PEUGEOT 3008 SIŁA, STYL I ELEGANCJA

Zwraca uwagę nowoczesną stylistyką nadwozia, zaskakuje futurystycznym wnętrzem i wywołuje uczucie zadowolenia swoimi właściwościami jezdnymi – taki jest Peugeot 3008. Nowa generacja francuskiego SUV-a zadebiutowała kilka miesięcy temu i zbiera bardzo pochlebne recenzje. 


Max Radke

Najnowszy Peugeot 3008 w końcu wygląda jak SUV. Poprzednie wcielenie bardziej przypominało minivana, na co zwracali uwagę miłośnicy marki. Teraz wątpliwości już nie ma. Dwubryłowa sylwetka, długa maska, muskularne przetłoczenia – wszystko to dodaje charakteru. Do tego dodajemy duże koła (min. 17 cali), liczne plastiki i osłony, a także imponujący 22-centymetrowy prześwit i mamy offroadowy charakter. 

Kompromisem dla malkontentów jest dobrze znany, doskonały pakiet Advanced Grip Control z pięcioma trybami pracy systemu ESP. Dzięki temu łatwiej poradzisz sobie z piaskiem, śniegiem, czy też w terenie. Gdy trzeba zjechać ze stromego zbocza, z pomocą przychodzi system Hill Assist Descent Control, który automatycznie dostosowuje prędkość do warunków, umożliwiając bezpieczny, łagodny zjazd. 

Inżynierowie pracujący nad nowym 3008 zrobili wszystko, aby jazda po mieście również była komfortowa. Dzięki zaawansowanemu systemowi Park Assist i kamerom, na ekranie dotykowym wyświetli się widok z lotu ptaka ukazujący otoczenie samochodu w czasie rzeczywistym, co znacząco ułatwia manewrowanie. Kierowca widzi obraz 360° i wszystkie ewentualne przeszkody.

Oprócz tego na pokładzie znajdziemy aktywny tempomat z funkcją stop, system ostrzegający o pojazdach w martwym polu, system ostrzegający o zbliżaniu się do przeszkody, systemy awaryjnego hamowania i ostrzegające kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze. I jeszcze jedno praktyczne rozwiązanie. Masz zajęte ręce? Dzięki sprytnie rozwiązanej pokrywie tylnej nie musisz odkładać pakunków, aby ją otworzyć lub zamknąć. Wystarczy wykonać ruch stopą pod zderzakiem, a system zrobi to za Ciebie. 

Jeśli chodzi o stylistykę wnętrza, to trzeba przyznać, że projektanci popisali się. Uwagę zwraca nieduża kierownica w kształcie elipsy. Funkcjonalna i intuicyjna konsola środkowa wyposażona jest w duży ekran 8-calowy służący do zarządzania systemem informacyjno – rozrywkowym. Zamontowano tu jeden z najlepszych na rynku systemów nagłośnieniowych firmy Focal. 10 głośników naszpikowanych unikalnymi technologiami audio zapewnia niebywałą precyzję dźwięku. 

Co pod maską? My jeździliśmy benzynową wersją o pojemności 1.6 l i mocy165 KM. W połączeniu z dobrze i płynnie działającym automatem i możliwością ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy, samochód prowadzi się przyjemnie i precyzyjnie. Silnik pracuje cicho, płynnie rozwija moc i sprawnie przekazuje ją na koła. Wśród „benzyniaków” do dyspozycji jest jeszcze bazowy silnik 1.2 PureTech (130 KM). Silniki wysokoprężne to ekonomiczna rodzina BlueHDI: 1.6 BlueHDI (100 lub 120 KM) oraz 2.0 BlueHDI (150 albo 180 KM). 

Auto mierzy 4447 mm długości, 1841 mm szerokości, 1624 mm wysokości oraz 2675 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 520 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność powiększy się do 1580 litrów. 3008 to nowoczesny samochód o rodzinnych cechach. Jest pakowany, bardzo wygodny i doskonale nadaje się zarówno do codziennego przemieszczania po mieście, jak i rodzinnej wycieczki na wakacje. Ceny nowego Peugeota 3008 rozpoczynają się od 89.900 zł. Zapraszamy na jazdy testowe w JD Kulej.