Lexus GS 300h

Napęd hybrydowy drugiej generacji, zapewniający znacznie obniżony poziom emisji CO2, NOx oraz cząstek stałych (sadzy), bez uszczerbku dla osiągów - to najważniejsza zaleta nowego Lexusa GS 300h. Samochód ten wyposażony jest w dwa silniki elektryczne i 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy w technologii D-4S z bezpośrednim wtryskiem paliwa.


Max Radke

Emisja CO2 poniżej 110 g/km jest jedną z najniższych w samochodach tej klasy. Silnik spalinowy rozwija moc 133 kW (181 KM) przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 221 Nm w przedziale 4200 -5400 obr/min. Napędzający tylne koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanej bezstopniowej przekładni napędowej (ECVT) hybrydowy zespół napędowy generuje sumaryczną moc 164 kW (223 KM). Nowy GS 300h jest przy okazji samochodem ekonomicznym – średnie spalanie to ok. 4,8 l/100 km.

KOMFORT I WYGODA

– Jak każdy z przedstawicieli rodziny GS, również GS 300h oferuje emocjonujące doznania podczas jazdy – przekonuje Krzysztof Walder, dyrektor zarządzający firmy Lexus Trójmiasto, która jest nowym, autoryzowanym dilerem Lexusa w województwie pomorskim. – Połączenie konstrukcji zawieszenia z podwójnymi wahaczami rozwidlonymi z przodu i układem wielodrążkowym z tyłu, mocnych hamulców oraz bezpośredniego i precyzyjnego układu kierowniczego pozwoliło uzyskać doskonałą zwrotność, zminimalizować przechyły nadwozia oraz zapewnić odpowiedni komfort jazdy, jak przystało na szybką i mocną limuzynę marki Lexus – dodaje Krzysztof Walder.

Przestronne, elegancko wykończone wnętrze GS jest kontynuacją motywu wzorniczego nowej generacji Lexusów. Ergonomicznie rozplanowany, dwustrefowy, zorientowany na kierowcę kokpit z zaawansowaną komunikacją na linii człowiek – maszyna ułatwia utrzymanie czujności i komfortowego klimatu podczas długich podróży. 

INNOWACJE

W czwartej generacji modeli GS po raz pierwszy pojawi się szereg wysoce innowacyjnych rozwiązań technicznych. Są to m.in. energooszczędny układ klimatyzacji S-Flow z integralnym kompleksowym sterowaniem klimatem w kabinie i funkcją Nanoe, zdalny sterownik Remote Touch Interface (RTI) sprzężony z jednym z największych w świecie samochodowym pokładowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym oraz wybór zestawów audio oferujących niezrównaną siłę i czystość dźwięku.

Nowy GS 300h dzieli z pozostałymi przedstawicielami rodziny GS wyraziste i dynamiczne linie nadwozia, w tym agresywną stylistykę przodu z charakterystycznym wyróżnikiem marki w postaci klepsydrowej osłony chłodnicy. Kolejne rozwinięcie przyjętego przez markę Lexus unikalnego języka wzorniczego L-finesse zaowocowało uzyskaniem szykownej i władczej sylwetki, jak przystało na luksusowego sedana o wysokich osiągach.

BEZPIECZEŃSTWO

– W nowym GS 300h nie ma także kompromisów w kwestii bezpieczeństwa. Zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej (PCS) obejmuje także kamerę monitorującą czujność kierowcy, a komplementarny z nim układ adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy (ACC) działa w pełnym zakresie prędkości – dodaje Krzysztof Walder z firmy Lexus Trójmiasto.

O bezpieczeństwo podczas jazdy dbają także: wspomaganie utrzymania pasa ruchu (LKA) oraz system noktowizyjny, a także nowo wprowadzone w GS 300h ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA). Układ RCTA, wykorzystujący czujnik radarowy układu monitorującego martwe pola widoczności, ostrzega o zbliżających się pojazdach podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. 

SPORT

GS 300h będzie dostępny również w wersji F Sport, z niepowtarzalnymi elementami wzorniczymi i specjalnymi udogodnieniami ukierunkowanymi na jeszcze bardziej fascynujące doznania podczas jazdy. Może on być wyposażony także w nowatorskie rozwiązania poprawiające dynamikę jazdy, jak na przykład zawieszenie AVS o zmiennej charakterystyce. 

Nowy Lexus GS 300h ma jeszcze jedną, niebagatelną zaletę. Specjalna cena w przedsprzedaży, która zaczyna się od 184.900 złotych.