Terenowa bestia

Niezawodna ikona, coś więcej niż marka, samochód niezniszczalny, najchętniej kupowane auto w swoim segmencie, a najlepszą rekomendację wystawia mu rzesza ponad 6 milionów klientów. Krótko i na temat - Toyota Land Cruiser 150.


Max Radke

Najnowszy Land Cruiser nawiązuje do świetności swoich poprzedników i tak jak poprzednie wersje, jest prawdziwą, zbudowaną na ramie terenówką o wyjątkowej dzielności w warunkach off road'owych.

Na jazdę próbną umówiliśmy się w salonie Toyota Chwaszczyno. Podstawiono nam samochód z trzylitrowym dieslem o mocy podkręconej dzięki chipowi do 225 KM. I trzeba przyznać, że upgrade to bardzo dobry pomysł. Dzięki temu auto jest dynamiczne, a przyśpieszenie powoduje przyjemne uczucie. Także po zjechaniu z miejskiej drogi.

Dzisiaj Land Cruiser to ekskluzywna, komfortowa limuzyna, która bez problemu wjedzie wszędzie tam, gdzie kończą się możliwości większości SUV'ów i crossoverów. Nie dajcie się zwieść luksusowemu wyposażeniu i skórzanej tapicerce – Land Cruiser nie boi się błota ani jazdy w terenie. Przechył boczny to 42 stopnie, podobnie jak nachylenia zbocza, pod które trzeba podjechać. Głębokość brodzenia to aż 70 cm.

Terenowa Toyota posiada niemal wszystko, co definiuje auto jako luksusowe. Jednak to, co jest wizytówką i znakiem rozpoznawczym, to armia systemów offroad'owych.

NAPĘD 4x4

Pełny napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym LSD Torsen poprawiający przyczepność pojazdu i ułatwiający wykonywanie manewrów. Mechanizm różnicowy dobiera moc przekazywaną na przednie i tylne koła w celu uzyskania najlepszych osiągów.

CRAWL CONTROL

System utrzymujący stałą prędkość w terenie dohamowując odpowiednie koła, dzięki czemu jazda w bardzo ciężkim terenie jest bezpieczniejsza, a kierowca nie musi operować pedałem hamulca i gazu.

UKŁAD KDSS

Układ zmiennej sztywności stabilizatorów. W terenie zostaje wyłączony stabilizator, a dzięki niezależnemu zawieszeniu każde z kół indywidualnie dopasowuje się do podłoża. Powoduje to brak przechyłów kabiny podczas zakrętów i zwiększenie przyczepności.

MULTI-TERRAIN SELECT

Po wciśnięciu gazu moc pojazdu i siła hamowania zostaną dopasowane do określonych warunków drogowych. Do wyboru tryby: skały, skały i szutry, muldy, kamienie lub błoto i piasek.

TYRE ANGLE DISPLAY

Monitor pokazujący kąt skrętu kół. Podczas jazdy w nierównym terenie, gdy ciężko jest określić ułożenie kół, wielofunkcyjny wyświetlacz pokazuje kąt ich skrętu, ułatwiając manewrowanie.

AKTYWNE ZAWIESZENIE

Aktywne zawieszenie (AVS) z systemem regulacji wysokości tylnej osi. Siła tłumienia amortyzatorów dostosowuje się do warunków drogowych, jakie wskaże kierowca, wybierając najwłaściwszy tryb jazdy.

KONTROLA TRAKCJI A-TRC

Aktywna kontrola trakcji. System przyhamowuje jednym z kół, które traci przyczepność, przekazując równomiernie moc na pozostałe trzy, co pomaga poruszać się nawet w najbardziej wymagających warunkach off-road'owych.

MULTI-TERRAIN ABS

Podczas jazdy z włączonym trybem Multi-terrain system ABS dobiera optymalne ustawienia względem nawierzchni, zwiększając bezpieczeństwo i skracając drogę hamowania.

Toyota Land Cruiser na dobrą sprawę pozbawiona jest wad. Samochód dedykowany konkretnemu odbiorcy znakomicie sprawdza się w terenie, a przy tym jest niezwykle wygodny w trasie, jak i w mieście. Ogromna masa, stały napęd na obie osie, sztywna rama nośna i niepowtarzalna specyfika konstrukcji powodują, że żal wykorzystywać ten samochód wyłącznie do jazdy w mieście. 

51
12/2014

Kilkuletnie dziecko prosi cię o zabawę w berka. Odmawiasz, bo wiesz, że złapiesz zadyszkę i będzie wstyd przed dzieciakiem.