TYDZIEŃ IZRAELSKI W GTS 30 sierpnia – 6 września 2018

W ramach cyklu Teatry Europy, organizowanego od 2014 roku przez Gdański Teatr Szekspirowski i Fundację Theatrum Gedanense, tym razem czeka nas spotkanie z bogatą kulturą Izraela. W programie Tygodnia Izraelskiego zobaczymy przede wszystkim spektakle teatru tańca i performensy – w tym premierę jednej z wiodących scen tanecznych: Kamea Dance Company. Odbędą się również koncert, wystawy, przegląd filmów, gotowanie na żywo oraz ciekawe spotkania poświęcone współczesnej kulturze i obyczajom, a nawet młodemu izraelskiemu biznesowi. Tydzień Izraelski rozpocznie się już 30 sierpnia, a od dzisiaj można nabyć bilety na prezentowane w jego ramach wydarzenia – koncert oraz spotkanie z żydowską kuchnią.


16 Sierpień 2018

prestiz

_________________________________

„Mnemosyne”

Kamea Dance Company, Izrael

30 sierpnia 2018, godz. 19:00, 60 min

Gdański Teatr Szekspirowski

Wspomnienia budują i niszczą, prześladują, ale też przemijają… Skąd przyszedłem i gdzie dojdę? Gdzie przynależę? – pytają twórcy spektaklu. Pamięć to kod do odczytania spektaklu. Jego tytuł pochodzi od greckiej bogini - uosobienia pamięci, matki muz olimpijskich, których ojcem był Zeus. „Mnemosyne” z choreografią Tamira Ginza, którego premiera odbyła się w kwietniu 2018 roku, stanowi zwieńczenie 15 - letniej pracy Kamea Dance Company, uznawanego za jeden z najwybitniejszych teatrów tańca na świecie. Spektakl dotyka istoty kolektywnej tożsamości, wspólnoty i dziedzictwa, ceremonii oraz rytuałów, które stoją w sprzeczności z tożsamością jednostki, kształtowaną przez indywidualne wspomnienia.

Choreografia: Tamir Ginz

Oryginalna muzyka: Avi Belleli

Konsultacja dramaturgiczna: Yoav Michaeli

Kostiumy: Inbal Ben Zaken

Scenografia: Adam Keller

Reżyseria światła: Shay Yehudai

Występują:

Ofek Admoni, Ayelet Alfo, Sagi Baleli, Jonatan Bukschtein, Tom David, Lorris Eichinger, Noam Ephron, Eddy Hersaut Calazel, Einav Kringel, Lou Landre, Alma Lauer, Rona Lerner, Peter Starr, Elliot Thompson.

Bilety:

Strefa A: 60 zł N / 50 zł U

Strefa B: 50 zł / 40 zł

Strefa C: 45 zł / 35 zł

_________________________________

„Carmina Burana”

Kamea Dance Company, Izrael

31 sierpnia 2018, godz. 19:00, 1 h 10 min

Gdański Teatr Szekspirowski

(dla widzów powyżej 16 r. ż.)

Legendarna muzyka Carla Orffa w interpretacji twórcy Kamea Dance Company Tamira Ginza to rytuał zmysłów, miłości i erotyki. Taniec, choć abstrakcyjny, interpretuje znane utwory w nowoczesny sposób. Trzynastu tancerzy celebruje młodość, pożądanie i piękno fizycznego ruchu w ekscytującym, wibrującym i dzikim widowisku.

„…Warta podkreślenia jest zasługa zespołu w stworzeniu dzieła, które łączy styl neoklasyczny z tańcem współczesnym, czego tak brakuje większości izraelskich zespołów tanecznych". - Shelly Kling, Globusy

Choreografia: Tamir Ginz

Muzyka: "Carmina Burana" Carla Orffa

Projekty kostiumów: Rakefet Levi

Reżyseria światła: Shay Yehudai

Występują:

Ofek Admoni, Sagi Baleli, Jonatan Bukschtein, Noa Dahan, Tom David, Lorris Eichinger, Eldar Elgrably, Noam Ephron, Einav Kringel, Lou Landre, Alma Lauer, Rona Lerner, Peter Starr, Elliot Thompson.

