BIZNES PO GODZINACH

Strategia ekspansji, czyli jak skutecznie wykraczać poza ramy obecnego biznesu – o tym dyskutowano w gdańskiej restauracji Eliksir podczas kolejnej edycji imprezy Metropolitan Business Night. Imprezę dla swoich klientów i partnerów biznesowych zorganizowała firma Metropolitan Investment. 


Max Radke

Metropolitan Business Night to cykl wyjątkowych spotkań w najbardziej prestiżowych lokalizacjach na mapie Polski, opartych na formule zamkniętych, ekskluzywnych wieczorów biznesowych. Zaproszeni goście odpowiadali na pytania dr Małgorzaty Bonikowskiej, szefowej ośrodka dialogu i analiz THINKTHANK, przedstawiając na przykładach, jak strategia ekspansji powiodła się w ich przedsiębiorstwach. 

- Niestety, żyjemy w niestabilnych czasach, na globalnym rynku jest całe mnóstwo punktów zapalnych. Im bardziej niestabilne czasy tym większa jest konieczność dywersyfikacji biznesu, szukania nisz inwestycyjnych. Ważne jest obserwowanie i przewidywanie trendów, podążanie za zmianami, a przede wszystkim ich wyprzedzanie – mówiła dr Małgorzata Bonikowska. 

Swój biznes dywersyfikuje również Metropolitan Investment, firma specjalizująca się w inwestowaniu w nieruchomości komercyjne, m.in. w tak dyskonty, parki handlowe i prywatne akademiki. Firma dywersyfikuje biznes i szuka możliwości rozwoju także w innych branżach, takich jak zakup specjalistycznego samolotu do skoków spadochronowych, czy też działalność w branży kosmetyki samochodowej, gdzie rozwija markę Diamentowa Ochrona Lakieru. 

Trendy wyprzedził Jerzy Holc, którego firma Emtor jest potentatem w wynajmie i serwisie wózków widłowych. Od początku postawił on na jakość i jako pierwszy w Polsce zaczął sprowadzać do kraju wózki widłowe z Zachodu. Jego zdaniem najpilniejszą potrzebą jest aktualnie zmierzenie się z problemem braku rąk do pracy. 

Zmiany na rynku obserwuje i na nie reaguje także grupa Trefl, europejski potentat w produkcji puzzli i gier planszowych. 

-Niedawno uruchomiliśmy profesjonalne studio filmowe. Produkujemy w nim filmy animowane, których bohaterem jest Treflik. Pierwotnie chcieliśmy, aby było to wzmocnienie marketingowe naszych produktów, a okazało się, że mamy już podpisane umowy licencyjne na emisje filmów w 30 krajach. Liczymy, że przełoży się to również na sprzedaż naszych produktów – mówi Janusz Benesz. 

Nieformalne rozmowy przy szlachetnym Chivasie trwały do późnego wieczora. Wydarzenie uświetniły prace fotografika Macieja Kosycarza oraz malarki Magdaleny Benedy – artystów reprezentujących Galerię Sztuk Różnych. Goście mogli też skorzystać z jazd testowych najnowszymi modelami Volvo zaprezentowanymi przez firmę Drywa.

75
12/2016

Filolog, radiowiec, kiedyś pan z marketingu, teraz dzień po dniu w TVN24 i osobiście w Radiu Gdańsk. Pracuje w Warszawie, mieszka w Gdyni, bo bez morza nie może. Ma 40 lat i lubi swoje zmarszczki.