Odpowiednio zmodyfikowane zostają wówczas progi aktywności systemu ESP, aktywnej kontroli przechyłów i kontroli trakcji (ASR). Zawieszenie pneumatyczne pozwala na wybór jednej z trzech pozycji, od standardowej do podniesionej o 35 mm. Zależnie od trybu jazdy, najwyższy poziom można wybrać ręcznie, przyciskiem na konsoli środkowej.

Program All-Terrain współpracuje ze specjalnym interfejsem systemu multimedialnego, gdzie wskazuje aktualny kąt skrętu przednich kół, prześwit pojazdu (pozycję pneumatycznego zawieszenia), kąt nachylenia zbocza, kąt przechyłu bocznego, pozycję pedału gazu i hamulca oraz kompas.

Klasa E All-Terrain jest o 29 mm wyższa od Klasy E Kombi – 14 mm przypada na większy profil opon, a kolejne 15 mm na bazowe podwyższenie pneumatycznego zawieszenia. Prześwit waha się od 121 do 156 mm. Ceny Klasy E All-Terrain rozpoczynają się od 251 100 zł. Główni konkurenci to Audi A6 Allroad Quattro (od 279 900 zł) oraz Volvo V90 Cross Country (232 300 zł). Zapraszamy do salonów BMG Goworowski na jazdę próbną. Jeśli szukacie tego typu samochodu, z pewnością będziecie zadowoleni. 

88
01/2018

Swoją przygodę zaczynał w czasach bigbitu i to w samej jego kolebce – w Sopocie. Zanurzył się w rocka, a potem w jazz.