Miejski spryciarz

Sprzedawany obecnie w 46 krajach świata, od 1998 roku znalazł ponad 1,5 miliona nabywców. Innowacyjna koncepcja, kompaktowy charakter, unikalny design - taki jest smart, najmniejszy model w rodzinie Daimlera. Najnowsza wersja tego charakterystycznego malucha trafiła właśnie do salonu BMG Goworowski w Gdyni.


Max Radke

N\owa generacja smarta to dwie odmiany – fortwo i forfour. My mieliśmy okazję jeździć wersją czteroosobową. Trzeba przyznać, że w porównaniu z poprzednią generacją "większy brat" zmienił znacznie swoje oblicze i teraz znacznie bardziej przypomina "mniejszego brata". Można zaryzykować stwierdzenie, że forfour to po prostu przedłużona wersja fortwo.

Oba samochody mają też podobne wyposażenie oraz taką samą gamę silnikową. 3-cylindrowe, benzynowe silniki o mocy 61 i 71 KM zapewniają dużą radość z jazdy i wpływają na niewielką masę własną smarta. Efektem lekkiej konstrukcji jest niewielkie zużycie paliwa i mniejsza emisja CO2. Zwolennicy diesla mają do wyboru turbodoładowany silnik o mocy 90 KM, który gwarantuje sportowo – dynamiczną radość z jazdy również na krótkich trasach. Umieszczony z tyłu motor siłę kieruje tradycyjnie na koła tylne, a za przekazanie napędu odpowiada skrzynia manualna, lub dwusprzęgłowy automat.

Indywidualny, dizajnerski charakter nowemu smartowi nadają trzy linie wyposażenia – passion, prime i proxy. Debiutowi nowej generacji smarta towarzyszy premiera limitowanej edycji edition #1. Specjalny model wyróżnia się m.in. tridionem w pomarańczowym kolorze lava i karoserią w kolorze białym (fortwo) lub grafitowym (forfour), a także 16-calowymi, czarnymi alufelgami, obniżonym o 10 mm, sportowym zawieszeniem oraz panoramicznym dachem z osłoną przeciwsłoneczną. 

Już bazowa wersja smarta fortwo i forfour dysponuje kompleksowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Jego lista obejmuje m.in.: LED-owe światła do jazdy dziennej, zdalnie sterowany centralny zamek, immobilizer, tempomat z ogranicznikiem prędkości, wskaźnik temperatury zewnętrznej z funkcją ostrzegania przed mrozem, monochromatyczny wyświetlacz LCD na panelu wskaźników oraz elektrycznie sterowane szyby przednie.

W bogatszych odmianach do dyspozycji będzie wielofunkcyjna kierownica, podgrzewane fotele, dotykowy ekran z multimediami wystający z deski rozdzielczej na styl nowych Mercedesów, a nawet zaawansowany system grający marki JBL z 6-kanałowym wzmacniaczem DSP o mocy 240 watów i 8 głośnikami w smarcie fortwo lub 8-kanałowym wzmacniaczem DSP (320 watów) i 12 głośnikami w przypadku smarta forfour. Lista dodatków obejmuje również podgrzewane przednie fotele (1 039 zł), automatyczną klimatyzację (3 696 zł), zegarek i obrotomierz (599 zł), czujniki cofania (975 zł/1 199 zł, zależnie od modelu) oraz kamerę cofania (1 121 zł/1 379 zł, zależnie od modelu). 

Smart forfour występuje też z siedzeniami „readyspace” (999 zł), które – dzięki odwracanym poduszkom – pozwalają wygospodarować dodatkowe 12 cm wysokości na bagaż. Korzystanie z tak urządzonej przestrzeni ładunkowej ułatwiają tylne drzwi otwierane pod kątem niemal 90°. Ponadto, czterodrzwiowy model występuje z dużym, elektrycznie odsuwanym dachem z tkaniny (3 956 zł).

Nowy smart to czysta przyjemność z jazdy. Zawsze znajdzie wolne miejsce w miejskim tłoku, żwawo dowiezie cię do celu, a przy tym rzadko zajeżdża na stację benzynową. Cena wyjściowa to 46 tysięcy zł., co czyni tego malucha propozycją nad wyraz interesującą. 

51
12/2014

Kilkuletnie dziecko prosi cię o zabawę w berka. Odmawiasz, bo wiesz, że złapiesz zadyszkę i będzie wstyd przed dzieciakiem.