SEAZONE NA MUZYKĘ

Trzy dni wypełnione wiedzą, wykładami, spotkaniami, warsztatami, koncertami, imprezami... a nawet rejsem po Zatoce Gdańskiej.  Druga edycja Seazone Music & Conference za nami. Do Sopotu zjechali profesjonaliści branży muzycznej, entuzjaści nowych technologii, artyści, producentów i wielu innych gości, którym tematyka muzyczna i eventowa jest bliska. 


Matylda Promień

Podstawowa część konferencji Seazone czyli panele, podzielone na dwa główne wątki – artystyczne i eventowe, odbywające się w salach Sofitel Grand Sopot oraz Państwowej Galerii Sztuki zgromadziły zainteresowaną różnymi tematami publiczność. 

Dużym zainteresowaniem cieszył się panel prowadzony przez Huberta Augustyniaka, konfrontujący platformę cyfrowej sprzedaży muzyki (Beatport, Traxsource) i agregatora YouTube (Majestic Casual), panel goszczący organizatorów i bookerów polskich festiwali oraz ten poświęcony pozyskiwaniu funduszy ze źródeł samorządowych, na którym uczestniczki Marta Chełkowska, Aleksandra Szymańska i Lena Dula zostały zasypane największą ilością pytań z sali. 

Do emocjonujących spotkań w Państwowej Galerii Sztuki należy zaliczyć dyskusje na temat tego, jak technologie wpływają na twórczość współczesnych muzyków. Wziął w niej udział Saytek, ceniony brytyjski DJ znany z improwizowanych występów, grający na nieśmiertelnym Rolandzie 909. 

Poruszono także aspekt muzyki w reklamach i filmach, jako promocja wykonawców z udziałem trzech stron – artystki Marii Sadowskiej oraz reprezentantów dwóch odmiennych modeli publishingowych Schubert Music Publishing (Tomasz Włodarski) i Sony A/TV (Włodzimierz Szadziński). 

Inną niezwykle owocną w informacje była prelekcja dwójki specjalistów od prawa autorskiego – Brytyjki Saranne Reid (Sample Clearance Services) i Karola Laskowskiego (kancelaria Dentons). Jak okazało się po ilości pytań od publiczności, wiedza nt. legalizacji i wykorzystywania cudzych fragmentów utworów jest w Polsce wciąż deficytowa. W sobotę zaś muzycy mieli okazję poznać dwójkę organizatorów festiwali z Estonii i Litwy, co zaowocowało wymianą kontaktów oraz możliwością pokazania swej twórczości poza Polską.

Każdego dnia po zakończonych prelekcjach chętni uczestnicy udawali się na koncerty Seazone Showcase odbywające się w małych klubach, pubach i kawiarniach. Dla zainteresowanych był to czas na poznanie nowego wykonawcy, zaś dla artysty okazja do zaprezentowania swej twórczości promotorom, organizatorom imprez i przede wszystkim bookerom festiwalowym. 

Z gwiazd tej edycji należy wymienić polskich wykonawców O.S.T.R., Adi Nowak i Darię Zawiałow oraz zagraniczny Low Roar. Zaś wśród młodszych wykonawców należy wyróżnić Josha Savage, ekipę z Łotwy (Ryga, Triana Park, Justs) czy brytyjski Eyre Llew. Z polskich młodych projektów największe zainteresowanie wzbudziły BeMy, SALK, The Young Stadium Club i liryczny Michał Kmieciak.

Drugim znaczącym aspektem zaprezentowanym w nowej, poszerzonej formule konferencji Seazone, była część technologiczna z warsztatami oraz strefą „Testuj Sprzęt”. We współpracy z djSHOP.pl udało się zgromadzić niebywałą ilość nowego firmowego sprzętu, który można było wypróbować, a co więcej wziąć udział w praktycznych warsztatach z endorserami takich marek jak Serato, Roland, Reloop, Novation, Ableton.

82
07/2017

Sale koncertowe wypełnia po brzegi, mimo że jego muzyce daleko do mainstreamu.