Peugeot 3008
Modny Francuz
Samochody produkcji francuskiej zawsze wyróżniały się na tle konkurencji. Miały swój wyjątkowy styl i rozwiązania, których na próżno szukać w innych koncernach. Peugeot zrobił naprawdę wiele, aby klienci wybrali właśnie Peugeota 3008, a nie bardziej przewidywalne – niemieckie, czy też słynące z oszczędności – japońskie samochody.
Odmłodzony francuz wyróżnia się w tłumie crossoverów, jednak lifting nie zaburzył awangardowego i spójnego stylu 3008. Agresywna stylistyka to obietnica ciekawych wrażeń z jazdy, a nowy Peugeot ma kły, ma pazur! Od początku uwagę przykuwają ledowe, pionowe światła do jazdy dziennej. To właśnie te „kły” pokazują swoje drapieżne oblicze zaraz po naciśnięciu kłódki na pilocie. Z tyłu przyciągają uwagę nowe ledowe lampy 3D z funkcją sekwencyjnych kierunkowskazów. Charakteru dodają im przyciemnione klosze, które optycznie poszerzają karoserię kompaktowego auta. Odmieniona stylistyka ma zainaugurować nowy kanon i nową erę designu w Peugeocie. Grill pozbył się obramowania, a pod światłami pojawiły się listwy ozdobne. Zgodnie z trendem dotyczącym wszystkim modeli marki, na końcu maski wyeksponowany został numer modelu. Nowy jest także zderzak i wbudowane w niego, lakierowane osłony podwozia.
W Peugeocie 3008 nie można jednak narzekać na brak funkcjonalności. Wnętrze jest przyjazne i wygodne, nie brakuje miejsca ani na przednich, ani na tylnych fotelach, a bagażnik ma pojemność aż 500 litrów. Cały środek to odważna stylizacja nadwozia. Dużym udogodnieniem jest bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji multimediów za pomocą wygodnych aluminiowych przycisków, mimo zastosowania nowego 10-calowego ekranu dotykowego. Peugeot pozostawia nam wybór, i za to stawiamy tu dużego plusa.
W przypadku 3008 francuski koncern oferuje szeroką gamę opcji – od silników zasilanych benzyną, przez diesla, po hybrydy typu plug-in. Testowany przez nas egzemplarz to model Hybrid4. Jego zespół napędowy obejmuje: silnik benzynowy PureTech o mocy 147 kW/200 KM i dwa silniki elektryczne o mocy 80 kW/110 KM. Akumulator ma pojemność 13,2 kWh i zapewnia zasięg nawet 59 km w trybie elektrycznym w cyklu WLTP. Peugeotem jeździ się bardzo przymnie, głównie z racji komfortowo zestrojonego zawieszenia. Również osiągi nie budzą zastrzeżeń, a to wszystko przy umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo, jeśli kierowca potrafi się powstrzymać przed częstym dociskaniem prawego pedału.
Prezentowany model Hybrid4 300 EAT8 to wydatek minimum 199 300 zł. Słabsza, podstawowa wersja z „czystym” benzynowym napędem o mocy 130 KM i manualną skrzynią biegów kosztuje
116 500 zł.