ZGŁOŚ SIĘ DO KONKURSU GDYŃSKI BIZNESPLAN

Ponad 6 tysięcy uczestników, 17 lat nieprzerwanej tradycji i setki firm założonych w Gdyni – takie są fakty dotyczące konkursu Gdyński Biznesplan. Kolejna edycja konkursu właśnie wystartowała. Jest ona adresowana do studentów, a konkursowe pomysły na biznes można zgłaszać do 31 stycznia 2019 r. wypełniając formularz na stronie gdyniaprzedsiebiorcza.pl.  

Jak co roku, dla autorów pomysłów, którzy pomyślnie przejdą etap zgłoszeń przygotowano wiele wartościowych szkoleń i warsztatów, prowadzonych przez doświadczonych trenerów i praktyków biznesu. Ich uczestnicy dowiedzą się na przykład, jak prawidłowo przygotować biznesplan, jak zbadać rynek, jak skonstruować budżet, jak i gdzie szukać klientów, jak promować swoje produkty i usługi, jak dobrze prezentować biznesowe pomysły, jakie kwestie prawne trzeba wziąć pod uwagę prowadząc własną działalność gospodarczą. 

– Zwycięstwo w „Gdyńskim Biznesplanie” przekłada się na konkretną nagrodę finansową – 30 tysięcy złotych, która bez wątpienia pomoże laureatowi we wcielaniu w życie biznesowych planów. Ale warto podkreślić, że wygranymi w tym konkursie są wszyscy jego uczestnicy – zyskują bowiem potężną dawkę wiedzy i możliwość konsultowania swoich pomysłów z ekspertami. Dla studentów to doskonała okazja, by wyjść poza mury uczelni i skonfrontować swoje plany z realnym biznesowym światem – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

W konkursie „Gdyński Biznesplan” mogą wziąć udział studenci wszystkich rodzajów studiów: stacjonarnych, zaocznych, podyplomowych, licencjackich, magisterskich czy doktoranckich. O tym, że warto wystartować i zweryfikować swoje biznesowe pomysły i plany z wybitnymi ekspertami i praktykami biznesu przekonują historie laureatów z lat poprzednich. 

Najbardziej znanymi laureatami są Łukasz Osowski i Michał Kaszczuk, koledzy z Politechniki Gdańskiej, którzy założyli firmę IVO Software i wprowadzili na rynek syntezator mowy Ivona, uznawany za najlepszy na świecie. Firma swoje początki miała w akademiku, co nie przeszkadzało jej twórcom wygrywać rywalizacji z takimi gigantami, jak IBM, Microsoft, Nokia i Toshiba. Syntezator mowy Ivona był tak dobry, że szybko zdobywał kolejne rynki zagraniczne, a w 2013 roku właściciele przyjęli ofertę innego giganta, firmy Amazon, której sprzedali udziały, pozostając jednak dalej w firmie.  

Rynki zagraniczne zdobywa też Bilander Group – ta informatyczna firma tworząca oprogramowanie business intelligence udowodniła, że polska myśl techniczna produkuje światowej klasy rozwiązania. Systemy do analizy danych tworzone przez Bilander pozwalają efektywniej zarządzać przedsiębiorstwem. Z rozwiązań gdyńskiej firmy korzystają polscy i światowi potentaci, tacy jak IBM, H&M,  Witford, JS Hamilton, Grupa Lotos, Energa, IterRisk, czy Sunreef Yachts. 

Równie imponujące portfolio klientów ma firma SolDevelo, informatyczna firma wyspecjalizowana w tworzeniu wysokiej jakości oprogramowania oraz innowacyjnych rozwiązań. To zwycięzca konkursu Gdyński Biznesplan w roku 2009. Firma zatrudnia już ponad 50 pracowników, realizuje projekty informatyczne na całym świecie. 

Historia pokazuje, że nie tylko firmy z sektora IT odnoszą sukcesy w konkursie Gdyński Biznesplan. Na rynku świetnie radzi sobie wydawnictwo Novae Res, wydające beletrystykę i literaturę popularno-naukową. Rozwija się także Baltica Bicycles, producent designerskich rowerów miejskich. Warto też wspomnieć o firmie Embro, która specjalizuje się w personalizacji obuwia. W ciągu dwóch lat działalności udało się jej nawiązać współpracę ze światowymi gigantami branży obuwniczej, tj. Nike, Timberland, New Balance, Converse, czy Adidas. Embro zaprojektowało też buty dla wielu gwiazd sportu, m.in. dla Otto Portera, Marcina Gortata, Mariusza Wlazłego, Bartosza Kurka, Arkadiusza Milika, czy Joanny Jędrzejczyk. 

Wielki potencjał drzemie też w projekcie ubiegłorocznego zwycięzcy konkursu Gdyński Biznesplan. Igor Kaczmarczyk zaprezentował projekt Sukcynolab, czyli antybakteryjne ekstrakty z bursztynu. Pomysł na biznes opiera się na wykorzystaniu naturalnej, antybakteryjnej substancji aktywnej zawartej w bursztynie w walce z odpornymi na antybiotyki szczepami bakterii. 

- Polecam wszystkim studentom start w konkursie Gdyński Biznesplan, gdyż jest to olbrzymia szansa na to, by realnie przekonać się na ile nasz pomysł może sprawdzić się w warunkach rynkowych. Konkurs, poza szeregiem szkoleń i konsultacji, daje możliwość weryfikacji naszego biznesu przez grono wybitnych ekspertów, którzy potrafią wskazać jego mocne i słabe strony. W warunkach pozakonkursowych za takie porady pewnie trzeba zapłacić spore pieniądze. Dzięki nagrodzie finansowej przeprowadziliśmy już kolejne badania laboratoryjne, aktualnie też staramy się o grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju – mówi Igor Kaczmarczyk. 

Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do końca stycznia 2019 roku. Główna nagroda to 30 000 zł, wśród nagród są również laptop, czytnik, studia menedżerskie, hosting, doradztwo prawne. Głównymi partnerami konkursu są bank PKO BP, REFINITIV oraz RADMOR.