BMW 3 GT GRAN TURISMO NIE TYLKO Z NAZWY

Wyjątkowa, zwracająca uwagę bryła nadwozia, ogromny bagażnik, bardzo przestronne wnętrze, dynamiczny i ekonomiczny silnik i świetny komfort jazdy – tak można podsumować BMW 3 GT. Mogliśmy się o tym przekonać podczas testów modelu wyposażonego w napęd na cztery koła xDrive. Samochodu użyczył nam autoryzowany Dealer BMW Bawaria Motors Gdańsk. 


Max Radke

GT to skrót od legendarnej nazwy Gran Turismo kojarzącej się ze sportowymi odmianami dobrych samochodów. „Trójka” w wersji GT sportowy charakter ujawnia zarówno w wyglądzie, jak i we właściwościach jezdnych. 

Mowa tutaj o niewielkich wlotach powietrza umieszczonych przy przednich nadkolach, bardziej sportowym przednim pasie, bagażniku łączącym się z linią szyby, drzwiach bez ramek i tylnym spojlerze. Wysuwa się on automatycznie przy prędkości 110 km/h, można też nim sterować ręcznie przyciskiem w drzwiach kierowcy. Spojler wpływa na docisk tylnych kół i wraz ze wzrostem prędkości optymalizuje przepływ powietrza.

Do dyspozycji kierowcy są cztery tryby jazdy: Eco Pro, Comfort, Sport i Sport+. Ta pierwsza opcja zadowoli każdego emeryta, druga zaś jest zdecydowanie dla statecznego kierowcy. Wybitnie sportowe ustawienie układu jezdnego ze znacznie sztywniejszą pracą
amortyzatorów umożliwia tryb Sport. A wyjątkowo wysoką dynamikę jazdy oraz spontaniczną reakcję napędu i układu kierowniczego gwarantuje tryb Sport+. 

W tym trybie aktywuje się funkcja DTC (tryb dynamicznej kontroli trakcji), dopuszczająca większy uślizg kół przy sportowej jeździe. Układ DSC (dynamiczna kontrola stabilności) jest przy tym nadal aktywny, lecz działa znacznie później, stabilizując samochód – w ramach możliwości fizycznych – niemal w ostatniej chwili. 

Napęd na 4 koła zapewnia system xDrive. System standardowo przekazuje 40% momentu obrotowego na przód i 60% na tył. Oczywiście, rozdział ten w zależności od warunków może się zmieniać. BMW rozpoznaje bowiem nad- lub podsterowność, kierując nawet do 100% siły napędowej na jedną z osi. Opcja bardzo przydatna, szczególnie zimą. 

Tym samochodem jeździ się bardzo przyjemnie. Jest też komfortowo. BMW 3 GT jest niemal tak duże jak seria 5 (7,5 cm krótsze) i o całe 20 cm dłuższe od „trójki” w wersji sedan. Jest też oczywiście wyższe (o 8 cm), co wpływa na komfort w kabinie. Wygospodarowano tam 7 cm więcej na kolana niż w dotychczasowych odmianach serii 3. W aucie komfortowo i wygodnie mogą podróżować cztery osoby o wzroście ok. 190 cm. Przestrzeń bagażowa ma 25 l więcej niż „trójka” w wersji Touring.

O kwestiach bezpieczeństwa nie ma się co rozpisywać. BMW 3 GT wyposażone jest w cały szereg systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo, tj. choćby asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie przed najechaniem na poprzedzający pojazd, a także monitor martwego pola. Jest też kamera cofania oraz system Surround View, który pozwala obserwować obraz po bokach, co jest bardzo przydatne przy włączaniu się do ruchu przy ograniczonej widoczności. 

BMW 3 GT w Bawaria Motors Gdańsk w ofercie dla biznesu dostępne jest już od 134 tys. zł. Testowany egzemplarz wyposażony m.in. w pakiet M Sport, sportową automatyczną skrzynię biegów, kamerę cofania, szklany i panoramiczny dach, system BMW ConnectedDrive Advanced, wyceniony został na 248 tys. zł brutto.

76
01/2017

Uwielbiany przez kibiców. Autorytet dla zawodników. Doceniany przez działaczy. Pożądany przez sponsorów.