ALFA ROMEO STELVIO MILOWY ROK ALFY ROMEO

169.700 zł tyle minimum trzeba zapłacić za Alfę Romeo Stelvio. To pierwszy SUV w ponad 100-letniej historii włoskiej marki. Marki, która od zawsze słynęła z produkcji samochodów, obok których nie przechodzi się obojętnie. Tak właśnie jest z modelem Stelvio, o czym mieliśmy okazję się przekonać podczas uroczystej premiery zorganizowanej w Browarze Port Gdynia przez autoryzowanego dilera, firmę Auto – Mobil. 


Max Radke

Nie ma wątpliwości, Stelvio to kwintesencja Alfy, co widać przede wszystkim w stylistyce nadwozia. To auto z charakterem i sportowym pazurem – przód intryguje zadziornym spojrzeniem, tył kusi zgrabnymi liniami, muskularne nadkola zdradzają temperament, a duże wloty powietrza w zderzaku budzą respekt. Wszystko zrównoważone idealnym wyczuciem doskonałej proporcji i harmonii powierzchni.

Wnętrze jest estetyczne i proste, nie ma tu miejsca na elementy źle zaprojektowane lub zbędne. Przestronność, ergonomiczny komfort i to z czego Włosi słyną, czyli design – to największe atuty kabiny. Materiały wykończeniowe są bardzo dobrej jakości, wygodne fotele dobrze podtrzymują ciało, a system multimedialny sterujący funkcjami samochodu jest intuicyjny. 

Jako standardowe wyposażenie oferowane są m.in.: system DNA, pozwalający wybrać odpowiedni program jazdy, 6 poduszek powietrznych, mechaniczny dyferencjał, reflektory biksenonowe, tempomat, podgrzewana kierownica, elektrycznie sterowane fotele, 20-calowe felgi, automatycznie otwierana pokrywa bagażnika, nawigacja satelitarna, 400-watowy system audio oraz skórzane i drewniane elementy wykończenia kabiny. 

Oprócz tego, w zależności od wersji, auto może posiadać: kamerę cofania i czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, autonomiczny układ awaryjnego hamowania (AEB) z funkcją wykrywania pieszych, system ostrzegający kierowcę o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe. 

Stelvio jest dostępny z dwoma mocnymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi — 200 KM lub 280 KM i napędem na cztery koła Q4 — oraz z turbodieslem 2.2 o mocy 180 KM i 210 KM, któremu także towarzyszy napęd na cztery koła Q4. W ofercie jest również dostępna wersja 2.2 Turbo Diesel 180 KM z tylnym napędem. W późniejszym terminie do gamy dołączyć ma także diesel o mocy 150 KM oraz topowa odmiana QV o mocy 510 KM.

Od początku swojej historii marka Alfa Romeo tworzyła pojazdy zdolne do zmiany sposobu, w jaki jeździmy i za co kochamy nasze samochody: niepowtarzalne arcydzieła stylistyki i inżynierii, które nadal można podziwiać i naśladować. Czy Stelvio okaże się kolejnym kamieniem milowym w historii włoskiej marki? Jeśli ten samochód jeździ tak jak wygląda, to nie mamy wątpliwości. Już niedługo postaramy się przekonać o tym osobiście.

79
04/2017

Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. Światła reflektorów wypaczają normalne życie.