Już po raz 11 w Gdańsku odbyły się Targi Motoryzacyjne 3TM. Tegoroczna formuła różniła się od poprzednich edycji, bowiem wśród wystawców dominowały firmy tuningowe, serwisowe oraz świadczące szeroko pojęte usługi z sektora samochodowego. Lokalni dealerzy samochodowi stawili się w znacznie mniejszym gronie, a całkowitą nowością były wyścigi na 1/8 mili 3TM Race. 

Mniejsza ilość przedstawicieli marek samochodowych, zaowocowała wyższym komfortem oglądania prezentowanych pojazdów przez odwiedzających. Poza kilkoma modelami, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i stale przyciągały tłumy, panowała spokojniejsza atmosfera, która sprzyjała podziwianiu. Wśród reprezentantów trójmiejskich dealerów, pojawiły się takie marki jak Ford (Euro-Car i BIG Autohandel), Dodge (Auto-Mobil), Peugeot (Intervapo), Honda (Honda Gdynia i Gdańsk), Hyundai (Margo), KIA (Interbis), Volkswagen (City Motors), BMW (Bawaria Motors Gdańsk), Ssang-Yong (G-M), Toyota i Lexus (Toyota Walder i Lexus Trójmiasto), Jeep, Fiat i Abarth (Schewe) oraz modele elektryczne od BMW, Nissan’a i Renault (Grupa Zdunek). Najbardziej okazałe stoiska zaprezentowały firmy Toyota Walder oraz City Motors, na których prezentowano kilka różnych modeli. Uwagę zwracała także ekspozycja Auto-Mobil, gdzie dealer po raz pierwszy publicznie pochwalił się swoją nową marką w ofercie, czyli Dodge’m.

Niestety w tym roku obyło się bez naprawdę nowych i premierowych modeli. Nowości, jeśli można je tak nazwać, niestety już kilkanaście dni wcześniej zadebiutowały w trójmiejskich salonach. Przykładem może być między innymi BMW Serii 1, KIA XCeed, Toyoty Supra czy Peugeot’a 508 w wersji kombi. Nie można jednak narzekać na brak ciekawych samochodów. Wśród aut wyścigowych, tuningowych, a nawet policyjnych radiowozów, szczególną uwagę przyciągało klasyczne Ferrari 365 GT z lat 60. o wartości ponad miliona złotych. Dla miłośników motoryzacyjnej egzotyki ciekawą perełką było Lamborghini Aventador Roadster. Warto również wspomnieć, że na targach, na stoisku Lexus Trójmiasto po raz pierwszy publicznie pokazano wizualizację nowo powstającego salonu tej marki w Gdańsku. Planowany termin uruchomienia nowego obiektu to koniec 2019 roku.

Tegoroczna edycja Targów Motoryzacyjnych 3TM pokazała, że ten rodzaj prezentacji samochodów przeżywa spadek popularności nie tylko poza granicami naszego kraju – co pokazała na przykład tegoroczna edycja targów IAA we Frankfurcie nad Menem, ale dotyczy także naszego lokalnego rynku. Wśród nieobecnych w AmberEXPO były tak popularne marki jak Skoda, SEAT, Audi, Mercedes-Benz, Jaguar, Mazda czy też Opel.