BMW X5

1,3 mln egzemplarzy - taka jest jak na razie sprzedaż BMW X5, najpopularniejszego samochodu tej klasy, wyznaczającego nowe standardy przyjemności z jazdy, luksusowego wykonania i innowacyjnych technologii. Sprzedaż z pewnością już niedługo wzrośnie, gdyż na rynek trafił właśnie najnowszy model X5. To już trzecia generacja tego kultowego modelu. 


Max Radke

Różnice w wyglądzie zewnętrznym pomiędzy nowym X5 a poprzednią generacją są subtelne. Wprawne oko zauważy większy grill, bardziej aerodynamiczny zderzak i nieco zmienione reflektory. Z tyłu zgrabnie wkomponowano w tylny zderzak dwie końcówki układu wydechowego. 

Nabywcy, którzy zdecydują się na indywidualną konfigurację nadwozia i wnętrza mogą uzupełnić podstawowe wyposażenie auta o pakiet M Sport, a także wiele zaawansowanych i przyszłościowych funkcji BMW ConnectedDrive. oraz pakiety stylizacyjne Pure Experience i Pure Excellence – elementy nadwozia i wnętrza można zamówić niemal w dowolnej konfiguracji.

Do nowego X5 trafiło także sporo technicznych nowinek m.in. system BMW Night Vision z możliwością rozpoznawania ludzi i zwierząt oraz funkcją dynamicznego oświetlenia punktowego Dynamic Light Spot, czy asystent jazdy Driving Assistant z funkcją ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu Lane Departure Warning oraz ostrzeganiem o kolizji z funkcją hamowania. Na pokładzie nowego BMW będzie można skorzystać także z internetu, a systemem rozpoznawania mowy pomoże nam szybko napisać sms-a, czy maila. 

Dzięki technologii BMW TwinPower Turbo i kolejnym zaawansowanym rozwiązaniom z zakresu BMW EfficientDynamics, nowe BMW X5 będzie nie tylko bardziej ekonomiczne, ale też szybsze i bardziej dynamiczne. Przykładowo, nowy silnik V8 w modelu BMW X5 xDrive50i oferuje teraz moc 330 kW/450 KM, czyli o dziesięć procent większą od poprzednika, a jednocześnie zużycie paliwa tego topowego modelu udało się obniżyć nawet o 17 procent. Moc jest przekazywana do wszystkich czterech kół poprzez ośmiobiegową przekładnię automatyczną oraz układ BMW xDrive. Auto w standardzie wyposażone jest w adaptacyjne zawieszenie Adaptive M z dynamiczną kontrolą pracy amortyzatorów (Dynamic Damper Control), zawieszeniem pneumatycznym przy tylnej osi oraz elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego.

Ceny najtańszego BMW X5 xDrive25d zaczynają się od 239 900 złotych. Najdroższa w zakupie będzie wersja X5 M50d. Jej ceny zaczynają się od 382 900 zł, ale w tym przypadku otrzymamy już 19-calowe obręcze, sportowe fotele obite alcantarą i skórą, adaptacyjne zawieszenie sportowe M (zawiera sportowe ustawienia zawieszenia w trybach Sport i Sport+, elektroniczną kontrolę amortyzatorów i pneumatyczne zawieszenie tylnej osi), czy sportową automatyczną skrzynię biegów Steptronic.

39
12/2013

Eliza Falba – Komorowska. Adwokat. Szczęśliwa mama i żona. Mieszka i pracuje w Sopocie.