Nowa generacja Citroëna C4 to najbardziej wyczekiwana, tegoroczna premiera francuskiej marki. Najnowszy kompakt wciąż zaskakuje swoją stylistyką, a przy tym oferuje przemyślane rozwiązania z zakresu ergonomii i funkcjonalności wnętrza. Dzięki dealerowi Citroën Zdunek mogliśmy przetestować ten samochód w najbardziej pożądanej obecnie wersji, czyli… w pełni elektrycznej. 

Nadwozie C4 prezentuje cechy kompaktowego crossovera. Model ten ma wyznaczyć nowy etap w stylistyce Citroëna i trzeba przyznać, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Po specyficznym poprzedniku nie zostało tu wiele. Nadwozie jest eleganckie, zrezygnowano z gumowych osłon, tzw. airbumpów, a szyby w tylnych drzwiach są w pełni otwierane – nie jak to miało miejsce w poprzedniej wersji – gdzie były jedynie uchylane.

Nowe wcielenie tego samochodu zachowało natomiast charakterystyczny dla marki, wysoki komfort jazdy. Samochód wyposażony jest w opracowane przez Citroëna zawieszenie Progressive Hydraulic Cushions. Zasady jego działania są proste, do każdej kolumny resorującej dodano po dwa hydrauliczne ograniczniki: jeden odpowiedzialny za fazę rozprężania, drugi – sprężania. Dzięki temu, w kwestii wygody i amortyzacji, zawieszenie C4 można porównywać z autami wyższej od niego klasy. I to jest jedna z najważniejszych cech, jakie wyróżniają ten samochód.

Przyjemność z podróży determinuje również wnętrze. Wygodne fotele, dobrej jakości, miękkie materiały wykończeniowe, liczne systemy wspomagające kierowcę oraz poprawiające bezpieczeństwo sprawiają, że zarówno kierowca, jak i pasażerowie czują się tu naprawdę komfortowo.

Nie można też przejść obojętnie obok funkcjonalności Citroëna C4. Jest tu mnóstwo schowków i przydatnych półek. Na konsoli centralnej, poza indukcyjną ładowarką, jest kolejna półka, która przykrywa schowek. Natomiast przed pasażerem znajduje się wysuwana szuflada i fabryczny, solidny uchwyt na tablet, czyli coś, czego nie zaoferują nawet najbardziej luksusowe samochody! 

Testowany egzemplarz to odmiana ë-C4, w 100% zasilana prądem. Silnik elektryczny generuje 136 KM mocy i według producenta jest w stanie zapewnić zasięg do 350 kilometrów. Natomiast realna, testowa wartość przekracza nieco 200 kilometrów. Naładowanie akumulatorów do poziomu 80% jest możliwe nawet w 30 minut.

Cena Citroena C4 w wydaniu elektrycznym rozpoczyna się od kwoty 134 900 zł.