VOLKSWAGEN PASSAT ALLTRACK Z RODZINĄ NA PODWYŻSZENIU

Od ponad 40 lat wyznacza standardy w segmencie samochodów klasy średniej, stając się wzorem do naśladowania dla wielu innych producentów. Volkswagen Passat, bo o nim mowa, doczekał się ośmiu generacji i wielu wersji nadwoziowych. Aktualnie, jedną z najciekawszych, jest uterenowiony model Alltrack – łączący cechy przestronnego kombi z praktycznością i wielofunkcyjnością SUV’a. 

Passerati – takimi złośliwymi hasłami bardzo często przywoływany jest Volkswagen Passat w polskim Internecie. Tymczasem zalety tego popularnego modelu są niezaprzeczalne, a wersja Alltrack z pewnością przypadnie nam do gustu nie tylko z powodu jej funkcjonalności, ale też stylistyki nadwozia. 

Samochód ma wyraźnie terenowy wygląd dzięki zastosowaniu nowych zderzaków oraz osłon podwozia i progów, a także nadkoli. Prześwit został powiększony o 27,5 mm w stosunku do „szosowej” odmiany i wynosi 174 mm. Alltrack jest idealnym wyborem dla rodzin z dziećmi. Dzięki uterenowionemu charakterowi, podróż na działkę nad jeziorem, do babci na obiad, czy na wakacje w góry staje się prostsza i wygodniejsza.

Osoby chcące wykorzystywać Alltrack’a jako ciągnik przyczepy kampingowej lub lawety ze sportowym samochodem na weekend, docenią możliwość pociągnięcia ładunku o maksymalnym ciężarze 2.200 kg, a także seryjny system Trailer Assist ułatwiający manewrowanie autem do tyłu z przyczepą. 

Niebagatelne znaczenie ma również seryjny napęd na cztery koła 4MOTION. Jego konstrukcja jest dość prosta, ale bardzo skuteczna. W zwykłych warunkach napędzana jest jedynie przednia oś, co pozwala oszczędzać paliwo. Jeśli jednak pojawi się groźba utraty przyczepności, w ułamku sekundy dołączany jest napęd tylnej osi. 

Passat Alltrack posiada również system umożliwiający wybór trybu jazdy. Oprócz standardowych programów Eco, Normal, Comfort, Sport i Individual w tej wersji  znajduje się również dodatkowy tryb Offroad, którego nie znajdziemy w pozostałej gamie Passatów. Wystarczy wcisnąć jeden przycisk, a wszystkie istotne systemy oraz zawieszenie, a także system sterowania silnikiem i skrzynią biegów dostosowują się do wymagań jazdy terenowej.

Tradycyjnie dla wszystkich modeli Passata, wnętrze oferuje bardzo dużą przestrzeń i pakowność. Bardzo pojemny bagażnik pozwala włożyć nie tylko wózek, ale również sporej ilości bagaż, o czym przekonał się podczas testu nasz redakcyjny fotograf. Jako świeżo upieczony tata docenił również łatwość dostępu do funkcji isofix do mocowania dziecięcego fotelika. Ponadto rolety boczne i dach panoramiczny, powodują że dzieci odczuwają ponadprzeciętny komfort podróżując tym autem na tylnej kanapie. 

Passat w wersji Alltrack występuje tylko z nadwoziem typu kombi, zwanym u tego producenta Variant. Silnik w testowanym egzemplarzu to jednostka diesla o pojemności 2 litrów i mocy 190 KM. Pozwala ona przyspieszyć do 100 km/h w raptem 8 sekund i maksymalnie osiągnąć 220 km/h, zadowalając się przy tym średnio niespełna 7 litrami ON na 100 km. 

Model dostępny jest z 4 silnikami – jednym benzynowym 2.0 TSI o mocy 220 KM w cenie od 166 090 zł oraz trzema jednostkami wysokoprężnymi. Silniki 2.0 TDI oferowane są w wariantach mocy 150, 190 i 240 KM. Ich ceny to odpowiednio 152 890 zł, 170 590 zł, 187 390 zł. Tylko najsłabszy wariant TDI dostępny jest z tradycyjną, manualną skrzynią biegów. Pozostałe wersje posiadają automatyczne przekładnie DSG. Zapraszamy na jazdy testowe do salonu City Motors w Gdańsku.

 

82
07/2017

Sale koncertowe wypełnia po brzegi, mimo że jego muzyce daleko do mainstreamu.