Bilety:

Strefa A: 60 zł N / 50 zł U

Strefa B: 50 zł / 40 zł

Strefa C: 45 zł / 35 zł

_________________________________

"Gulliver”

HaZira Performance Art Arena, Izrael

na podstawie powieści Jonathana Swifta

01 września 2018, godz. 19:00

Gdański Teatr Szekspirowski

Spektakl na aktora, kamerę, garść obrazów i zalaną wodą scenę. Guliwer powraca do domu po swych morskich podróżach i izoluje się od świata. Odmawia spotkań z ludźmi, rozmawia tylko z dwoma końmi, które zakupił, i rozmyśla nad ludzką naturą. Po pięciu latach odosobnienia odbywa pierwszą rozmowę z żoną, opowiadając jej swoją historię. Teraz zaprasza do słuchania również ciebie. Nim usłyszysz tę opowieść od kogokolwiek innego. Wyprodukowana przez HaZira Performance Art Arena i wyreżyserowana przez Zvi Sahara adaptacja słynnej powieści skupia się na mniej znanej stronie dzieła Swifta – niezmiennym okrucieństwie społeczeństwa.

Adaptacja, reżyseria i wykonanie: Zvi Sahar PuppetCinema

Partnerzy na scenie: Chihiro Ishiyama,Yuval Fingerman, Lee Lorian

Kompozytor i wykonawca muzyki na żywo: Gai Sherf

Scenografia: Nili Dvir

Reżyseria światła: Ofer Laufer

Dyrektor artystyczny: Amit Drori

Asystenci reżysera: Dani Halifa, Dany Kinreich

Dźwięk: Amir Meir
Produkcja: HaZira Performance Art Arena

Szczególne podziękowania dla Emanuela Chanona za jego pomoc przy tworzeniu postaci Guliwera.

Bilety:

Strefa A: 50 zł N / 40 zł U

Strefa B: 40 zł / 30 zł

Strefa C: 35 zł / 25 zł

_________________________________

“Two Room Apartment”

reżyseria i choreografia: Niv Oren i Laor Sheinfield, Izrael

02 września 2018, godz. 19:00, 50 min

dla widzów powyżej 18 r.ż.

Przez ponad rok Niv i Oren przygotowywali własną wersję choreografii „Two Room Apartment” Liata Drora i Nira Ben-Gala, która miała swoją premierę w Izraelu w 1987 roku. Spektakl-performans, który stworzyli, wykorzystuje prosty język taneczny i minimalistyczną estetykę. Bada pojęcie życia jako struktury, w ramach której występują precyzyjne, prawie kompulsywnie powtarzane zwyczaje i zachowania. To pojęcie jest głęboko eksplorowane poprzez różnorodne odniesienia, zaczynając od narodu, wojska i rodziny, a kończąc na intymnej relacji pomiędzy kochankami oraz relacji z samym sobą. W „Two Room Apartment” mamy do czynienia z dwoma zupełnie różnymi definicjami granic. Z jednej strony chodzi o fizycznie materialne granice, takie jak granice pomiędzy dwoma państwami, czy dwoma pokojami. Z drugiej strony artyści odkrywają własne granice - granice osobistych możliwości i poczucia moralności, które sami sobie wyznaczamy. „Two Room Apartment” uważany jest za milowy krok w rozwoju niezależnej izraelskiej choreografii. Spektakl spotkał się z międzynarodowym uznaniem i otrzymał wiele nagród, m.in. na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Bagnolet w Paryżu.

Choreografia i wykonanie: Niv Sheinfeld i Oren Laor

Na podstawie realizacji Liata Drora & Nira Bena Gala z 1987 roku.

Muzyka: Ori Vidislavski, Elton John, Vains of Jenna

Konsultant artystyczny: Keren Levi

Reżyseria światła: Netta Koren, Wil Frikken

Rysunki: Ruth Gwily

Zdjęcia: Gadi Dagon

Specjalne podziękowania dla Liat & Nir za wyrażenie zgody na pracę na bazie ich projektu.

Projekt współprodukowany przez Centre National de la Danse w Paryżu oraz Grand Theatre w Groningen, przy wsparciu Izraelskiego Funduszu na rzecz Sztuk i Kultury.

Bilety: 40 zł N /30 zł U

_________________________________

„Memo”

reżyseria i choreografia: Anat Grigorio, Izrael

03 września 2018, godz. 19:00, 60 min

Gdański Teatr Szekspirowski

Ruch i muzyka na żywo przepisane na język wydarzenia opartego o interakcję z widzami. „Memo” dotyczy ewolucji naszych wspomnień. Czy naprawdę możemy wybrać, co z tego, co na nas wpływa, zostanie w nas na zawsze? Czy naprawdę możemy zignorować ślady życia i historii? Czy możemy je usunąć? Czy mamy wolny wybór? Tym samym Anat Grigorio bada niezwykle wybuchową materię, jaką jest nasza własna historia, która staje się naszą osobowością. To jednocześnie zaproszenie w stronę publiczności, by poprzez grawerowanie/oznaczanie/stemplowanie ciała performerki słowami i myślami bezpośrednio wpływała na jej zachowanie i ruch. Co po tym pozostanie i jak na nią wpłynie? Co zostanie wymazane, a co zyska nowe znaczenie?

