Maserati to prestiż i szalone emocje. Samochody tej marki zawsze wyróżniały się piękną stylistyką. Świat motoryzacyjny czekał długo na kolejne, piękne auto opracowane przez genialnych stylistów włoskich. Już wstępne zdjęcia zwiastowały narodziny SUVa, innego niż wszystkie jeżdżące po drogach i ulicach. I wreszcie jest! Maserati LEVANTE - piękny, dynamiczny, pierwszy SUV w wersji Gran Turismo. Świetne ukoronowanie 100-letniej historii marki. 

Napędzane silnikiem benzynowym 3.0 V6 wyprodukowanym przez Ferrari o mocy 430 KM lub dynamicznym silnikiem dieslowskim o mocy 275 KM (VM Motori) brzmiącym nie jak typowy diesel, LEVANTE jest boski. W obu modelach zarówno zawieszenie pneumatyczne jak i napęd 4x4 są w standardzie. Najniższy środek ciężkości wśród aut tego segmentu (61 cm nad ziemią) i bardzo szeroki rozstaw osi powodują, że tym autem mimo dużych gabarytów podróżuje się komfortowo, z efektami sportowymi, no i w towarzystwie jedynego na świecie, wszędzie rozpoznawalnego tzw. dźwięku Maserati. Mając takich projektantów i stylistów, włoska firma długo jeszcze będzie zachwycać miłośników motoryzacji.

DROGI I BEZDROŻA

Levante jest stabilny nawet przy maksymalnych prędkościach, a dobrze zestrojony układ napędowy zapewnia zwinność typową dla mniejszych aut sportowych. Nie wiem, czy ktoś będzie takim autem próbował jazdy off-road, ale jeżeli spróbuje to będzie mile zaskoczony. Levante na zwykłych drogach i na bezdrożach jest świetny, pewny siebie, dynamiczny i komfortowy. Samochód ma 5,03 m długości i tego w ogóle nie widać dzięki pięknej linii nadwozia z unikalnym wyglądem w stylu coupe nawiązującym do tradycji Maserati.  

PEŁNA KONTROLA

W warunkach niskiej przyczepności, jak na przykład na śliskiej drodze albo w zakręcie pokonywanym z dużą szybkością, zastosowany w Levante system Q4 reaguje błyskawicznie. Aby zachować pełną kontrolę nad pojazdem i jednocześnie zapewnić typowe dla Maserati wrażenia z jazdy samochodem tylnonapędowym, system może w czasie 150 milisekund dokonać korekty rozdziału momentu obrotowego z typowego ustawienia (100% na tylną oś), przenosząc na oś przednią do 50% dostępnego momentu.

INTUICJA I INNOWACJE

Nie trzeba uczyć się tego auta, kierowca który przejechał już trochę km w swoim życiu natychmiast odnajdzie pełne zrozumienie samochodu, szybko poczuje się tak jakby nim jeździł już od dawna. Innowacyjne bi-ksenonowe reflektory Levante, o mocy 25W posiadają ustawienia dopasowane do każdego rodzaju drogi. Opcjonalny Adaptive Front Lighting System dokonuje analizy ruchu drogowego, prędkości jazdy i warunków oświetleniowych i automatycznie reguluje snop światła, aby zapewnić najlepszą możliwą widoczność i zwiększyć bezpieczeństwo jazdy.

MULTIMEDIA

Kabina auta to dalszy ciąg podziwu dla zdolności projektowo - estetycznych włoskich mistrzów. Otacza nas komfort, jakość wykonania perfekcyjna, logistyka prosta i czytelna. Ekran Maserati Touch Control o przekątnej 8,4 cala pozwala łatwo sterować dostępnym na pokładzie wyposażeniem: ustawieniem klimatyzacji, telefonem z systemem Android lub iPhone-a, nawigacją czy HiFi, a dzięki wejściu AUX, gniazdu USB i czytnikowi kart SD, system MTC odtworzy muzykę i wyświetli filmy i zdjęcia.

WYJĄTKOWE BEZPIECZEŃSTWO

Jak przystało na Maserati, Levante zostało wyposażone w wiele zaawansowanych technicznie systemów zwiększających bezpieczeństwo pasażerów oraz osób postronnych. Jest system ostrzegający przed przeszkodą monitorujący ruch przed samochodem za pośrednictwem kamery i ostrzegający kierowcę przed niebezpieczeństwem najechania na tył poprzedzającego pojazdu. System współpracuje z systemem Advanced Brake Assist, który wspomaga hamowanie awaryjne. System sygnalizacji martwego pola stale monitoruje przestrzeń pomiędzy Levante i znajdującymi się w pobliżu pojazdami. 

System ostrzegający przed zmianą pasa ruchu bez sygnalizacji, w oparciu o obraz z kamery umieszczonej w lusterku wstecznym pomaga kierowcy w utrzymaniu samochodu na wybranym pasie ruchu. Jest też tempomat adaptacyjny, w każdych warunkach pogodowych przestrzeń pomiędzy Levante i poprzedzającym go pojazdem jest nieprzerwanie monitorowana przez system Adaptive Cruise Control, a predefiniowana odległość jest zachowana. 

NADJEŻDŻA QUATTROPORTE

SUV Maserati jest silnym konkurentem dla „kierujących” tym segmentem od lat na naszym rynku modeli niemieckich Porsche Cayenne i BMW X5/X6. A wszystko wskazuje na to, że to nie koniec ofensywy włoskiej marki. Rok 2017 zapowiada się niezwykle ciekawie. W drugiej połowie roku pojawi się flagowy model Quattroporte z odświeżoną stylizacją nadwozia, jeszcze bardziej wyrafinowanym wnętrzem i szerszą paletą nowinek technicznych. Pojawią się zupełnie nowe wersje wyposażenia, w tym GranLusso i GranSport. Wszystkie modele oczywiście do kupienia w autoryzowanym salonie Maserati Chodzeń w podwarszawskim Piasecznie.