MG TD dawno przeszedł już do historii, dlatego nieliczni posiadacze tego wehikułu mają prawdziwy powód do dumy. To jeżdżąca legenda o ogromnej wartości kolekcjonerskiej, która wzbudza zachwyt i jest prawdziwym rarytasem wśród krążowników szos.

Historia MG zaczęła się w latach trzydziestych dwudziestego wieku. Nazwa pochodzi od „Morris Garages”, dealera samochodów marki Morris w Oksfordzie, który zaczął wytwarzać własne wersje pojazdów według projektów Cecila Kimbera – głównego menadżera firmy. Specjalnością Kimbera było tworzenie niezwykłych karoserii dla samochodów marki Morris. Mimo, że pod względem technicznym ustępowały innym markom, to dla wielu stanowiły symbol klasycznego brytyjskiego samochodu sportowego. Już pierwszy samochód serii – TC – stał się bestsellerem. Znakomicie sprzedawał się nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale także w USA. Równie dużym powodzeniem cieszyły się kolejno wersje TA, TB oraz przedostatni w serii – MG TD, produkowany od 1949 do 1953roku. Te małe lekkie auta szczególnie upodobali sobie amerykańscy lotnicy (być może dlatego, że mieli łatwy dostęp do paliwa), tak więc za Atlantyk pojechało aż 28 tysięcy z 30 tysięcy wyprodukowanych modeli!

Opisywany przez nas, ponad 60. letni MG TD, to dwuosobowy kabriolet wyprodukowany w Wielkiej Brytanii w 1951 roku. Do jego napędu służy 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 1250 ccm i mocy 55 KM.

— O MG marzyłem i bardzo długo szukałem go w Internecie — opowiada właściciel Jerzy Stachecki, Chief Mechanik Okrętowy. — W końcu w 2009 roku znalazłem auto w Connecticut. Na zdjęciach prezentowało się dobrze, a niewygórowaną cenę zawdzięczało defektowi silnika. Jednak ku mojej radości udało mi się go od razu odpalić! Postanowiłem go jednak wyremontować od podstaw.

Prace nad konserwacją trwały prawie półtora roku. Właściciel zdecydował się na „kurację odmładzającą”, wykorzystując większość oryginalnych podzespołów. Samochód powrócił do formy sprzed lat i teraz „chwali” się każdym kawałkiem karoserii. Chociażby znaczkiem na masce, chromowanymi elementami i charakterystyczną kratownicą z przodu. Wrażenie robią też pełne felgi i opony z białym paskiem, a także skórzana tapicerka w kolorze piaskowym, która świetnie harmonizuje z kolorem auta. Nic więc dziwnego, że MG robi ogromne wrażenie, gdziekolwiek się znajduje.

Marka: MG TD Rok produkcji: 1951 Moc: 55 KM Pojemność: 1250 ccm Spalanie: 10l/100 km Max prędkość: 90 km/h Masa: 1 tona