Maserati Levante.Elegancja. Siła. Wyrazistość.

Krzysztof Nowosielski

Długo wyczekiwana nowość od włoskiego producenta, z trójzębem w logo wreszcie trafiła do Trójmiasta. Warszawski dealer, powiązany kapitałowo z gdańskim salonem Toyota Carter w jeden z lipcowych weekendów zaprezentował dziennikarzom oraz zaproszonym gościom swój najnowszy model Levante. Jest to pierwszy w historii tego producenta SUV. 

Levante to tegoroczny debiutant w gamie Maserati. Produkcyjna wersja tego zupełnie nowego samochodu została zaprezentowana po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, w marcu tego roku. Polski importer Maserati pokłada w trójmiejskim rynku duże nadzieje. 

- Trójmiasto jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Sprzedajemy tu około 20% naszych samochodów i to między innymi dlatego Levante prezentujemy właśnie tutaj w pierwszej kolejności. Przydział ilościowy na ten rok to 42 egzemplarze, 35 z nich zostało już sprzedanych z czego przynajmniej 3 trafią do klientów z rejonu Trójmiasta – mówi Piotr Chałan z Maserati Chodzeń

W Levante odnaleźć można charakterystyczny język stylistyczny Maserati będący synonimem absolutnie najlepszego włoskiego wzornictwa. Wzrok przyciągają m.in. agresywny przód pojazdu, wydłużona maska ze środkową częścią opadającą do wielkiego grilla przesłanianego aktywną żaluzją chłodnicy (poprawia aerodynamikę)  oraz detale, takie jak drzwi bezramowe, wyraźnie zaznaczone boczne otwory wentylacyjne i tylne błotniki o podkreślającym siłę rysunku. Levante to prawdziwe włoskie dzieło sztuki. 

Maserati Levante dostępne jest z dwoma silnikami. Są to jednostki o pojemności 3 litrów w układzie V6 – jeden benzynowy, drugi wysokoprężny. Diesel generuje moc 275 KM, a benzyniak w swojej topowej odmianie „S” aż 430 KM. Wszystkie silniki sprzężone są z inteligentnym napędem na cztery koła „Q4”, który w razie konieczności może natychmiast przenieść moment obrotowy pomiędzy osiami, oraz 8-biegową automatyczną przekładnię z zintegrowanym systemem Start&Stop.

Podczas prezentacji udostępniono nam egzemplarz w topowej odmianie S z najmocniejszym obecnie silnikiem. Najniższy środek ciężkości wśród aut tego segmentu (61 cm nad ziemią) i bardzo szeroki rozstaw osi powodują, że tym autem mimo dużych gabarytów podróżuje się komfortowo. Auto jest bardzo zrywne i nie pozwala odczuć kierowcy swojej dużej wagi ponad 2 ton. Pneumatyczne zawieszenie umożliwia obniżenie samochodu, a tym samym środka ciężkości co znacznie poprawia precyzję prowadzenia. Przy tym, niemal w każdym zakresie obrotów, delektować można się rasowym pomrukiem silnika Maserati. 

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tej wersji raptem 5.2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 264 km/h. To wrażenie potęguje zastosowanie układu turbosprężarek. Po wciśnięciu gazu samochód „wyrywa” do przodu i wraz ze wzrostem obrotów efekt wciskania w fotel nasila się. Ceny Maserati Levante rozpoczynają się od 87 190 € (ok. 380 tys. zł) za wersję z silnikiem diesla oraz 108 815 € (ok. 474 tys. zł) za odmianę S z silnikiem benzynowym. 

Levante to kolejny przykład przełamywania stereotypów. Ekskluzywna marka, która wprowadza do oferty samochód bardziej przystępny – o użytkowych walorach, „na domiar złego” z możliwością napędzania olejem napędowym. Czy to źle? Jak pokazują wyniki sprzedażowe – Levante dobrze się przyjęło, a stereotypowe poglądy odchodzą do lamusa. 

CIEKAWOSTKI O MASERATI LEVANTE

  • 20 procent podzespołów w Maserati Levante pochodzi od polskich producentów.
  • O wykończenie wnętrza (skóra i naturalny jedwab) zadbał jeden z najsłynniejszych światowych projektantów Ermenegildo Zegna.
  • Fotele dostarcza Poltrona Frau, firma będąca ikoną światowego wzornictwa.
  • Levante jest produkowane w b. zakładach Mirafiori w Turynie, w które Włosi zainwestowali kilka miliardów euro.
  • Dla wymagających absolutnej akustycznej perfekcji, Levante proponuje nowej generacji system audiofilski Bowers and Wilkins Premium Surround składający się z 16-kanałowego wzmacniacza o mocy 1280 W i 15 głośników.
  • Opony Pirelli lub Dunlop mają indeks prędkości Y,czyli do 300 km/h.
  • Hamulce zostały opracowane przez inżynierów Brembo.
  • Levante posiada system zdalnego uruchamiania samochodu z pilota (działa do 500 metrów od auta).
  • Levante to pierwszy model w historii włoskiej firmy, w którym na listach wyposażenia znalazł się hak holowniczy.
  • Karoseria Levante jest całkowicie z aluminium.
  • Główni konkurenci Masterati Levante to: Porsche Cayenne, BMW X6, Mercedes GLE Coupe i Infiniti QX70.