Strategia symulowana

Czy możliwe jest nabycie cennej praktyki zawodowej oszczędzając czas i pieniądze? Okazuje się, że wcale nie jest to takie trudne. Wystarczy zagrać. Nie w Lotto. W grę strategiczną.

Wdzisiejszych czasach główną bolączką osób pracujących jest nadmiar obowiązków oraz potrzeba ciągłego podnoszenia kompetencji. Według piramidy zapamiętywania Dale’a przyswajanie wiedzy podczas zajęć teoretycznych pozostaje na poziomie 40%. Aby przypomnieć sobie pozostałą część, potrzebujemy raz jeszcze poświęcić nasz cenny czas, co nie zawsze się udaje. Pojawia się pytanie co zrobić, aby zapamiętywać  ze szkoleń więcej i móc z tej wiedzy korzystać? Marzeniem wielu jest efektywna nauka połączona z rozrywką, zabawą.

W latach 70-tych ubiegłego wieku, amerykańscy naukowcy wprowadzili do szkół wyższych nowy trend w nauczaniu nazwany edutainment (od angielskiego edu-cation, nauka i enter-tainment, rozrywka). Z zadowoleniem stwierdzili, że przyswajalność wiedzy przy zastosowaniu tej metody wzrosła do 80%. Edutainment to aktywne uczenie się, podczas którego angażujemy intelekt i emocje. Od kilkunastu lat trend ten rozwija się w postaci gier, teraz także na platformie internetowej.

Według zwolenników tej metody nauczania, ma ona szereg korzyści: rozwija kompetencje , doskonale uczy wykorzystywania wiedzy w praktyce, absorbuje i sprawia, że chce się naukę kontynuować. Edutainment pozwala zdobyć doświadczenie, nauczyć odpowiedzialności za swoje decyzje, zobaczyć ich konsekwencje w bezpiecznej, bo wykreowanej grze strategicznej.

Gry planszowe symulacyjne wykorzystywane są jako element szkoleń w coraz większej ilości firm szkoleniowych, a ich popularność w Polsce rośnie. Gry uczą myślenia długofalowego, strategicznego oraz dają pole do działania w razie popełnionych błędów, z których płynie bezpośrednia nauka. Powtarzając za Billem Gates’em : aby osiągnąć sukces w biznesie trzeba podejmować dobre decyzje, aby je podejmować trzeba mieć doświadczenie, które z kolei zdobywa się popełniając błędy.

Świat gier symulacyjnych pozwala na takie błędy, czyli pozwala zdobyć doświadczenie. Warto wspomnieć o takich grach jak: ProfitQuest z Pracowni Gier, planszowej grze symulującej przepływy finansowe w firmie i wpływ decyzji pracowników na wyniki finansowe firmy lub PR Strategy – firmy SHTraining, planszowej grze decyzyjnej poświęconej rozwojowi umiejętności planowania i oceny działań PR.

Aby proces nauki jeszcze bardziej skrócić oraz samemu w dowolnym czasie korzystać z możliwości gier symulacyjnych, powstały gry on-line. Wykorzystywane są w innowacyjnych szkoleniach z zakresu m.in. zarządzania. Tak jak gry symulacyjne o charakterze strategiczno - finansowym IndustryMasters, dystrybuowane przez e-GCS. Tego typu gry są narzędziem, które musisz poznać, jeśli: chciałbyś nauczyć się planowania i myślenia strategicznego, zależy Tobie aby skoncentrować się na praktycznych aspektach biznesu, sprawdzić swoje biznesowe koncepcje bez ponoszenia kosztów.

o  idealne rozwiązanie dla zapracowanych menedżerów oraz osób, którym zależy na efektywnym przyswajaniu wiedzy, poznaniu swoich mocnych stron, podniesieniu świadomości biznesowej, a przy tym oszczędzeniu czasu i pieniędzy. Zapewnia ono nie tylko znacznie większą efektywność nauki, ale głównie bezcenną praktykę - kto z nas mógłby sprawdzić, co się stanie jak zainwestujemy w nowa linię produkcyjną? Lub kiedy zainwestowane 50 tys. zacznie się zwracać? Albo czy oszczędzając na jakości można utrzymać wysoką marżę? Gra symulująca firmę pozwala bezpiecznie takie pomysły przetestować - co więcej, daje bardzo zbliżoną do realnej, rynkowej, odpowiedź.

Wystarczy zagrać raz w grupie podczas szkoleń lub samemu rozegrać kilka gier on-line, aby nauczyć się analizować dane płynące z rynku i świadomie  stosować strategie biznesowe. A przede wszystkim przećwiczyć przeróżne warianty inwestowania, marketingu czy obsługi klienta. Dowiedzieć się, jak wygląda w praktyce zarządzanie firmą, jak może reagować konkurencja na nasze decyzje, ile i po jakim okresie czasu firma zacznie przynosić zyski?

Jeszcze nie było takiej możliwości dla osób, którym rozwój osobisty jest bliski sercu, aby w tak krótkim czasie poznać praktyczną stronę prowadzenia biznesu. Efektywnie, przyjemne i skutecznie.

24
06/2012

Zachwycił kolekcją na sezon wiosna lato 2012 prezentowaną podczas łódzkiego Fashion Week. Blogerzy i klienci chwalili szczególnie jego projekty dla mężczyzn – bezpretensjonalne sylwetki wypełniły lukę, która do tej pory była niezagospodarowana na polskim rynku mody dedykowanej facetom.