Żeglarstwo i moda

Już po raz dziewiąty moda i żeglarstwo spotkały się na jednej scenie, by hucznie przywitać sezon żeglarski. Tym razem to rosnące w sławę wydarzenie miało miejsce na tarasach przy Aquaparku w Sopocie.

Każda edycja Sopot Wave cieszy się ogromną popularnością. Tak było też tym razem. Ponad 500 osób związanych ze światem żeglarstwa, mody i biznesu pojawiło się na sopockim tarasie, którego zadaszenie przypominało ogromny biały żagiel co nadawało jeszcze bardziej żeglarskiego klimatu imprezie. Wydarzenie prowadziła znana dziennikarka radiowa i telewizyjna Beata Tadla oraz żeglarz regatowy, uczestnik Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012 w klasie Finn - Piotr Kula.

Najpierw amatorzy, potem zawodowcy 

Najważniejszy element żeglarski Sopot Wave to inauguracja Biznes Ligii Żeglarskiej. Na scenie w świetle reflektorów stanęło kolejno 12 drużyn ze świata biznesu, reprezentujących pomorskie firmy: Apteka Gemini, Bud Invest, Erplast, SimplyCar, StoGda Ship Design & Engineering Sp. z o.o., ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe S.A., Eurocast Spółka z o.o., SOSNOWSKI, EPAM, W Ślizgu! i Olivia Business Centre, GSC Yachting i przyjaciele. Liga organizowana jest przez firmę GSC Yachting, a regaty trwają przez cały sezon. Zwyciężców poznamy podczas jesiennej edycji Sopot Wave. Na scenie podczas wieczoru zaprezentowały się też sopockie kluby żeglarskie. Sopocki Klub Żeglarski, skoncentrowany na windsurfingu,  reprezentowany był przez Pawła Tarnowskiego i Maksymiliana Wójcika. Tarnowski to młody, choć już utytułowany zawodnik olimpijskiej klasy RS:X. Ma na koncie tytuł wicemistrza Europy. Maksymilian Wójcik osiągał sukcesy zawodnicze kiedy jeszcze nie było RS:X. W wieku 16 lat sięgnął po mistrzostwo świata w klasie Aloha, potem siadł na Mistrala, wówczas klasę olimpijską, zastąpioną następnie przez RS:X. Teraz pracują razem – jako trener (Maksymilian) i zawodnik (Paweł). Paweł Tarnowski opowiedział również w jaki sposób związał się z Yacht Club Sopot. To klub otwarty dla każdego kto kocha żeglarstwo regatowe zarówno morskie jak i oceaniczne. Jego przedstawiciel – Paweł Górski, odpowiedział o idei klubu i planach regatowych. Misją klubu jest stworzenie przestrzeni dzielenia się doświadczeniami regatowymi, spotkania żeglarskie, realizacja członkowskich projektów żeglarskich, a przede wszystkim szlifowanie żeglarskich umiejętności w przyjemnej atmosferze oraz motywowanie się do startów w regatach krajowych i zagranicznych. Klub UKS Navigo reprezentowany był przez jego szefa - Jacka Noetzla, oraz Katarzynę Góralską i Kubę Surowca, duet w olimpijskiej klasie Nacra 17. Nagivo to najważniejsze miejsce w Polsce jeżeli chodzi o regatowe katamarany. Trenują w nim najlepsi na świecie żeglarze pływający w A-klasie. To najmniejsza, jednoosobowa klasa katamaranów. W Navigo trenuje kadra Polski w olimpijskiej klasie Nacra 17, do której należy Kuba Surowiec i Kasia Góralska. Ich katamaran postawiony w centrum imprezy cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Trudno się dziwić – to bardzo szybka jednostka, nie tylko z racji konstrukcj (katamarany są szybsze od jachtów jednokadłubowych), ale i folil. To dwa stateczniki umieszczone pod kadłubami, dzięki któtym jednostka odrywa się od powierzchni wody i rozpoczyna „lot”. Podczas wieczoru nie zabrakło elementu żeglarskiego dla najmłodszych. W tym roku rusza nowa i wyjątkowa impreza Livolo Super Puchar Gdyni. Organizowana jest przez cztery gdyńskie kluby i odbywać się  będzie na jachtach klasy Optimist, które są najlepszą szkołą podstawową regatowców. O tym projekcie opowiedział pomysłodawca Jakub Wyrębski, właściciel firmy Livolo Gdynia - głównego sponsora regat. Uczestnicy SW mogli też obejrzeć główną nagrodę w tych regatach – łódkę klasy Optimist.

