BMW 5. BIZNESOWY ATLETA

W gdyńskim salonie BMW i MINI Zdunek uroczyście zaprezentowano nową generację BMW wersji 5. Model o typoszeregu G30 jest już siódmym wcieleniem popularnej "piątki". Samochód promowany jest hasłem "Biznesowy atleta". I nie ma w tym cienia przesady. BMW serii 5 to synonim nowoczesnej limuzyny biznesowej. 


Max Radke

Z zewnątrz BMW 5 przeszło elegancką ewolucję. Najbardziej widoczna zmiana to modyfikacja słynnych ringów, czyli świateł. Puryści narzekają, co nie zmienia faktu, że samochód ma piękną sylwetkę. Od nowa za to została zaprojektowana kabina. Przednie fotele są w pełni elektrycznie sterowane i wyposażone w funkcję masażu. Wszystkie informacje z systemu multimedialnego są wyświetlane na wystającym z deski rozdzielczej ekranie o przekątnej 10,25 cala.

Nowa „piątka” na pokładzie ma kilka rozwiązań z zaprezentowanej niedawno największej limuzyny BMW, czyli serii 7. Mamy tu asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentny tempomat odczytujący ograniczenia prędkości, czy funkcję Stop&Go. Ciekawostką jest również funkcja Remote 3D View, która pokazuje kierowcy na smartfonie trójwymiarowy obraz otoczenia pojazdu. 

BMW serii 5 wyposażone jest też w systemy autonomiczne. Funkcja Remote Parking pozwala zdalnie zaparkować auto. Możliwa jest także semiautonomiczna jazda w korku bez konieczności trzymania rąk na kierownicy. Auto potrafi też wykryć niebezpieczeństwo na skrzyżowaniu (Crossroads Warning) i ostrzec przed nim kierowcę. W razie potrzeby potrafi też gwałtownie zahamować.

Podstawowy silnik benzynowy 530i to jednostka 4-cylindrowa, 2-litrowa, o mocy 252 KM i momencie obrotowym równym 350 Nm. Natomiast 540i to trzylitrowy silnik o mocy 340 KM (450 Nm). W przypadku wersji wysokoprężnych bazowa jednostka 520d ma pojemność dwóch litrów i dostarcza 190 KM (400 Nm). Mocniejsza wersja 530d to trzylitrowy motor o mocy 265 KM (620 Nm). 

Do oferty dołączą jeszcze wersje 530e iPerformance (252 KM, 420 Nm), 520d EfficientDynamics Edition (190 KM, 400 Nm) oraz najmocniejszy M550i xDrive (462 KM, 650 Nm). Podstawowy model 520d kosztuje od 209 300 zł. Najtańsza wersja benzynowa 530i kosztuje od 227 800 zł.

Podczas oficjalnej premiery w salonie BMW Zdunek pokazano wszystkie dotychczasowe generacje serii 5, a wielkim zainteresowaniem, szczególnie mężczyzn, cieszył się model M5 poprzedniej generacji wyprodukowany w limitowanej serii 200 egzemplarzy. Czarna bestia o mocy 600 KM (700 Nm) wyceniana jest na 760 tys. zł.

77
02/2017

Nie nosi jeansów i unika różu. Krótkie włosy to wygoda i jak mówi, żaden akt protestu wobec świata.