Model 208 oraz 2008 – te dwa miejskie auta stanowią elektryczną forpocztę Peugeota. Stosunkowo niewielkie rozmiary, dynamiczny wygląd, a także dobre osiągi dają im szansę na wysokie miejsce w rankingach. Warto dodać, że 208 już zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2020.

Obydwa modele nie są debiutantami na rynku, ale mają już swoją historię. Mniejszy z dwójki zadebiutował w 2012 roku zastępując schodzący model 207. Zasłynął m.in. awangardową deską rozdzielczą w której zegary zostały wysunięte względem kierownicy. Zgrabny, miejski hatchback, oferowany w wersji 3 i 5 drzwiowej uzyskał całkiem niezłe wyniki sprzedaży. Co więcej – odniósł spore sukcesy w rajdach 14 razy zwyciężając w zawodach mistrzostw świata. W 2019 roku PSA zaprezentowało drugą generację 208, zmieniając zupełnie charakter auta. Muskularne nadkola, małe szyby, ostre kanty, diody do jazdy dziennej w kształcie kłów – te wszystkie elementy dodały autu charakteru. 

Podobną ścieżkę przeszedł model 2008, który na rynku jest obecny już od 2013 roku. Wtedy właśnie Francuzi po raz pierwszy pokazali swojego crossovera z segmentu B. Nowy model zajął miejsce 207 SW i zdobył dużo większe uznanie niż poprzednik. W 2019 roku światło dzienna ujrzała druga generacja 2008 znacznie różniąca się od poprzedniej. Stonowaną, relatywnie „grzeczną” stylistykę zastąpiła masywna sylwetka i momentami ostra, a nawet awangardowa linia nadwozia. Wielki grill i charakterystyczne diody led dodały jeszcze większej dynamiki. 

Dwa samochody, jedno serce

Obydwa modele zyskały coś jeszcze – od początku projektowano je z myślą nie tylko o napędzie spalinowym, ale i elektrycznym. Dzięki temu dość pokaźnych rozmiarów akumulator nie spowodował ubytku miejsca. 

208 i 2008 dostały to samo serce. To silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Dzięki temu 208 do setki rozpędza się w 8,1 sekundy, a co ważniejsze dla kierowców miejskich – po 2,8 s. ma na liczniku 50 km/h. Nieco większy 2008 setkę osiąga po 8,5 s. Prędkość maksymalna obydwu wynosi 150 km/h. 

Samochody wyposażono w akumulator o pojemności 50 kWh. Ich czas ładowania zależy od mocy terminalu. W przypadku ładowania ze wzmocnionego gniazda Green Up przy użyciu przewodu dostarczonego z samochodem ładowanie trwa 16 godzin. Z gniazda WallBox (trójfazowego 11 kW lub jednofazowego 7,4 kW) ładowanie trwa od 5 do 8 godzin. Po podłączeniu pojazdu do terminala publicznego 100 kW ładowanie do 80% pojemności akumulatora trwa zaledwie 30 minut.

Jak podaje koncern PSA mniejszy z pojazdów ma zasięg 340 km, a większy 310. Wszystko zależy od wielu czynników. Akumulator posiada gwarancję na 8 lat lub do przebiegu 160 tys. km.

Bogaty w standardzie

Ceny 208 zaczynają się od kwoty 124 900 zł, a 2008 od 149 900 zł. Już podstawowe wersje (Active) zawierają bogate wyposażenie, m.in. pakiet bezpieczeństwa z tempomatem i czujnikami parkowania. 

Obydwa modele są dostępne w salonach Peugeot Zdunek już od 2020 roku. Jak informuje dealer - średni czas oczekiwania na samochód wynosi 5 do 6 miesięcy. 

2008

Moc 136 KM

Max. moment obrotowy 260 Nm

Przyśpieszenie 8,5 s.

Prędkość maksymalna 150 km/h

Pojemność akumulatora 50 kWh

Spalanie 17,8 kWh/100km

Zasięg 320 km

208

Moc 136 KM

Max. moment obrotowy 260 Nm

Przyśpieszenie 8,1 s.

Prędkość maksymalna 150 km/h

Pojemność akumulatora 50 kWh

Spalanie 16,1 kWh/100km

Zasięg 340 km