Jeep Renegade

Charakterystyczna krata wlotu powietrza z siedmioma szczelinami i mocna sylwetka. Renegade to bez wątpienia samochód marki Jeep, mimo że powstał na płycie podłogowej Fiata 500X, czyli trochę bardziej terenowej odmianie 500L. I na tym właściwie podobieństwa się kończą. 


Max Radke

Dzięki swojej zwrotności i zdolności do jazdy terenowej nowy, mały SUV marki Jeep jest idealnym rozwiązaniem zarówno do jazdy w mieście, jak i przy odkrywaniu nowych szlaków, także tych terenowych. 

Dotyczy to zwłaszcza topowej, najbardziej uterenowionej odmiany Renegade Trailhawk. Ma ona o 20 mm większy prześwit oraz może się poszczycić kątem najazdu o wartości 30,5°, kątem zejścia 34,3° i kątem rampowym 25,7°, do 205 mm skoku kół i system kontroli zjazdu ze wzniesień. Dodatkowo wersję Trailhawk cechuje głębokość brodzenia wynosząca 480 mm. Jeep Renegade na przedniej osi ma klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu zaś układ niezależnych wahaczy. 

Oczywistą oczywistością jest napęd 4x4 i to aż dwa rodzaje. W napędzie Active Drive (jednobiegowy system dostępny w wersjach Longitude i Limited) standardowo napędzana jest oś przednia, a tylna oś dołączana jest elektronicznie wtedy, gdy koła przednie stracą przyczepność. Drugą opcją jest napęd Jeep Active Drive Low, który pozwala zblokować napęd obu osi. Dodatkowym atutem tej wersji jest standardowo montowany reduktor. Systemy Jeep Active Drive wyposażone są w funkcję kontroli trakcji Selec-Terrain, która do każdych warunków na drodze pozwala kierowcy dobrać optymalne ustawienia spośród czterech lub pięciu programów: Auto, Śnieg, Piasek, Błoto, a w wersji Trailhawk także Skały. 

Nad bezpieczeństwem czuwa ponad 70 elementów, takich jak system Forward Collision Warning-Plus (ostrzeżenie przed zderzeniem z przodu), a także LaneSense Departure Warning-Plus (ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu), które są standardowym wyposażeniem wersji Limited. W modelu Renegade znajdziesz jeszcze takie rozwiązania, jak system zapobiegania dachowaniu (ERM), monitoring martwego pola i wykrywanie niewidocznych obiektów, czy system kontroli stabilności przyczepy.

Design zewnętrzny, jak i wewnętrzny jest zawsze kwestią gustu. Jednym się spodoba, inni będą tęsknić za kanciastym DNA marki Jeep. Warto jednak zwrócić uwagę na szereg rozwiązań stylistycznych nawiązujących do tradycji i kilka stylistycznych ciekawostek, z których na pierwszy plan wybija się dach MySky. Dwa zdejmowane panele gwarantują otwartą przestrzeń, komfort i wiatr we włosach. 

Atutem Jeepa Renegade jest również bogate wyposażenie standardowe. Podstawowa wersja Sport otrzymuje m.in. klimatyzację, system audio, zestaw głośnomówiący Bluetooth, elektroniczny hamulec postojowy, sześć poduszek powietrznych oraz ESP z funkcją wspomagania ruszania pod wzniesienia. Za tak skompletowane auto ze 110-konnym silnikiem benzynowym 1.6 E.torQ trzeba zapłacić 69 900 zł. 

Topowa odmiana benzynowa – Limited – z jednostką 1,4 l o mocy 170 KM i napędem 4x4 kosztować będzie od 109 700 zł. Najmocniejsza odmiana wysokoprężna – Trailhawk – z silnikiem 2,0 l o mocy 170 KM (oferowana wyłącznie z automatyczną, dziewięciostopniową przekładnią) to koszt 123 900 zł. Gama 7 systemów napędowych dostępnych w nowym Jeepie Renegade z pewnością zaspokoi wszelkie oczekiwania dotyczące oszczędności i sprawności na drodze i w terenie. Jeśli chcecie się o tym przekonać to zapraszamy do salonu Auto Mobil w Gdyni na jazdę próbną.

50
11/2014

Niewielu jest ludzi, którzy z takim uporem i cierpliwością, a jednocześnie nie tracąc humoru spełniają swoje marzenia ku zaskoczeniu niedowiarków.