Moda i marketing

Wizerunek, strategia, komunikacja, showroomy, sesje zdjęciowe, kampanie promocyjne - to tylko kilka z wielu tematów poruszanych podczas konferencji „100% retail & fashion”, która odbyła się w sopockim Grand Hotelu. Ta specjalistyczna konferencja dla branży odzieżowej miała na celu przedstawienie najskuteczniejszych narzędzi promocji i komunikacji z klientem. 


Max Radke

Do grona prelegentów organizatorzy zaprosili największych fachowców od lat pracujących w branży retailu odzieżowego. Wśród wykładowców pojawili się między innymi: Krzysztof Śliwiński (dyrektor marketingu marki CCC), Tomasz Gardziewicz (dyrektor marketingu Simple), czy Michał Leszczyński z firmy GetResponse będącej światowym ekspertem ds. e-mail marketingu.

– Kreowanie wizerunku marki z segmentu Premium zawsze musi zacząć się od rozpoznania oczekiwań klienta – przyznaje Tomasz Gardziewicz. – To klient wymagający, gotowy wyłożyć duże pieniądze, pod warunkiem że towar trafi w jego gusta. I nie chodzi tu tylko o to, że jest to towar wysokiej jakości, bo to oczywiste. Pracujemy przede wszystkim nad tym, by klienta związać z marką, proponując mu ubrania praktycznie na każdą okazję – dodaje dyrektor marketingu firmy Simple.

Tomasz Gardziewicz przyznaje także, że w przypadku marki luksusowej ważna jest obecność w prasie, produkcja wysokiej jakości sesji zdjęciowych i komunikacja z klientem. Na ten ostatni aspekt zwrócił też uwagę w swojej prezentacji Michał Leszczyński, ekspert ds. e-mail marketingu.

– Nowoczesny e-mail marketing nie ogranicza się do cyklicznego wysyłania newslettera z ofertą, czy promocją. Dzięki nowoczesnym narzędziom widzimy, że klient włożył jakiś towar do koszyka, ale z niego zrezygnował. Zapytajmy dlaczego. Zaproponujmy alternatywę, albo rabat. Klient kupił coś w twoim sklepie? Zapytajmy, czy jest zadowolony z obsługi. Poprośmy go o recenzję. Najlepszy klient to lojalny klient. W ten sposób tą lojalność budujemy – mówił Michał Leszczyński.

Podczas konferencji rozmawiano też o nadchodzących trendach w marketingu modowym. Te najważniejsze to zdaniem ekspertów video marketing oraz kampanie na urządzenia mobilne. 

49
10/2014

Piękne, wrześniowe przedpołudnie. Z Adamem Darskim poznajemy się na chwilę przed rozpoczęciem sesji zdjęciowej dla Prestiżu na terenie złomowca Baltic w Gdyni.