Wilk ze Stuttgartu

Jest wielki, mocny, pojemny i świetnie czuje się poza asfaltem. Myli się jednak ten kto myśli, że jest to samochód tylkodla farmera lub budowlańca. Volkswagen Amarok to pickup, który niezwykle udanie łączy cechy użytkowe z bardzo wysokim komfortem jazdy. 


Max Radke

Duża i szeroka paka swobodnie mieszcząca europaletę, ładowność prawie 800 kg, napęd 4x4 i mocny 180-konny diesel pod maską, oprócz tego znakomite właściwości jezdne i komfort jak w osobówce - to połączenie dość rzadko spotykane w tej klasie aut. Mogliśmy się o tym przekonać testując model z silnikiem 2.0 BiTDI 4MOTION udostępniony przez salon Volkswagen Plichta w Gdyni.

Ponad pięciometrowy kolos w najbogatszej wersji Highline to nie tylko funkcjonalna terenowa ciężarówka, ale i dynamiczne auto w trasę, a jak trzeba to także do miasta. Mistrzem parkowania nie jest, ale przecież nie można mieć wszystkiego. Można mieć za to porządnie wyciszony przedział pasażerski, podgrzewane fotele, tempomat, dwustrefową klimatyzację, system multimedialny z nawigacją i znakomite właściwości jezdne. 

Samochód dysponujący prawie 800-kilogramową ładownością, nierówności drogi pokonuje cicho i miękko, na zakrętach zaś jest bardzo stabilny, niezależnie od tego, czy jest załadowany czy nie. Oczywiście nie jest to mistrz prostej, a i wchodzenie w zakręt z dużą prędkością może zakończyć się uślizgiem tylnej osi, ale przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie jeździ tym samochodem jak Carlos Sainz. W Amaroku zachwyca przede wszystkim kultura jazdy. To zasługa świetnej, ośmiobiegowej skrzyni biegów ZF. 

Pickup Volkswagena posiada również bardzo dobre właściwości terenowe. Z jednotonowym ładunkiem może pokonywać wzniesienia o wartości nachylenia do 45-ciu stopni oraz przemieszczać się w poprzek stoku o nachyleniu do 50-ciu stopni. Maksymalne kąty zejścia, natarcia oraz kąt rampowy wynoszą odpowiednio 28, 28 oraz 23,8 stopnia. Głębokość brodzenia wynosi 500 mm.

Volkswagen Amarok posiada bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego: ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBV, kontrolę trakcji ASR, system wspomagania gwałtownego hamowania EBA, system stabilizacji toru jazdy ESP, system MSR optymalizujący przyczepność podczas hamowania silnikiem. 

Z zakresu bezpieczeństwa biernego auto wyposażone jest w czołowe oraz boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z funkcją dezaktywacji poduszki czołowej pasażera, kurtyny powietrzne, system ISOFIX oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi dla pasażerów pierwszego rzędu siedzeń.

 

Polecane artykuły

nic
65
02/2016

Opera nie ma przed nim tajemnic. Najlepszym na to dowodem jest trzykrotnie wygrana przez niego Wielka Gra, właśnie z tego tematu.