Nazwa Murcielago pochodzi od imienia byka, który 5 października 1879 roku walczył na arenie tak dzielnie, że postanowiono darować mu życie.

Jak głosi legenda, Lamborghini powstało dzięki… kłótni Ferruccio Lamborghini z Enzo Ferrarim. Ferruccio zdecydował, że zbuduje swój własny sportowy samochód i zemści się na konkurencji. Jak postanowił, tak też zrobił.

Co było powodem sporu obu panów? Podobno Lamborghini od jakiegoś czasu próbował umówić się z Ferrarim na spotkanie. Marzył, by z producenta traktorów przeistoczyć się w konstruktora aut sportowych. Któregoś dnia Enzo miał powiedzieć, że nie ma czasu dla… wieśniaków. Lamborghini bardzo się obraził i postanowił stworzyć lepszy samochód sportowy niż Ferrari. Tak na początku lat sześćdziesiątych Ferrari wyrósł groźny konkurent i rozpoczęła się samochodowa historia firmy Lamborghini. Dokładnie w 1964 roku odbyła się premiera 350 GT z dwunastocylindrowym silnikiem pozwalającym na osiąganie 250 km/h. Później pojawiły się kolejne modele: Miura, Countach oraz kultowe Diablo, bijące rekordy sprzedaży, które było najszybszym samochodem dopuszczonym do ruchu. Od 2001 roku produkowane jest Murcielago, które powstało już, gdy firma została wykupiona przez koncern Volskwagena. Do 2008 roku wypuszczono na rynek 3 tysiące egzemplarzy, co stanowi rekord, ponieważ jego poprzednika przez 5 lat produkcji sprzedano 2 tysiące sztuk.

Murcielago LP 640 które jeździ po ulicach naszego miasta to unowocześniona wersja produkowana od 2006 roku. Przeszło całkowitą metamorfozę swojego wyglądu.

Nazwa Murcielago pochodzi od imienia byka, który 5 października 1879 roku walczył na arenie tak dzielnie, że postanowiono darować mu życie. Skończył w domu spokojnej starości dla zwierząt. To nie jedyne nawiązanie Lamborghini do motywów związanych z corridą. Gallardo i Diablo to też imiona byków, Espada po hiszpańsku oznacza szpadę, natomiast Miurę nazwano na cześć Antonia Miury, słynnego torreadora.

— Zmieniliśmy kolor auta, przy użyciu folii. Oryginalnie tapicerka była czarna, zgodnie z życzeniem właściciela wszystkie elementy wnętrza zostały obszyte białą skórą Nappa, duże elementy tapicerki są pikowane w caro na wzór Bentleya, a fotele zostały ozdobione haftami — opowiada Filip Król, właściciel firmy Incardesign.pl

Co kryje się pod maską tego supersportowego auta? Jednostką napędową jest silnik o pojemności 6,5 litra z dwunastoma cylindrami ułożonymi w V pod kątem 60 stopni. Osiąga on moc 640 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 660 Nm przy 6000 obr/min. Całość pozwala teraz na rozpędzenie Lamborghini do 100 km/h w 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 320 km/h. Aby sprostać wysokim temperaturom silnika powiększono układ chłodzenia oleju, a wloty powietrza otwierają się lub przymykają w zależności od temperatury w silniku i tej na zewnątrz. Murcielago ma napęd na cztery koła. Moc dostarczana jest w 30% na przód i 70% na tył. W przypadku poślizgu jednej osi, poprzez sprzęgło wiskotyczne cała moc może trafić na drugą oś. Wnętrze auta to nie tylko wysublimowane kolory i kształty, ale także najwyższej jakości materiały, m. in. z włókna węglowego i elektroniczne gadżety, takie jak odtwarzacz DVD czy system nawigacji.

Lamborghini Murcielago LP640

Rok prod.: 2007, Silnik: V12, 6.5l (6496cm³), Moc: 640KM, Maks. moment obrotowy 660Nm przy 6000obr/min: 0-100km/h: 3,4s, Prędkość maks.: 340km/h, Średnie zużycie paliwa: 21,4l/100km