Premiera Porsche 911 

9.1.1 na wiele sposobów

911 gości i godzina 9:11 (wieczorem) to liczby opisujące pokaz najnowszego modelu nowego Porsche 911. Na początku lutego w gdańskim Teatrze Szekspirowskim odbyła się ogólnopolska premiera tego kultowego modelu.

Zaprezentować nową 911-kę z jednej strony jest rzeczą bardzo łatwą do wykonania, bo sama możliwość podziwiania z bliska tego modelu jest już sporą atrakcją. Z drugiej strony - trudniej jeżeli chodzi o premierę ogólnopolską, a ta po raz pierwszy miała miejsce właśnie w Trójmieście.

Już sama logistyka premiery robiła wrażenie. 911 zaproszonych gości z całej Polski, w tym głównie klientów marki, a szczególnie kierowców 911-ek. Dokładnie o 21:11 ceremonię rozpoczął Andrzej Smolik, muzyk znany m.in. zarówno z elektronicznych, jak i rockowych brzmień. Tym razem muzyka była wyjątkowa – zgodnie z nazwą imprezy „911 – dźwięk legendy” – do jej tworzenia Smolik wykorzystał dźwięku sześciocylindrowego boksera. 

Tłem do krótkiego występu był multimedialny pokaz historii modelu – z użyciem nie tylko ekranów, ale i laserów. Goście odbyli podróż w czasie, która rozpoczęła się w 1963 roku wraz z pierwszą generacją 911, a skończyła na aktualnym modelu. Główną gwiazdą premiery była 911 -ka koloru czerwonego, to ona ukazała się jako pierwsza. Obok niej stanęły dwa kolejne modele. Wkrótce po tym wszystkie auta zostały oblężone przez zaintrygowanych gości. Zwieńczeniem imprezy był koncert Smolika i Keva Foxa. 

Pokazana w Teatrze Szekspirowskim 911-ka to już ósma generacja tego modelu. Nowa generacja sześciocylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser została zmodernizowana i jest teraz mocniejsza niż kiedykolwiek wcześniej – w modelach S osiąga moc 331 kW (450 KM). Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem nowo opracowanej ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej. Prędkości maksymalne nowego 911 wynoszą: 308 km/h dla wariantu Carrera S oraz 306 km/h dla czteronapędowej odmiany Carrera 4S. Gama nowości obejmuje tryb Porsche Wet – opracowany, aby jazda po mokrych drogach była jeszcze bezpieczniejsza, system Night Vision Assist z kamerą termowizyjną, a także wszechstronną łączność, która wykorzystuje inteligencję „roju”. 

Design karoserii wygląda znajomo, a jednak nie pozostawia wątpliwości, że powstał od nowa. Ósma generacja 911 jest szersza, bardziej zdecydowana i bardziej zaawansowana niż dotąd. Poszerzone nadkola, znacznie szerszy tylny spojler o zmiennym położeniu, elegancki, płynnie przebiegający pas świetlny – to najbardziej wyraziste nowości w wyglądzie. 

 

101
02/2019

Z wykształcenia jest rzeźbiarką, maluje też obrazy, ale największą satysfakcję daje jej pisanie. Ma na swoim koncie kilkanaście powieści i opowiadań.