TRÓJMIEJSKA 

LIGA ŻEGLARSKA

Rozgrywana od 2015 roku Biznes Liga Żeglarska zmienia swoją nazwę. Od nowego sezonu regaty będą rozgrywane jako Trójmiejska Liga Żeglarska. Ogólne zasady pozostają niezmienne, jednak od teraz do rywalizacji będą mogły przystąpić również grupy niezwiązane z żadną firmą, korporacją czy przedsiębiorstwem.


prestiz

Trójmiejska Liga Żeglarska to stary projekt z nową nazwą, czyli kontynuacja rozgrywanej od 2015 roku Biznes Ligi Żeglarskiej. Tym razem regaty mają przybliżyć żeglarstwo dosłownie wszystkim zwolennikom tej pięknej dyscypliny sportu. Rywalizacja nadal będzie miała charakter ściśle amatorski, jednak tym razem będą mogli wziąć w niej udział również grupy niezwiązane z żadną firmą czy przedsiębiorstwem.

- Zmieniamy nazwę na Trójmiejską Ligę Żeglarską i aktualizujemy jej format. Chcemy przez to przyciągnąć jeszcze więcej uczestników - mówi Rafał Sawicki z GSC Yachting, organizator regat. - Zauważyliśmy, że już w poprzednich edycjach w regatach udział brały zespoły niezwiązane z żadną konkretną firmą. Sama nazwa Biznes Liga Żeglarska mogła nieco takie grupy odstraszać, gdyż mogły mieć przeświadczenie, że należy reprezentować jakiś konkretny biznes. Nic bardziej mylnego. Do ligi zgłosić się może każdy. Co więcej, od kolejnej edycji umożliwimy zgłoszenia indywidualne i będziemy łączyć takich chętnych uczestników w załogi - podkreśla.

Mimo, że zasady uczestnictwa ulegną zmianie, załogi firmowe nadal będą stanowiły większość zespołów. Wynika to z faktu, że przedsiębiorstwa chętnie wykorzystują uczestnictwo w rozgrywkach sportowych do realizowania własnych celów HR-owych czy marketingowych. Dobrym przykładem są firmy Olivia Business Centre czy EPAM, choć obie robią to w zupełnie inny sposób. 

Dla EPAMu udział w Trójmiejskiej Lidze Żeglarskiej to przede wszystkim możliwość aktywizacji własnych pracowników. W roku 2019 ponad 40 pracowników tej firmy żeglowało na jachtach Delphia 24. Przez cały żeglarski sezon różne załogi przychodziły do sopockiej mariny i rozpoczynały lub rozwijały swoje żeglarskie doświadczenie. Najlepsi z nich startowali w regatach Trójmiejskiej Ligi Żeglarskiej. 

Inny schemat wykorzystania ligi stosuje Olivia Business Centre, dla której jest to projekt marketingowy wykorzystywany w PR-owych sektorach firmy. OBC zaprasza do rozgrywek ligowych swoich kluczowych klientów i w ten sposób buduje relacje, prowadzi networking oraz komunikuje bliskość firmy z morzem. Swoją drogą to bardzo pro-sportowe przedsiębiorstwo, które zaprasza wszystkich rezydentów swojego kompleksu do aktywnego spędzania czasu, a żeglarstwo odgrywa w tych działaniach bardzo istotną rolę. 

Obie firmy wykorzystują udział w lidze również w sposób stricte wizerunkowy, choćby poprzez branding jachtów czy wykorzystywanie materiałów zdjęciowych z ligi w różnego rodzaju komunikacji, zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej. 

- Żeglarstwo, realizacja pasji, rywalizacja sportowa, regaty to najważniejsze kwestie w projekcie Trójmiejskiej Ligi Żeglarskiej, jednak bardzo się cieszę, że firmy wykorzystują również Ligę do realizacji bardziej biznesowych celów. Od samego początku miało to być wartością dodaną dla uczestników - mówi Rafał Sawicki. - Najważniejsze jednak, z mojego punktu widzenia jako organizatora, to radość i uśmiech na twarzach uczestników. Duma i satysfakcja z wygranych regat, ale i z samego faktu ich ukończenia. Mam nadzieję, że te wartości zawsze będą najważniejszą częścią tego projektu – podkreśla Rafał Sawicki.

W 2020 roku odbędzie się już IX edycja Ligi, której celem niezmiennie jest przyciągnięcie jak największej ilości osób na pokłady jachtów sportowych i pokazanie, że żeglarstwo regatowe jest dla każdego i nie wymaga wielkich umiejętności oraz zaangażowania finansowego. W nadchodzącym sezonie ponownie odbędzie się sześć spotkań ligowych. Każde regaty poprzedzone będą oficjalną sesją treningową, możliwy będzie również trening indywidualny. Łącznie każdy zespół może spędzić aż 18 dni na wodzie w ciągu sezonu. Organizatorzy spodziewają się udziału minimum 18 zespołów, jednak celem jest przeprowadzenie rozgrywek łącznie dla 24 teamów. Już teraz swój udział potwierdziły, poza wymienionymi Olivia Business Centre i EPAM, takie zespoły jak: PwC, Omida, Apteki Gemini, StoGda, Euro Consulting. Na liście startowej pojawiły się też pierwsze zgłoszenia grup i osób indywidualnych.

Pierwsze regaty zaplanowane są na 16 maja. Szczegóły rozgrywek można znaleźć na stronie internetowej projektu www.biznesligazeglarska.pl, a chęć uczestnictwa można zgłaszać do końca kwietnia.

 

112
01/2020

Jej ulubionym kolorem jest czarny, ukochanym zespołem Flume, pasją bieganie i fotografia. Jeżeli spojrzycie na sesję, to od razu widać, że ma też wrodzony talent do modelingu! 

4 x 400 metrów!