The Roots

Looks by Luks powraca z nową, nietuzinkową opowieścią, tym razem oddając hołd Matce Naturze. The Roots, bo tak się nazywa, to kolekcja pełna drogocennych roślin, która przywołuje zapach bezpieczeństwa, harmonii, balansu i szczęścia. Pokazuje czyste piękno natury w czterech autorskich printach.


prestiz

W tym sezonie Looks by Luks wraca do korzeni, oddając hołd historii pisanej przez nasze matki. Pozostawione przez nie dziedzictwo to bezcenna lekcja pokazująca, jak w magiczny sposób uleczyć nasze ciało i duszę, wykorzystując prezent otrzymany od wspólnej matki – natury. Najnowsza kolekcja, The Roots, to 4 autorskie wzory inspirowane roślinami – eterycznymi, zagrożonymi, miododajnymi i leczniczymi.

Still Here projektu Mary Zaleskiej to wzór inspirowany roślinami zagrożonymi, objętymi ochroną w Polsce i na świecie. Prezentowany jest w formie abstrakcyjnego rysunku, i przedstawia nieoczywiste piękno mięsożernej rośliny o wdzięcznej nazwie Aldrowanda pęcherzykowata. 

Bee Sweet projektu Nataszy Kwiatkowskiej, inspirowany jest roślinami miododajnymi – chabrem, krokusem i czarcim kęsem. Ten wzór to hołd oddany tym kwiatom, których nektar przyciąga pszczoły, a także historia o istotnej roli, jaką pełnią dla ekosystemu. 

Heal Me projektu Karoliny Niedzielskiej, to ukłon w stronę leczniczych właściwości roślin, które towarzyszyły naszym mamom i babciom. Najważniejszą rolę gra tu len, niekwestionowany król zdrowia pochodzącego z natury, uwielbiany pod postacią ziaren i oleju. 

Smells Like Nature projektu Aleksandry Morawiak, jest printem inspirowanym aromatami roślin eterycznych, które otulają swoim ciepłem, dodając piękno nawet najbardziej ponurym porankom. Projekt przedstawia wiciokrzew, uznawany za najpiękniej pachnący kwiat, lilię, jaśmin, tymianek i szałwię.

- Dla mnie zawsze najważniejsze było opowiadanie historii, wartościowy przekaz, a nie zwykła sprzedaż. Chcę poszerzać horyzonty. Pragnę, żeby ludzie zatrzymali się na chwilę i pomyśleli o swoich codziennych wyborach. Każda kolekcja, którą tworzymy, dotyczy czegoś ważnego. Począwszy od zmian klimatycznych na Islandii, poprzez różnorodność i wzajemną miłość bez względu na płeć i kolor skóry, aż po szacunek dla Matki Natury i jej darów, które dostarcza nam każdego dnia. To właśnie rośliny są dla nas prawdziwym skarbem – lekarstwem i pożywieniem. Niestety dzisiaj, niektóre z nich giną na naszych oczach z powodu zmian klimatycznych. Ta kolekcja, to kolejny apel i wołanie o podniesienie świadomości, a wszystko uchwycone na pięknych kadrach autorstwa Doroty Szulc - opowiada Sylwia Luks, właścicielka i dyrektor kreatywna Looks by Luks. 

Looks by Luks to koncept, tworzący oryginalne nakrycia głowy, ręcznie wykonane turbany, opaski i gumki do włosów. Od niedawna marka poszerzyła swoje portfolio o kimona w stylu Yukata i nowość w kolekcji The Roots – krótkie kimono Haori, które z łatwością zastąpi marynarkę i zmieści się pod jesienny płaszcz. Warto zaznaczyć, że produkty są tworzone w sposób komplementarny, czyli tak, żeby do siebie pasowały i wzajemnie się uzupełniały. Dzięki temu do opaski można dobrać kimono lub frotkę w taki sam wzór, lub stworzyć matchy look z córką, siostrą, czy najlepszą przyjaciółką.

Cała kolekcja jest dostępna jest w Atelier Luks & PopUp Store w Sopocie.

Looks by Luks szyje w Polsce z dzianin ekologicznych, pozyskiwanych w zgodzie z etyką. W duchu współtworzenia nurtu „slow fashion” i w imię idei „zero waste", marka stawia na kreowanie wielofunkcyjnych produktów, które można nosić na wiele sposobów, eliminując tym samym nadmierny konsumpcjonizm.

Część dochodu z kolekcji marka przekazuje na akcję społeczną Greenpeace Adoptuj Pszczołę, która zrzesza osoby zaangażowane w pomaganie pszczołom i sprawia, że Polska staje się coraz bardziej przyjazna zapylaczom.

 

Miejsce: ŁANSZTUK

Zdjęcia: DOROTA SZULC

Modelki: ZUZA PACHOLARZ (GAGA MODELS) KAROLINA KOŁODZICKA (UNITED4MDELS)  OLIWIA PODGÓRZAK  | WERONIKA SUJKAMUA: OLIWIA PODGÓRZAK

Włosy: LUKAS WOJEGO

Scenografia: ARTUT ROSA  ŁANSZTUK

Produkcja i stylizacja: KAROLINA GŁUCHOWSKA

Asystentka: ANIA CZARNIECKA

Dyrektor kreatywny: SYLWIA LUKS