RANGE ROVER EVOQUE NADJECHAŁ

Po 8 latach od premiery, Land Rover pokazał nową generację Range Rovera Evoque. Ogólnopolska premiera odbyła się w Centrum Stocznia Gdańska. Imprezę poprowadził Rafał Jemielita, dziennikarz motoryzacyjny, a gościem specjalnym wydarzenia była Karolina Gorczyca, aktorka pełniąca rolę ambasadorki nowego Evoque. 


Max Radke

Evoque to jeden z najlepiej sprzedająych się modeli w gamie Land Rovera. Przez 8 lat na całym świecie sprzedano 770 tys. egzemplarzy. Nowa generacja ma wszelkie przesłanki ku temu by powtórzyć sukces poprzednika. Samochód wygląda designersko, nowocześnie i na dodatek mocno czerpie z większych i bardziej luksusowych modeli rodziny Range Rover. 

Nowy Evoque choć wygląda bardzo podobnie do poprzednika, a wymiary nadwozia są prawie identyczne, to konstrukcję oparto o zupełnie nową platformę, przygotowaną do napędów hybrydowych, które są standardem w tym modelu. Muskularne nadwozie o sportowej sylwetce podkreślonej opadającym dachem wciąż robi bardzo dobre wrażenie. 

We wnętrzu znajdziemy wiele inspiracji i rozwiązań zastosowanych w nieco większym modelu Velar. Ale jest też sporo nowinek, jak np. wykończenie tekstyliami wykorzystującymi tworzywa sztuczne z recyklingu, czy lusterko wsteczne z... ekranem HD. Przydaje się zwłaszcza przy ograniczonej widoczności przez tylną szybę. Wtedy wyświetlamy sobie w lusterku obraz z kamery umieszczonej nad tylną szybą i od razu poprawia się komfort manewrowania. 

Napęd, poza najbardziej podstawową odmianą ze 150-konnym dieslem, zawsze trafia na 4 koła. Najsłabszy wariant ma napęd przedni i manualną skrzynię biegów. W ofercie są silniki 2-litrowe: 3 benzyny o mocy 200, 250 i 300 KM i trzy diesle o mocach 150, 180 i 240 KM. Wszystkie silniki z wyjątkiem bazowego, 150-konnego diesla są tzw. miękkimi hybrydami (MHEV) z 48-woltową instalacją elektryczną. Dzięki tej technologii auto rusza płynniej i również dynamiczniej dzięki wspomaganiu elektrycznemu, a motor spalinowy gaśnie za każdym razem, gdy kierowca wciśnie pedał hamulca przy prędkości poniżej 17 km/h. 

Atutem nowego, kompaktowego Range Rover’a są również ceny. Podstawowa wersja kosztuje 155 900 zł, a najdroższa w pakiecie R-DYNAMIC HSE z praktycznie pełnym wyposażeniem i najmocniejszym, 300-konnym silnikiem, 303 900 zł. 

 

102
03/2019

Niespełna pięć lat temu stał na życiowym rozdrożu i zastanawiał się, czy zawodowa droga, którą obrał jest właściwa.