Czym jeżdżę? Gracja Luksus Klasa

Mercedes GLK

prestiz

Moc. Komfort. Unikalny design. Pewność siebie w każdym terenie - taki jest nowiutki mercedes GLK, którym jeździ Patryk Kalski, właściciel firmy Akart Audio zajmującej się obsługą techniczną imprez artystycznych i wynajmem sprzętu scenicznego.

Białe, zwinne, kanciaste auto zwraca na siebie uwagę. W Trójmieście nie jeździ ich zbyt wiele, co dla właściciela było dość istotnym aspektem przy kupnie tego auta.

- Lubię mieć coś niebanalnego, a mercedes GLK z pewnością taki jest. Rozważałem jeszcze kupno BMW lub audi, a także mercedesa ML, ale o wyborze GLK zdecydował przede wszystkim unikalny design. Kanciaste kształty do mnie przemawiają. Biały kolor jest obecnie najbardziej trendy w segmencie samochodów luksusowych. W środku zaś intensywnie pachnąca skóra, naturalne drewno, prawdziwe aluminium i wysokiej jakości tworzywa. Inny, bardzo ważny czynnik to komfort jazdy. Ten mały SUV idealnie sprawdza się w miejskim zgiełku, jazda w korkach nie jest wyjątkowo męcząca, nie ma problemów z zaparkowaniem auta. Taki problem występuje już w przypadku klasy ML. Poza tym ML jest samochodem już bardziej terenowym, z dużo twardszym zawieszeniem, a ja zdecydowanie potrzebowałem auta na miasto i w dalsze trasy - mówi Patryk.

Samochód Patryka ma napęd na cztery koła, co sprawia, że doskonale czuje się również w terenie. Jednak nie oszukujmy się, tego SUV-a z gwiazdą na masce nie kupuje się, aby jeździć nim po bezdrożach. Jego królestwem są utwardzone drogi, na których samochód ma oferować wysoki komfort podróżowania, dzięki układowi jezdnemu o nazwie Agility Control, cechującemu się zmienną siłą tłumienia nierówności. Układ za pomocą setek czujników na bieżąco bada rodzaj nawierzchni dostosowując tryb jego pracy do panujących warunków na drodze. Mimo kanciastej sylwetki i wysoko umieszczonego środka ciężkości, mercedes świetnie czuje się nawet na szybko pokonywanych wąskich serpentynach.

- Właściwości jezdne są znakomite nie tylko dzięki systemowi Agility Control. Jestem człowiekiem młodym, dynamicznym, prowadzę dynamicznie rozwijającą się firmę, zatem zależało mi również na dynamicznym silniku. Benzynowa jednostka o pojemności 3,5 litra i mocy ponad 270 KM potrafi rozpędzić to niemal dwutonowe auto w niewiele ponad 6 sekund do „setki”. Tu czuje się moc - chwali Patryk.

Mercedes GLK Patryka to najbogatsza wersja dostępna na polskim rynku. Łatwiej wymienić listę rzeczy, których to auto nie posiada niż mówić o tym, co ma.

- Nie ma chyba tylko monitorów w zagłówkach. Z wyposażenia niestandardowego najbardziej lubię w nim rozsuwany, panoramiczny dach. Wrażenia z jazdy, szczególnie w nocy, gdy niebo świeci milionem gwiazd, są naprawdę niesamowite. Muszę też dodać, że dzięki wszystkim dostępnym w ofercie mercedesa systemom bezpieczeństwa, kierowca czuje się w tym samochodzie bardzo pewnie. Auto praktycznie nie pozwala nam ponieść konsekwencji naszych błędów na drodze. ale nie powiedziałem jeszcze o jednym ważnym aspekcie. W tym mercedesie niesamowity jest system audio. Dla mnie, jako audiofila i osoby, która profesjonalnie zajmuje się dźwiękiem i nagłośnieniem, ten aspekt był jednym z najważniejszych. Mercedes zdecydowanie wyprzedził konkurencję - przekonuje Patryk.

Model GLK dołączył do klubu 4x4 mercedesa, w którym już z powodzeniem mieszkają: terenowy „twardziel” G, luksusowy GL i klasyczny ML. GLK jest tak samo ekskluzywny i doskonale wyposażony jak więksi koledzy, tylko o jeden numer mniejszy. BMW X3, które do czasu pojawienia się na rynku mercedesa GLK niepodzielnie królowało w klasie kompaktowych SUV-ów, zyskało godnego i groźnego konkurenta.

Jakub Jakubowski

Dane techniczne
Mercedes GLK
Pojemność: 3.5 cm3R
odzaj silnika: benzyna
Moc: 272 KM
Liczba cylindrów: 6
0-100 km/h: 6.7 sek
Prędkość max: 230 km/h
Typ skrzyni: automatyczna,7 biegowa
Masa własna: 1830 kg
Pojemność bagażnika: 450 l
Pojemność zbiornika paliwa: 66 l