Jeep Cherokee

Fascynacja motoryzacją to zjawisko oparte na emocjach. Setki, a może tysiące modeli, a tylko nieliczne z nich przechodzą do historii, stają się nieśmiertelne i żyją własną legendą. Tylko one mają to coś, co jest wypadkową techniki, designu, pomysłu i historycznego kontekstu. To coś to dusza. Takim samochodem z pewnością jest Jeep Cherokee. 


Max Radke

Do salonów trafiła właśnie najnowsza wersja modelu Cherokee. Wystarczy ruszyć w drogę, by od razu przekonać się, że legendarna dzielność terenowa i znakomita dynamika jazdy to wciąż najmocniejsze atuty tego modelu. Reputacja nie została nadszarpnięta. Wręcz przeciwnie. Jeep Cherokee to auto, które ma wszelkie szanse, by podbić segment średniej wielkości samochodów klasy SUV.

Auto dostępne jest w wersjach modelowych Longitude, Limited i Trailhawk. Podstawową jednostką napędową jest ekonomiczny, 2,0-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM. Wersja140-konna tego silnika oferowana jest w parze z sześciostopniową przekładnią manualną. W europejskiej gamie modelowej Cherokee dostępny jest także silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra wraz 9-stopniową, automatyczną skrzynią przekładniową.

Niespotykane w tej klasie pojazdów rozwiązania i technologie, pierwsza w tym segmencie 9-cio stopniowa, automatyczna skrzynia przekładniowa oraz ponad 70 zaawansowanych systemów i elementów bezpieczeństwa – Jeep Cherokee to samochód zarówno na autostradę, jak i szlaki off-roadowe. Nowa generacja oferowana jest zarówno w konfiguracji napędu 4x2, jaki 4x4 z ofertą trzech nowych, zaawansowanych systemów napędu 4x4 ułatwiających prowadzenie auta praktycznie w każdych warunkach terenowych.

Wszystkie warianty napędu 4x4 nowego Cherokee skojarzone są ze stosowanym już od pewnego czasu systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain działającym w czterech trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto); piąty tryb Rock (skały) dostępny jest w wersji Trailhawk.

W kabinie czujemy się komfortowo. Znajdziemy tu m.in. kolorowy 7-calowy wyświetlacz TFT w konsoli centralnej, który umożliwia odczyt różnorodnych informacji w formacie preferowanym przez kierowcę, bez odrywania rąk od kierownicy a wzroku od drogi. Elementem wyposażenia standardowego wersji modelowych Limited i Trailhawk jest zaawansowany system Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym, jako swoiste centrum multimedialne podnoszące komfort jazdy i prowadzenia samochodu. Dodatkową przyjemność podróżowania zapewnić może dostępny opcjonalnie system nagłośnienia Alpine klasy Premium o mocy 506 W wraz z dziewięcioma głośnikami i subwooferem.

Ceny nowego Jeepa Cherokee zaczynają się od 139 tys. zł. Za topową wersję benzynową z silnikiem Pentastar o pojemności 3,2 l. trzeba zapłacić 193 tys. zł. O tym, że warto można przekonać się osobiście umawiając się na jazdę testową w salonie Auto-Mobil w Gdyni.

44
05/2014

Autorka ponadczasowych tekstów. Osobowość sceniczna i osobowość tak po prostu.