VW GOLF VII LIFTING KOMPAKTOWEJ IKONY

Golf to najpopularniejszy model w historii Volkswagena. Do tej pory na całym świecie sprzedano już ponad 33 miliony egzemplarzy, a wynik ten z pewnością wyśrubuje odświeżona, siódma już generacja Golfa. Lifting przyniósł sporo zmian, o czym mieliśmy okazję się przekonać dzięki dilerowi City Motors, który do jazd testowych wypożyczył nam wersję 2.0 TDI o mocy 150 KM. 


Max Radke

Volkswagen Golf od wielu lat uznawany jest za jedno z najlepszych aut klasy kompakt. Od zawsze model ten kojarzył się z ostoją tradycyjnej, praktycznej i funkcjonalnej motoryzacji, zbudowanej na solidnym, niemal niezniszczalnym podłożu. Tym razem inżynierowie z Wolfsburga mocniej niż zwykle puścili wodze fantazji i puścili oko do jeszcze młodszego kierowcy niż zwykle. Większość zmian w nowym Golfie dotyczy bowiem multimediów.

Nowy Golf pod względem stylistycznym nie zmienił się wiele. Wśród zmienionych elementów znajdują się: przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, tylny zderzak z atrapami końcówek wydechu, nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, tylne lampy w technologii LED, a także nowe wzory obręczy kół z lekkich stopów oraz lakiery. 

Nowości w zmodernizowanym Golfie najszybciej można zauważyć we wnętrzu – to dlatego, że model 2017 roku ma nowe i w coraz większym stopniu cyfrowe wskaźniki oraz elementy obsługi. Zegary wyświetlane są na 12,3-calowym, kolorowym ekranie. Można na nim oglądać także m.in. mapy nawigacji, informacje z komputera pokładowego, czy też ustawienia systemów wspomagających kierowcę.

Nowością jest funkcja sterowania multimediami poprzez gesty. Golf oferuje to rozwiązanie jako pierwszy przedstawiciel klasy kompakt. Centralną część kokpitu zajmuje teraz większy ekran systemu multimedialnego o średnicy nawet 9,2 cala, który może być konfigurowany według własnego uznania. Opcjonalnie Golfa połączyć można z internetem i korzystać z wielu aplikacji z poziomu samochodu.

Modernizacja modelu siódmej generacji wprowadza zarazem do klasy kompaktów wyższe standardy w zakresie wyposażenia w systemy asystujące: to funkcja hamowania awaryjnego (City) z możliwością rozpoznawania pieszych, nowy asystent poruszania się w korku (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h) oraz układ Emergency-Assist. 

W porównaniu do poprzedniej wersji modelowej wyposażenie standardowe Golfa rozszerzono o takie elementy jak tempomat, radio Composition Colour i system rozpoznawania zmęczenia u kierowcy (wersja Trendline), jak również komputer pokładowy Premium (Comfortline) oraz aktywny tempomat z funkcją Front Assist (Highline).

Jeśli chodzi o silniki to nowością jest wersja 1.5 TSI o mocy 150 KM z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz systemem dezaktywacji dwóch cylindrów. Do wyboru kilkanaście wersji silnikowych o mocy od 85 do 310 KM. Ceny nowego VW Golfa startują od 66.990 zł. Jednocześnie w salonach debiutują wersje – hatchback, Variant, Alltrack, GTD oraz VW Golf R. Zapraszamy na jazdy próbne do salonu City Motors w Gdańsku.

79
04/2017

Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. Światła reflektorów wypaczają normalne życie.