Ponad 10 lat temu Natalia Pstrokońska i Marlena Niestryjewska rozpoczęły swoją niezwykłą zawodową podróż, do której zaprosiły wszystkie kobiety kochające w modzie wygodę, skandynawski minimalizm i ponadczasowe rozwiązania. Tak powstała by Insomnia! Przez ten czas wiele się zmieniło, ale metka z charakterystyczną ćmą to niezmiennie gwarancja najwyższej jakości i dbałości o każdy detal.

by Insomnia to marka dla kobiet, o kobietach i tworzona przez kobiety. Wszystko zaczęło się dekadę temu w Sopocie. Mało kto wie, że twórczynie by Insomnia wcześniej prowadziły sklepy z kolekcjami duńskich marek. Natalia Pstrokońska i Marlena Niestryjewska w pewnym momencie poszły jednak o krok dalej i swoim klientkom zaproponowały także autorskie projekty. Pierwsze szkice powstały na papierze pakownym w kuchni jednej z założycielek nowej marki. Kilka T-shirtów, bluz i spodni dresowych szybko zamieniło się w regularne, coraz większe kolekcje oraz sieć własnych butików. Marka zapisała na swoim koncie mnóstwo sukcesów. Między innymi ma swój duży udział w „odczarowaniu” popularniej dresówki i spopularyzowaniu stylu, który określić można mianem „sportowej elegancji”.

Co ważne, by Insomnia to od początku do końca polska marka, która swój sukces opiera na budowaniu pozytywnych i długoterminowych relacji. Przykłady? Proszę bardzo! Od 11 lat by Insomnia współpracuje z tą samą firmą krawiecką z Poznania, na której czele stoi (oczywiście!) kobieta. W Łodzi za to są od zawsze produkowane dzianiny, z których powstają kolekcje. Również wiele osób pracujących w butikach marki jest z nią związana od początku działalności.

Wspomnianych sklepów jest w tym momencie kilkanaście. Zlokalizowane są w kilku miastach w Polsce: w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Dodatkowo zakupy można zrobić z każdego miejsca w Polsce, a nawet świata w sklepie online, który rozwija się bardzo prężnie. To właśnie on pomógł przetrwać ciężki pandemiczny okres. W tym momencie w jego asortymencie dostępnych jest blisko 800 modeli! Co je charakteryzuje? Oczywiście są to ubrania i dodatki, które łączą sportowy luz z nowoczesną, kobiecą formą. Wszystko po to, abyśmy czuły się komfortowo w każdej z życiowych ról, które

pełnimy.

11 lat istnienia by Insomnia to czas pełen pasji, rozwoju, wyzwań i oczywiście miłości do mody. Ale twórczynie marki nie spoczywają na laurach. Cele na kolejne dekady? Ambitne! Natalia i Marlena chcą dotrzeć ze swoimi projektami do jeszcze większej liczby kobiet kochających wygodę i trendy, także tych mieszkających poza granicami naszego kraju. Spodziewać się możemy również kolejnych butików stacjonarnych by Insomnia. Ale motorem napędowym zmian zawsze będą wartości, które przyświecały powstaniu marki.

- Chcemy się rozwijać, jednocześnie nie zmieniając bliskich relacji z ludźmi z pracy i przede wszystkim z klientkami. Zależy nam, by więcej pań miało w pobliżu swój butik by Insomnia. Będziemy nadal pracować nad rozbudową sklepu internetowego, aby ubrania „z ćmą” trafiały w najbardziej oddalone zakątki świata – podkreśla Natalia Pstrokońska, jedna z założycielek.

Najnowsza wiosenno-letnia kolekcja to intensywny, pełen kolorów i pozytywnych emocji „city break”. Projektantki by Insomnia odważnie konfrontują się z najgorętszymi trendami sezonu, nie porzucając ani na chwilę głównej idei, która przyświeca marce i jej założycielkom od początku istnienia – moda musi być przede wszystkim wygodna i dobrej jakości.

Skąpane w słońcu ujęcia z kampanii przywodzą na myśl „złotą godzinę” i pokazują jej najpiękniejsze oblicze. Razem z by Insomnia wybieramy się na krótki „city break” i chłoniemy atmosferę europejskich stolic. Prezentowane stylizacje to jednak jak zwykle bardzo uniwersalne rozwiązania, które pozostaną z nami przez wiele kolejnych sezonów i sprawdzą się nie tylko podczas urlopu. Nie brakuje doskonale znanych miłośniczkom marki dzianinowych kompletów

– topy, dresowe spodnie czy longsleevy przyciągają wzrok ciekawą, nie zawsze oczywistą formą.

W sezonie wiosna-lato oprócz klasycznej dzianiny znajdziemy także modele z lnu, wiskozy, tiulu i bawełny z haftem. Dopełnieniem tej przesyconej pozytywnymi emocjami kolekcji są oczywiście kolory! Z jednej strony subtelne, z drugiej oddające klimat aktywnych wakacji. Delikatnie wyblakłe barwy ziemi wymieszane są z wyszukanymi pastelowymi odcieniami i oryginalną wersją złamanej bieli. Lato w by Insomnia będzie miało smak gumy balonowej i zimnych lodów, ale też mocnej kawy oraz zielonej bazylii!

Sesja Wiosna-Lato 2022

Fotograf: Borys Synak

Modelka: Ola Ked / Uncover Models

Make up i włosy: Iza Wójcik

Stylizacja i produkcja: by Insomnia