Alfa Romeo Giulia. Piękna, nowczesna i uwodzicielska

Giulia to kwintesencja nowego wzorca Alfy Romeo oraz maksymalny wyraz „mecchanica delle emozioni" czyli mechaniki emocji. W modelu tym producent zawarł swoje 105-letnie doświadczenie w konstruowaniu niepowtarzalnych stylistycznie i technologicznie samochodów „Made in Italy”. Obecnie, w gdyńskim salonie Auto-Mobil Giulia dostępna jest w wersji Business już od 124 900 zł. 


prestiz

Niezbędnymi składnikami każdego samochodu z logiem Alfa Romeo jest wyraźnie włoska stylistyka, nowoczesne i innowacyjne silniki, doskonałe rozłożenie wagi (50/50), wyjątkowe rozwiązania techniczne i najlepszy stosunek masy do mocy. 

Cechy te, posiada oczywiście także najnowsza limuzyna z Arese. 

Siadając za kierownicą wkracza się w inny wymiar, w którym wszystko skupione jest wokół kierowcy, jego emocji i chęci przeżywania radosnych chwil podczas jazdy. Zasługa w  tym miedzy innymi bezpośredniego układu kierowniczego, natychmiastowej reakcji na pedał przyspieszenia oraz szybkim zmianom biegów i skutecznego układu hamulcowego. 

W Alfie Romeo wszystko to kryje się pod hasłem „meccanica delle emozioni" (mechanika emocji). Jest to silny i wyrazisty przekaz rozpowszechniany na całym świecie po włosku, składający hołd ojczyźnie, w której marka powstała ponad 100 lat temu. To legenda, która do dziś wyprowadza symbol „Made in Italy” na codziennie przemierzane drogi, najsławniejsze tory wyścigowe oraz do serc milionów miłośników tej marki na całym świecie.

Proporcje oparte są na architekturze technicznej całego samochodu. Dla Alfy Romeo punktem odniesienia jest równowaga pomiędzy rozkładem mas na osie (50/50) oraz tylny napęd. Aby lepiej zbilansować masy, silnik oraz mechanika muszą być ułożone pomiędzy dwoma osiami. 

Stąd pomysł na projekt Giulii: bardzo krótkie zwisy, długa maska silnika oraz długie błotniki przednie, „cofnięta" kabina pasażerska „wsparta" na kołach napędowych oraz tylne, „muskularne" błotniki, optycznie sugerujące punkt, w którym moc przekazywana jest na jezdnię. Wszystko to przekłada się na wyjątkowo długi rozstaw osi - najdłuższy w swojej kategorii - zamknięty w jednym z najbardziej kompaktowych nadwozi. Drugi aspekt włoskiego stylu to prostota, za którą kryje się jeden z najbardziej złożonych w przemyśle, kreatywnych procesów: projektowanie samochodu. To właśnie styl ma za zadanie ukryć długą i złożoną pracę za prostą i naturalną linią, która ukazuje elegancję form oraz wyrafinowany włoski gust. 

Rozłożenie masy na osie w proporcji 50/50 okazało się niezwykle istotne dla przyjemności jazdy Alfą Romeo. Została ona uzyskana dzięki pracy zarówno nad układem samochodu, jak i umieszczeniu wszystkich najcięższych elementów w możliwie najbardziej centralnej pozycji.

W układzie jezdnym zastoswano technologię Torque Vectoring, która dzięki podwójnemu sprzęgłu pozwala tylnemu mechanizmowi różnicowemu odrębnie sterować momentem każdego z kół. W ten sposób przekazywanie mocy na podłoże poprawia się również w warunkach niskiej przyczepności. Pozwala to prowadzić samochód bezpiecznie i zawsze bardzo przyjemnie, bez konieczności nagłych interwencji ze strony systemu kontroli stabilności. 

Ponadto, w nowej Alfie Romeo pojawia się również po raz pierwszy Integrated Brake System. Jest to innowacyjny układ elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, który zapewnia natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania.

To jednak nie koniec innowacyjnych rozwiązań włoskich inżynierów. Poza dopracowanym nadwoziem o niskiej wartości współczynnika oporu Cx i perfekcyjnego zbalansowania sił na zakrętach oraz docisku aerodynamicznego, nowy model wyposażony jest również w Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym, zapewniając w ten sposób lepsze osiągi i przyczepność, nawet przy dużych prędkościach. 

Nie można również zapominać, że nowa Alfa Romeo Giulia oferuje unowocześniony selektor Alfa DNA, który modyfikuje dynamiczne zachowanie samochodu w oparciu o wybory dokonywane przez kierowcę: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb wydajności energetycznej, który po raz pierwszy został zastosowany w Alfie Romeo) i oczywiści Racing (w wersjach o wysokich osiągach).

W kabinie pasażerskiej nowy samochód oferuje najwyższy poziom jakości, bezpieczeństwa, wyposażenia i komfortu, a dodatkowo jeden, bardzo typowy dla Alfy Romeo element: centralne zorientowanie przyrządów i przycisków na kierowcę. Nieprzypadkowo wszystkie główne przyciski są wbudowane w kierownicę, jak w bolidzie Formuły 1, natomiast interfejs człowiek/samochód składa się z dwóch pokręteł, które prosto i łatwo regulują selekor Alfa DNA oraz system infotainment.

Aby uzyskać doskonały stosunek masy do mocy, wynoszący poniżej 3 kg/KM, nowa Giulia łączy świetne osiągi silnika z szerokim zastosowaniem ultralekkich materiałów we wszystkich częściach samochodu.

Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Benzyna AT8 BUSINESS – w Auto-Mobil od 124 900 zł. 

Rekomendowana w tym artykule Alfa Romeo Giulia wyposażoną w nowy benzynowy silnik 2.0 Turbo o mocy 200 KM z 8-stopniową
automatyczną skrzynią biegów i napędem na tylną oś oferowana jest w limitowanej serii w atrakcyjnej cenie 124 900 zł. W wyposażeniu oferuje między innymi automatyczną, dwustrefową klimatyzację, tempomat, skórzaną kierownicę, system Start&Stop, system asystenta pasa ruchu, czujnik deszczu oraz system multimedialny Alfa Radio Uconnect z 6.5 calowym wyświetlaczem. 

Silnik 2.0 Turbo Benzyna przeznaczony jest tylko i wyłącznie do tego modelu Alfa Romeo. Ma on cztery cylindry w rzędzie i w całości wykonany jest z aluminium. Produkowana w zakładzie w Termoli na linii produkcyjnej Alfy Romeo jednostka, rozwija moc 200 KM przy 5000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym równym 330 Nm przy 1750 obr./min. Pozwala to osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego już po 6.6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. 

Cechą charakterystyczną tego silnika jest elektrohydrauliczny system kontroli zaworów MultiAir, system turbodoładowania „2-w-1" (2-in-1) oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 barów. Przekłada się to na wyjątkowo szybką reakcję na pedał gazu oraz zaskakującą oszczędność pod względem spalania. Średnie zapotrzebowanie na paliwo wynosi 5.9 litra benzyny na 100 km.

 

 Wszystkich zainteresowanych tym modelem samochodu zapraszamy do kontaktu z salonem Auto-Mobil w Gdyni przy. Ul. Wielkopolskiej 241

 

77
02/2017

Nie nosi jeansów i unika różu. Krótkie włosy to wygoda i jak mówi, żaden akt protestu wobec świata.