AUDI Q2 PIĘKNA KRÓLOWA

Zupełnie nowa stylistyka, wyposażenie dostępne dotychczas tylko w wyższych modelach, świetne właściwości jezdne – Audi Q2 z impetem wjechało w segment crossoverów i wygodnie usadowiło się na pozycji lidera. Przynajmniej do czasu, gdy na rynku nie pojawią się najnowsze wersje konkurencji. 


Max Radke

Najmniejszy model z serii Q przekonuje nowoczesną stylizacją. Nie tylko nas, ale przede wszystkim jurorów konkursu Automotive Brand Contest, w którym zdobył prestiżową, główną nagrodę za wzornictwo. Jury konkursu doceniło charakterystyczną dla stylistyki nowego Audi Q2 grę wielokątów, wyraźnie dzielących płaszczyzny i powierzchnie

Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest umieszczona wysoko, definiując rysy przodu pojazdu. Zdecydowanie dynamiczny wizerunek od frontu uzupełniają duże wloty powietrza, którym również nadano formy wielokątów. Sylwetkę Audi Q2 charakteryzują mocno zarysowane krawędzie i płasko opadający dach. Długi spoiler na tylnym brzegu dachu oraz dyfuzor stanowią dynamiczne zwieńczenie tyłu pojazdu.

Kompaktowy SUV nie tylko pięknie wygląda, ale też świetnie jeździ. Z salonu Audi Centrum Gdynia odebraliśmy samochód z silnikiem 1.4 TFSI Sport o mocy 150 KM. Do dynamiki nie można mieć absolutnie żadnych zastrzeżeń. Automatyczna skrzynia S-tronic płynnie i bez opóźnień zmienia przełożenia, a samochód świetnie się zbiera. I mimo, że nie jest to potwór mocy, to sportowe geny Audi da się wyczuć. 

Prowadzenie auto jest przyjemne dzięki progresywnemu układowi kierowniczemu, który precyzyjnie współpracuje z kierowcą, zarówno gdy nie trzeba zmuszać go do wysiłku, jak i wtedy, gdy trzeba popracować na zakrętach, czy koncentrować się na nierównościach. Audi Q2 jest stabilne, trzyma się drogi, nie czuć typowego dla wyższych samochodów bujania. Wydaje się, że kład jezdny Q2 nie ma słabych punktów. 

Jak pisaliśmy na wstępie, w Q2 zastosowano wiele rozwiązań, które dotychczas zarezerwowane były dla większych i bardziej luksusowych braci. Są to m. in. Audi virtual cockpit i wyświetlacz danych na szybie, czujniki ciśnienia w oponach, a także cały pakiet systemów wsparcia kierowcy. W standardzie mamy system zapobiegania kolizjom Audi pre sense front. Wykorzystana w nim technika radarowa pozwala rozpoznać sytuacje krytyczne. W razie potrzeby system inicjuje pełne hamowanie – przy niskich prędkościach aż do zatrzymania.

Asystent ruchu poprzecznego z tyłu to idealne dopełnienie asystenta parkowania. Na podstawie informacji z tylnych czujników radarowych system rozpoznaje ruch za samochodem. Jest też asystent parkowania - to rozwiązanie z najwyższej półki, dzięki któremu Audi Q2 samodzielnie kieruje się na miejsca parkingowe. Ponadto w opcji jest tempomat adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, asystent jazdy w korkach, asystent zmiany pasa ruchu, asystent utrzymania toru jazdy, rozpoznawanie znaków drogowych.

Ceny modelu rozpoczynają się od 104 100 zł za wersję z silnikiem 1.4 TFSI COD (system odłączania dwóch cylindrów) i z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Wersja, którą jeździliśmy, z silnikiem 1.4 TFSI (150 KM) i skrzynią S-tronic, wyposażona we wszystkie najważniejsze systemy, pakiet stylistyczny S line Exterieur, pakiet sportowy S Line i zaawansowany panel nawigacji MMI Navigation Plus, kosztuje w salonie Audi Centrum Gdynia 197.330 zł brutto.