Moda i róże

Moda to drugi, stały element Sopot Wave. Także podczas tej edycji można było podziwiać oryginalne stylizacje. Stałym i barwnym elementem każdej edycji są spodenki i koszulki Ramatuelle Beachwear. Podczas pokazu tej marki modele wręczyli wybranym gościom miły prezent od Rose Atelier. To prawdziwe róże, które swoją świeżość utrzymują do dwóch lat i to bez konieczności podlewania. Żeglarskie stylizacje zaprezentowała firma Campione. Asortyment dostępny jest w butiku mieszczącym się w Galerii Klif w Gdyni.  Na wybiegu pojawiły się również stylizacje z butiku Jungle Chic z markami Okuaku, Terrastyll, Tearsn&Fears, Waisted, MoRe, MIUMMASH, Piu czy MASH. Stylizacje wzbogacone zostały o oryginalne torebki ze skóry Cream Bear. Zobaczyliśmy też Menta Meccanica oraz przepiękne i bardzo kobiece stylizacje projektanta Michała Starosta, który odpowiadał również za choreografię wydarzenia. Fryzury pięknych modelek zostały wykonane przez stylistów fryzur z salonów ExcellentQ z Gdańska. Wizaż natomiast wykonało niezastąpione Pomorskie Studium Sztuk Wizualnych pod batutą Katarzyny Mątewskiej Kowalewskiej.

Prosecco z widokiem na ognie

Sopot Wave to nie tylko żeglarstwo i moda, ale i dobra zabawa. Kiedy na scenie moc wrażeń dobiegła końca, w pobliżu tarasów rozpoczęły się widowiskowe pokazy fireshow. W ogniu pochodni, z płonącymi parasolami, oraz lassach iskier wystąpił zespół tancerek Mamadoo Fireshow, otwierając tym samym dalszą, nieformalną część imprezy. Już na wejściu przybyłych gości witały piękne hostessy, które przyjmując zaproszenia wręczały drobny upominek w postaci voucheru od L’assai Medical Clinic. Idąc czerwonym dywanem, który prowadził prosto na tarasy, silnie uwagę przykuwały wyjątkowe i ekskluzywne samochody Mazda 3 i 6 oraz Mazda CX-5 i CX-3. Te wyjątkowe maszyny prezentował partner Sopot Wave Trójmiejski Autoryzowany Dealer Mazdy oraz Mercedesa firma BMG Goworowski. Partnerem Sopot Wave była także Grupa Inwestycyjna Hossa – polska firma która już od 30 lat prowadzi działalność deweloperską na terenie  Trójmiasta, tworząc nowoczesne projekty mieszkaniowe i komercyjne. Ponad to partnerem był również Citi Handlowy - jedna z najsilniejszych polskich instytucji finansowych, która łączy doświadczenie i najlepsze tradycje polskiej bankowości z nowoczesnym modelem prowadzenia finansów. Podczas całego wieczoru raczono się pysznym winem musującym Freixenet Prosecco o wyraźnej nucie kwiatów, cytrusów i jabłek. Z kolei o wielbicieli mocniejszych trunków zadbali barmani stałego partnera Sopot Wave firmy Bar4You przygotowującego koktajle na bazie wódki Dalkowski. Dla spragnionych gości, którzy woleli coś bez alkoholu swoje napoje oferowała firma Nata.

105
06/2019

Dzisiaj dziennikarstwo wymaga posiadania naklejki na czole, do którego plemienia należysz, a to się kłóci z dziennikarską ideą - mówi Beata Tadla.