KIA SORENTO
RODZINNY SUV

Przekonuje do siebie nie tylko przestronnym wnętrzem i atrakcyjnym, muskularnym wyglądem. Sorento, największy model w gamie marki Kia, to świetnie zaprojektowany SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę. W salonie JD Kulej za 147.500 zł otrzymamy samochód w podstawowej wersji wyposażenia M, napędzany dwulitrowym dieslem.


Max Radke

W standardzie wersji M m.in. stały napęd na cztery koła, czujniki ciśnienia w ogumieniu, automatyczna skrzynia biegów, kamera cofania i czujniki parkowania, system nawigacji satelitarnej, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła LED do jazdy dziennej i 7 miejsc na pokładzie. 

Najbogatsza wersja XL (od 175.500 zł) ma dodatkowo w standardzie: reflektory ksenonowe z funkcją adaptacyjnego oświetlania drogi oraz spryskiwaczami reflektorów, asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola i ruchu pojazdów z tyłu, rolety przeciwsłoneczne szyb bocznych dla pasażerów 2 rzędu, skórzana tapicerka foteli, pakiet zimowy zawierający podgrzewane fotele przednie i kierownicę, elektryczne sterowanie foteli.

W kabinie jest bardzo dużo miejsca.  Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia świetną widoczność i poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy. W standardzie zyskujemy dwa dodatkowe fotele wyciągane z podłogi bagażnika, dzięki czemu Sorento staje się samochodem siedmioosobowym. W wersji 7-osobowej pojemność bagażnika wynosi tylko 142 litry. Przy złożonym trzecim rzędzie foteli bagażnik Sorento mieści 605 l, a gdy złożymy także fotele drugiego rzędu wówczas powiększy się aż do 1662 litrów. 

Mimo swoich sporych wymiarów zewnętrznych Sorento nieźle sprawowało się w ciasnym ruchu miejskim. Na parkingu w manewrach pomagała duża zwrotność oraz kamera cofania. Nie da się jednak ukryć, że ten duży, rodzinny SUV stworzony jest do długich tras. Wtedy liczy się komfort. I tutaj się nie zawiedziecie. Samochód jest miękko zestrojony, świetnie tłumi nierówności i pochłania pęd powietrza. Na zakrętach, mimo swoich gabarytów nie wychyla, jest stabilne. 

Wszystko jest zasługą świetnego napędu Dynamax, który potrafi zmienić rozkład mocy na osie nim dojdzie do utraty przyczepności, a hamowanie wybranych kół daje możliwość optymalnego rozłożenia sił napędowych na poszczególne koła. Także dynamika Sorento jest zadowalająca. 185 KM to wystarczająca moc by manewry wyprzedzania wykonywać bez obaw. 

Pisząc o Sorento należy pamiętać, że podobnie jak wszystkie inne modele tej marki oferowane na naszym rynku jest on objęty 7-letnią gwarancją, ograniczoną przebiegiem 150 tysięcy kilometrów oraz 7-letnim planem aktualizacji map w fabrycznej nawigacji. Kia Sorento oferowana jest z dwoma turbodieslami o pojemności 2,0 (185 KM) i 2,2 (200 KM) litra.

79
04/2017

Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. Światła reflektorów wypaczają normalne życie.