Bmw 118d - przyjemność z jazdy

Rewelacyjne właściwości jezdne, przewidywalne zachowanie na drodze, mocny i oszczędny silnik, szybka automatyczna skrzynia biegów i atrakcyjny wygląd - to największe zalety BMW serii 1. Miejski kompakt z segmentu premium daje się lubić nawet sceptykom, o czym przekonaliśmy się testując wersję 118d użyczoną przez gdańskiego dilera Bawaria Motors. 


Max Radke

Seria 1 to najmniejszy samochód w gamie modelowej bawarskiego producenta. To także jedyny samochód w tej klasie z tylnim napędem i silnikiem ułożonym wzdłużnie, za czym idzie również bliski ideałowi rozkład mas przód-tył. Daje to bardzo dużą stabilność auta, idealnie auto trzyma się w zakrętach, trzeba się postarać aby zmusić do interwencji układ stabilizacji toru jazdy DSC. 

BMW serii 1 jest seryjnie wyposażone w system wyboru trybu jazdy. W codziennej jeździe najlepiej lepiej sprawdzają się tryby Comfort i Sport. Ten pierwszy polecamy w typowym, miejskim ruchu, jeżdżąc głównie od świateł do świateł. Ten drugi polubimy wtedy, gdy mamy możliwość rozpędzenia się, gdy zachodzi potrzeba wyprzedzania. Dwulitrowy diesel o mocy 150 KM aż kipi dynamiką, samochód natychmiastowo reaguje na gaz, przełożenia automatycznej skrzyni Steptronic wchodzą momentalnie, silnik kręci też wyżej. 

Jest jeszcze tryb Eco Pro, który dobiera ustawienia komputera sterującego silnikiem oraz ogrzewania i klimatyzacji, by zmniejszyć zużycie paliwa. Polecamy zwłaszcza przy jeździe w korkach. Do dyspozycji mieliśmy model z pakietem M Sport, co oznaczało, że dostępny był jeszcze tryb Sport +. Po jego włączeniu następuje dezaktywacja systemów kontroli trakcji, co dla zaawansowanego kierowcy stanowi nie lada atrakcję. 

Pakiet M Sport to również zaawansowane technicznie zawieszenie, które nierówności wybiera naprawdę dobrze. W tłumieniu drgań zazwyczaj odczuwalnych na nierównościach pomagają także doskonale trzymające, wygodne, sportowe fotele przednie z regulacją wysokości, szerokości oparcia i podparcia ud. Elementami stylizacji M Sport są także: trójramienna, wielofunkcyjna i skórzana kierownica, sportowy zestaw zegarów, 18-calowe obręcze kół i pakiet aerodynamiczny. 

We wnętrzu nie ma zaskoczenia. W oczy rzuca się elegancka deska rozdzielcza wykonana z miękkich, szlachetnych materiałów. Wysoki tunel środkowy daje wrażenie, że siedzimy w samochodzie wyższej klasy. W standardzie otrzymujemy również wielofunkcyjny ekran nad konsolą obsługiwany za pomocą pokrętła i przycisków bezpośredniego dostępu systemu iDrive. Obsługa jest intuicyjna i nie rozprasza uwagi kierowcy. 

BMW serii 1 dostępny jest w cenie od 94 600 PLN (za wersję 116i, 109 KM i manualną skrzynią biegów). Testowany egzemplarz z silnikiem 118d, pakietem M Sport, automatyczną skrzynią biegów, ogrzewanymi fotelami, przyciemnionymi szybami tylnymi, systemem BMW ConnectedDrive Advanced, pakietem Convenience Package (układ Servotronic, czujniki parkowania, dwustrefowa klimatyzacja, dzielone i składane oparcie kanapy, pakiet oświetlenia dodatkowego), kosztuje 167 766 zł. Zapraszamy na jazdy testowe do salonu Bawaria Motors, Gdańsk Al. Grunwaldzka 195.

71
08/2016

Czy może być coś bardziej szlachetnego niż bezinteresowna pomoc tym, których los potraktował okrutnie?