_Z głową

Co zrobić ze starymi płytami CD? Czy fusy po kawie mogą się do czegoś przydać? Czy stare palety i urządzenia elektroniczne można wykorzystać w kreatywny sposób? A może ktoś będzie te przedmioty chciał? W celu rozwiania wątpliwości powstał trójmiejski projekt: _Z głową.


prestiz

Zastanawialiście się kiedyś nad tym czy stare przedmioty mogą zyskać nowe zastosowanie? Jesteś kreatywny? Może chcesz komuś pomóc? Warto pomyśleć nad takimi rozwiązaniami, które nie tylko pozwolą nam zaoszczędzić pieniądze, ale też dadzą możliwość stworzenia nowych relacji. W życiu każdego człowieka pojawia się czasem pytanie „Co z tym zrobić?”. I nie zawsze łatwo jest znaleźć na nie odpowiedź. Z pomocą przychodzi inicjatywa _Z głową, która pozwoli nawiązać kontakt z osobami zainteresowanymi niepotrzebnymi przedmiotami albo poda pomysł jak efektywnie je wykorzystać.

Podróż po interaktywnym domu

Przedsięwzięcie składa się z dwóch warstw – edukacyjnej, która już funkcjonuje oraz aplikacji webowej, która jest najważniejszym elementem tej inicjatywy. „Z głowy – pozbądź się wszystkiego, co nie jest Ci potrzebne” to pomysł innowacyjny. Założeniem jest umożliwienie internautom wycieczki po interaktywnym domu, gdzie będą mogli odszukać przedmioty codziennego użytku i dowiedzieć się, w jaki sposób się ich pozbyć. A to dopiero początek…

A jeżeli chcemy szybciej? Rozbudowanie projektu zakłada utworzenie wyszukiwarki dzięki, której internauci będą mogli dowiedzieć się gdzie i jak pozbyć się przedmiotów, których już nie potrzebują. Może zechcą się nimi wymienić? Dzięki wyszukiwarce wspierającej Gospodarkę Obiegu Zamkniętego konsument będzie mógł praktycznie, opłacalnie i wygodnie pozbyć się rzeczy, których nie potrzebuje.Po wpisaniu niechcianej rzeczy użytkownik dostanie listę możliwości wraz ze wszystkimi niezbędnymi informacjami i bezpośrednim kontaktem do wykonawców. Będzie miał również możliwość wrzucenia zdjęcia, które zostanie przypisane do konkretnej kategorii produktów. 

Pomysłodawcy, czyli serce i umysł projektu

Pomysłodawcą projektu jest gdyńska agencja reklamowa Studio 102. Współautorzy Tomasz Smorgowicz i Łukasz Murawski, o swojej inicjatywie mówią w ten sposób:

- Większość dostępnych materiałów informacyjnych nie rozwiązuje problemu produktów, które nie podlegają segregacji. Spacer po naszym wirtualnym domu uświadamia, że podejmując decyzję zakupową, warto wybierać produkty, których opakowania podlegają ponownemu przetworzeniu lub wykorzystaniu. Chcemy żeby myślenie o środowisku w kontekście odpadów stało się modnym stylem życia - mówią twórcy zglowa.com. -Wyszukiwarka ma podpowiadać jak zrobić domowym sposobem coś pożytecznego z rzeczy pozornie do niczego i wskazać osoby, którym nasze "rupiecie" mogą się przydać. 

Pomysł otrzymał w 2017 roku wyróżnienie przyznane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz  główną nagrodę w konkursie Stena Circular Economy Awards w kategorii promocja Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). 

Zapraszamy na zglowa.com

20
12/2018

Gdy 7 lat temu schodziła ze sceny w blasku chwały, dla wielu to był szok. Jej piosenki nuciła cała Polska, a czerwone korale stały się prawdziwym symbolem polsko - czeskiej przyjaźni.