LPP REZYGNUJE Z FUTER

Trójmiejska spółka LPP, zarządzająca markami Reserved, Tallinder, Mohito, Cropp, House czy Sinsay, zrezygnowała ze stosowania naturalnych futer w swoich kolekcjach. Na decyzję LPP wpłynęły oczekiwania konsumentów, dla których prawa zwierząt mają coraz większe znaczenie. LPP w ten sposób dołączyła do międzynarodowej kampanii Fur Free Retailer – Sklepy Wolne od Futer.

​​​​​​​


Matylda Promień

Trend rezygnacji z naturalnych futer jest coraz bardziej widoczny. Do kampanii Sklepy Wolne od Futer przystąpiło już ponad 300 firm i projektantów. Do najbardziej znanych należą ZARA, Topshop, H&M, COS, Marks & Spencer czy Asos, ostatnio z futer zrezygnował także Hugo Boss i Armani. Każdy, kto przystępuje do akcji, podpisuje pisemne zobowiązanie niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych.

 - Podjęliśmy taką decyzję mając na uwadze coraz większą świadomość dotyczącą kwestii ochrony praw zwierząt oraz oczekiwania naszych klientów w tym obszarze. W związku z tym zawsze, gdy wizja projektanta i aktualny trend uwzględniać będą motywy zawierające futra, podobnie jak część naszych rynkowych konkurentów, nasze marki stosować będą najwyższej jakości surowce syntetyczne – tłumaczy decyzję Marta Chlewicka, rzeczniczka prasowa LPP.

Decyzja o przystąpieniu do kampanii Sklepy Wolne od Futer dotyczy wszystkich marek należących do firmy. Spółka podpisała w tej kwestii porozumienie ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki.

- Myślę, że jeśli największy koncern odzieżowy w Europie Środkowo-Wschodniej może zobowiązać się pisemnie do takiej decyzji i stanąć tym samym w jednym szeregu z innymi, światowymi gigantami odzieżowymi, to jest to wyraźny przekaz kierowany do tych firm modowych, które wciąż wykorzystują zwierzęta. Przyszłość mody to nowe technologie, a nie zamykanie zwierząt w małych, drucianych klatkach – dodaje Małgorzata Szadkowska, koordynatorka międzynarodowej kampanii Sklepy Wolne od Futer.

Sieć LPP zarządza niemal 1700 salonów ulokowanych nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Europie Środkowo-Wschodniej, Niemczech czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Spółka obecna jest w sumie w 18 krajach na świecie.

76
01/2017

Uwielbiany przez kibiców. Autorytet dla zawodników. Doceniany przez działaczy. Pożądany przez sponsorów.