Potężny silnik V8, ceramiczny układ hamulcowy, specjalne zawieszenie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa - taki jest Mercedes AMG GT, którego firma BMG Goworowski premierowo zaprezentowała w sopockim hotelu Sheraton.

ercedes GT to drugi, po SLS AMG model opracowany od początku do końca przez inżynierów AMG i w założeniu ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla Porsche 911.  Samochód ten wyróżnia się zupełnie nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,0 litrów. W zależności od wersji ma on moc 462 KM lub 510 KM (600 lub 650 Nm).

Świetny rozkład mas (47:53) pomiędzy obiema osiami świadczy o tym, że mamy do czynienia z rasowym sportowcem, samochodem wyczynowym z prawdziwego zdarzenia. Doskonałe wyważenie, bardzo szeroki rozstaw osi, niski środek ciężkości i napęd na tył – eksperci przekonują, że wszystko to sprawia, iż samochód jeździ jak przyklejony do drogi i brzmi jak milion dolarów. Do jego prowadzenia, szczególnie po wyłączeniu ESP i ustawieniu trybu Race, trzeba wykazywać jednak ponadprzeciętne umiejętności.

Zwykła wersja GT z silnikiem o mocy 462 KM kosztuje 552 500 złotych, natomiast wzmocniona do 510 KM wersja GT S, z kilkoma zmianami w układzie hamulcowym i zawieszeniu, to koszt 642 500 złotych.

Wielką atrakcją dla fanów marki była także prezentacja Mercedesa AMG C63 Edition 1. Limitowana i usportowiona wersja średniej wielkości limuzyny wyposażona jest w silnik V8 twin-turbo o mocy 503 KM. Przyśpieszenie do setki – 4 sekundy!

MERCEDES AMG GT NAJWAŻNIEJSZE FAKTY

- rama przestrzenna w ponad 90 proc. wykonana z aluminium

- masa gotowego do jazdy GT wynosi od 1540 kg

- aktywny tylny spojler wysuwa się zależnie od prędkości    i trybu jazdy

- dopracowana aerodynamika

- zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa  o 7 przełożeniach

- układ doładowania z dwiema sprężarkami

- przyspieszenie do 100 km/h od 3,8 s,  prędkość max do 310 km/h

- średnie zużycie paliwa – 9,3 l/100 km

- torowe osiągi połączone z praktycznością na co dzień 

- zawieszenie o zmiennej sile tłumienia

- najnowocześniejsze systemy aktywnego  i pasywnego bezpieczeństwa