Motoryzacyjne statystyki mówią, że co trzeci wypadek drogowy spowodowany jest przez niezamierzone zjechanie z pasa ruchu lub najechanie na samochód poprzedzający. Nic zatem dziwnego, że producenci rozwijają systemy aktywnego bezpieczeństwa zapobiegające błędom kierowcy wynikającym ze zmęczenia lub dekoncentracji. Takim systemem jest EyeSight oferowany w najnowszym Subaru Outback. 

Działanie systemu mieliśmy okazję przetestować podczas prezentacji w Ergo Arenie. Za jego działanie odpowiadają dwie kamery zamontowane w okolicy lusterka wstecznego. Monitorują one ruch drogowy przed samochodem i w razie potrzeby przekazują sygnał do układów sterujących silnikiem, przeniesieniem napędu i hamulcami. Gdy kierowca w odpowiednim czasie nie podejmie działania, system zahamuje lub zatrzyma samochód. 

EyeSight posiada szereg funkcji, które działają w 2 obszarach: asysty kierowcy oraz zapobiegania wypadkom. Szczególnie istotna jest funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego. W ramach tego działania EyeSight wykrywa zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed samochodem i działa w trzech etapach. Najpierw ostrzega kierowcę za pomocą sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu. Jeśli kierowca nie reaguje, system uruchamia wstępne hamowanie, a następnie, w trzecim etapie – hamowanie awaryjne. Do prędkości 50 km/h system potrafi bez udziału kierowcy awaryjnie zatrzymać samochód przed przeszkodą. 

Poza tym EyeSight posiada jeszcze kilka innych funkcji, tj. antykolizyjny asystent ominięcia przeszkody, asystent pasa ruchu, czy też adaptacyjny tempomat samodzielnie zmniejszający lub zwiększający prędkość jazdy, dopasowując ją do prędkości poprzedzającego pojazdu, w zakresie od 0–180 km/h. 

Subaru Outback 2015 wyróżnia się nie tylko bezpieczeństwem gwarantowanym przez EyeSight, lecz również stabilnym, przyjemnym prowadzeniem. Wynika to z faktu działania symetrycznego napędu wszystkich kół, pozwalającego na pełne panowanie nad autem niezależnie od warunków na drodze. 200 mm prześwitu nowego Outbacka sprawia, że nierówne drogi oraz ostre zjazdy i podjazdy sprawiają znacznie mniej kłopotów. Stworzono dzięki temu dobry kompromis pomiędzy własnościami komfortowego samochodu typu SUV, a sportowym prowadzeniem auta osobowego.