MERCEDES G63 AMG

Jest potwornie wytrzymały, nie obawia się najbardziej ekstremalnych przeszkód, a przy okazji może być bardzo ekskluzywny i drogi, szczególnie gdy zostanie ulepszony przez fabrycznego tunera. Mowa o Mercedesie Klasy G - prawdziwej ikonie wśród samochodów terenowych. 


Max Radke

To jeden z najsłynniejszych terenowych modeli na świecie oraz jeden z najbardziej tradycyjnych oraz prestiżowych modeli w gamie i całej historii Mercedesa. Przez wiele dekad auto przechodziło dość znaczące modernizacje techniczne, ale jego wygląd zmieniał się bardzo nieznacznie. Prace nad powstaniem klasy G zaczęły się jeszcze w 1972 roku. Zamierzenie było podobne jak w przypadku Jeep’a czy Land Rovera, czyli powstać miało lekkie, mocne auto terenowe dla armii.

Z czasem Niemcy zauważyli, że G Klasa może służyć nie tylko w wojsku, w terenie, czy ekstremalnych warunkach, ale po dodaniu kilku gadżetów można zrobić z tego auta niezniszczalną, ale jednocześnie praktyczną i luksusową terenówkę. Taką terenówką jest Mercedes G63 AMG. Te trzy magiczne litery stanowią obietnicę mocy, luksusu i pasji.

Samochód wyposażony jest w mocny 5,5-litrowy silnik V8 bi-turbo AMG, osiągający moc nominalną 400 kW oraz maksymalny moment obrotowy 760 Nm. Układ jezdny wyposażony jest w specjalne sprężyny śrubowe i amortyzatory, przekształcając moc silnika w dynamiczną charakterystykę jazdy – bez ograniczania zdolności terenowych auta.

– Trzy blokady mechanizmów różnicowych w Klasie G dołączane są pojedynczo i w logicznej kolejności, co pozwala na najlepsze dostosowanie właściwości jezdnych samochodu do panujących warunków. Jeżeli właściwości trakcyjne któregoś koła będą niewystarczające, siła zostanie rozdzielona na koła o najlepszej przyczepności – czytamy na stronie BMG Goworowski, trójmiejskiego, autoryzowanego dilera Mercedesa.

Ten samochód nie zna prawie żadnych granic: dzięki sztywnym osiom, dużym skokom zawieszenia oraz prześwitowi wynoszącemu 21 cm, nie zatrzyma go prawie żadna przeszkoda – samochód pokona nawet błoto, czy wodę do głębokości 60 cm, bez problemu też pokona wzniesienie o nachyleniu do 80 procent.

Skoncentrowaną moc Mercedesa G 63 AMG w całej okazałości prezentuje ekstrawagancka stylizacja typowa dla AMG – od wyrazistego spojlera przedniego AMG z dużymi wlotami powietrza, przez osłonę chłodnicy i listwy ozdobne, po układ wydechowy AMG z chromowanymi podwójnymi końcówkami rur po bokach. Ekskluzywny design nadwozia uzupełniają standardowy lakier metalizowany w jedenastu kolorach do wyboru, obręcze kół AMG ze stopu metali lekkich, zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono oraz pakiet elementów wyposażenia nadwozia ze stali szlachetnej z listwami przyprogowymi i osłoną koła zapasowego ze stali szlachetnej.

Ekskluzywny design nadwozia uzupełniają standardowy lakier metalizowany w jedenastu kolorach do wyboru, obręcze kół AMG ze stopu metali lekkich, zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono. Luksusowe jest również wnętrze stylizowane przez tunerów AMG i wypełnione najwyższej jakości skórą i innymi ekskluzywnymi materiałami, jak drewno, czy alcantara.

Klasa G podąża naprzód. Zaawansowane technologie, niezrównanie wysoki komfort jazdy i obsługi oraz duża funkcjonalność czynią Klasę G ponadczasowym klasykiem i nadrzędną ikoną w segmencie prawdziwych samochodów terenowych. Ikoną, która tysiąckrotnie sprawdziła się na drogach i stromych bezdrożach.

38
11/2013

Nigdzie się nie spieszy, nic nie musi, niczego nie planuje. Ufa swojej intuicji, nigdy nie robi niczego wbrew sobie, żyje i tworzy w zgodzie z własnym sumieniem.