Modelem 5008 Peugeot odważnie atakuje segment SUV-ów. To samochód dopracowany w najdrobniejszych szczegółach, wyróżniający się nowoczesnym designem i znakomitymi właściwościami jezdnymi. I nie są to słowa rzucane na wiatr, czy slogany marketingowe bez pokrycia. Przekonaliśmy się o tym organoleptycznie testując benzynową wersję o pojemność 1.6 i mocy 165 KM. Samochód do testów użyczył nam diler JD Kulej. 

To już druga generacja modelu 5008. Już na pierwszy rzut oka widać, że samochód ten mocno się zmienił. Pierwsza generacja była minivanem, nowa wersja to SUV z prawdziwego zdarzenia. Od poprzednika auto jest dłuższe aż o 11 centymetrów, a rozstaw osi jest dłuższy o 16,5 cm i wynosi 284 cm. Wpłynęło to w sposób istotny na przestrzeń w kabinie, w której w komfortowy sposób może podróżować siedem osób.

ATLETYCZNA SYLWETKA

Nowoczesna stylistyka nadwozia nowego Peugeota 5008 natychmiast przykuwa wzrok. Jego imponujące rozmiary podkreślają atletyczna sylwetka, wysoko poprowadzona linia okien, duże koła z ozdobnie wyprofilowanymi obręczami, chromowane listwy, aluminiowe relingi dachowe oraz dach wykończony lakierem Black Diamond.

FUTURYSTYCZNE WNĘTRZE

Zaglądamy do wnętrza. Ergonomia, materiały i stała łączność ze światem zewnętrznym – każdy detal został przemyślany, tak aby zapewnić wygodną obsługę samochodu i jak najbardziej intuicyjne prowadzenie. Wnętrze jest przestronne, a efekt ten potęguje panoramiczny dach, dzięki któremu kabina samochodu jest zawsze idealnie doświetlona, a kierowca może relaksować się na fotelu z funkcją wielopunktowego pneumatycznego masażu.

Pięknie i futurystycznie zaprojektowany jest Peugeot i-Cockpit®. Wysoko wkomponowany w deskę rozdzielczą panel wirtualnych zegarów, który można w pełni personalizować i 8-calowy pojemnościowy ekran dotykowy są umieszczone na linii wzroku, by kierowca mógł obserwować ważne parametry jazdy nie odrywając oczu od drogi. 

SIEDEM FOTELI W STANDARDZIE 

Kierowca może dopasować wnętrze do własnych preferencji: ustawić jasność oświetlenia kabiny i kolor wyświetlacza, wybrać z wbudowanego dyfuzora jeden z trzech zapachów, a także według własnego uznania wybrać, które informacje komputera pokładowego (poza prędkościomierzem i obrotomierzem) będą wyświetlane na ekranie nad kierownicą.

Na polskim rynku, standardowo auto występuje w wersji siedmioosobowej. Dwa fotele trzeciego rzędu są chowane pod podłogą bagażnika. Po ich złożeniu pozostaje jeszcze przestrzeń bagażowa o pojemności 702 litry. Maksymalna pojemność bagażnika to imponujące 952 l. Warto też zaznaczyć, że w kabinie nowego Peugeota 5008 jest aż 38 schowków. 

ZWINNY I DYNAMICZNY

Przejdźmy do właściwości jezdnych. Dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM sprawdził się podczas testu znakomicie. Nie brakuje mu dynamiki, współpraca z automatyczną skrzynią biegów przebiega bezproblemowo. W mieście wielkim atutem tego samochodu jest stosunkowo niewielki promień skrętu. Ułatwia to znacznie manewrowanie i parkowanie. 

Zwrotny i łatwy w obsłudze nowy Peugeot 5008 doskonale sprawdza się też w trasie, a wyciszenie kabiny zapewnia komfort akustyczny na miarę luksusowego sedana. Układ kierowniczy jest precyzyjny, samochód prowadzi się bardzo pewnie. W trybie Sport układ kierowniczy staje się bardziej sztywny, a auto pokazuje bardziej drapieżny charakter. 

KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO

Zwróciliśmy uwagę na świetnie zestrojone zawieszenie, które efektywnie i niemal niezauważenie tłumi nierówności nawierzchni zachowując jednocześnie pożądaną sztywność podczas jazdy po zakrętach. Warto tutaj nadmienić, że 5008 nie jest wyposażony w napęd na cztery koła. 

Bezpieczną i komfortową jazdę w trudniejszych warunkach ma zapewniać system Advanced Grip Control, który umożliwia przejechanie przez grząski teren dzięki odpowiedniemu sterowaniu systemem ESP. System pracuje w trybach: standard, śnieg, błoto i piasek, z wyłączonym ESP. Na wyposażeniu jest jeszcze asystent podjazdu i zjazdu ze wzniesienia.

DOBRY STOSUNEK CENY DO JAKOŚCI

Na polskim rynku nowy SUV Peugeot 5008 dostępny jest w czterech opcjach wyposażenia (Access, Active, Allure i GT) z gamą nowoczesnych jednostek napędowych. Wyposażenie standardowe jest bardzo bogate, a pakiety wyposażenia opcjonalnego są rozsądnie skalkulowane. W efekcie otrzymujemy świetnie wyglądające i świetnie jeżdżące auto w rozsądnie skalkulowanej cenie (od 99.900 zł po 166.700 zł). Zapraszamy do salonu JD Kulej w Gdyni na jazdę próbną. Warto!