Anat Grigorio Dance Projects łączy taniec współczesny z teatrem fizycznym, tworząc multidyscyplinarne dzieła sztuki we współpracy z artystami z całego świata. Projekty Anat oparte są na nieustannym badaniu ludzkiego ciała poprzez naturalną zmysłowość, kryjącą się w prostych, przyziemnych czynnościach, a zakorzenione w ciągłym odkrywaniu źródeł ludzkich zachowań, świadomości, ograniczeń, pełnionych ról, a także wpływów, jakie wywieramy na siebie nawzajem.

Koncept, choreografia i performans: Anat Grigorio

Podkład muzyczny i muzyka na żywo: Noam Helfer

Muzyka: Omar A. Rodrigues - Lopez, Around Knuckle White Tile

Reżyseria światła: Chris Duncan

Kostiumy: we współpracy z Etty Hillesum Israeli Youth Theatre

Projekt kostiumów: Diana Leibovici, Shachar Arazi, Adar Gatenyo pod kierownictwem Liron Jul Minkin

Drewniane tulipany: Julian Ashkenazi

Fotografie: Gadi Dagon , Ira Anner

Projekty graficzne: Ben Bejerano

Asystent produkcji: Alex Oudi

„Memo” powstał w 2015 roku dzięki wsparciu Izraelskiego Ministerstwa Kultury Edukacji
i Sportu oraz Fundacji Rabinowitz.

Bilety: 40 zł N /30 zł U

Wystawa „Dziedzictwo innowacyjności” w ramach Tygodnia Izraelskiego w GTS

30 sierpnia – 6 września 2018

otwarcie wystawy: 30 sierpnia. godz. 18:00

Gdański Teatr Szekspirowski

wstęp wolny

W 2018 roku świętujemy 70-lecie istnienia Państwa Izrael, które swoją niepodległość ogłosiło 14 maja 1948 roku. W Izraelu mieszka dziś prawie 9 milionów ludzi. Jego stolicą jest Jerozolima - jedno z najstarszych miast, ale też jedno z najbardziej „smart”. Było pierwszym miastem na świecie całkowicie pokrytym zasięgiem Wi-Fi! Izrael to także 273 km plaż położonych wzdłuż Morza Śródziemnego, Czerwonego, Morza Martwego i Jeziora Galilejskiego, które jest najniżej położonym na świecie jeziorem słodkowodnym. To państwo może również poszczycić się największą liczbą naukowców per capita na świecie, największą liczbą muzeów oraz największą koncentracją start-upów.

W ramach Tygodnia Izraelskiego w GTS będzie można obejrzeć wystawę, poświęconą Izraelowi, jakiego nie znamy. 30 pięknych wielkoformatowych fotografii przybliża ten ciekawy kraj – jego najpiękniejsze zakątki, naturę, zabytki i miasta oraz wielokulturowe społeczeństwo Izraela. 

Wystawa przygotowana została przez Ambasadę Izraela z okazji 70. rocznicy powstania Państwa Izrael.

Wsparcie: ELNET Poland

Partnerzy: Ministerstwo Turystyki Izraela, Serendip LTD

Gdańsk oczami izraelskich blogerów

31 sierpnia – 6 września 2018

otwarcie wystawy: 31 sierpnia, godz. 18:00

Gdański Teatr Szekspirowski

wstęp wolny

W ciągu ostatnich kilku lat Polska stała się pożądanym celem dla izraelskich turystów. Można przypisać to tanim lotom, dogodnym cenom i dobrej infrastrukturze turystycznej. Ale Polskę i Izrael łączy również podobne zaplecze/tło kulturowe, co również jest magnesem, który przyciąga do Polski wielu turystów z Izraela.

Prezentowana w ramach Tygodnia Izraelskiego wystawa, to zbiór historii, które są wynikiem podróży do Gdańska blogerów zajmujących się różnorodną tematyką – od turystyki, przez kulturę i jedzenie po modę i styl życia, a także fotografów-amatorów. Ukazują one Gdańsk z różnych punktów widzenia. Ponieważ blogi to historie, łączące tekst i zdjęcia, każdemu zdjęciu towarzyszy tekst objaśniający, który zwiększa wrażliwość widza i dopełnia opowiadaną obrazami historię.

Gdańsk oczami izraelskich blogerów
31 sierpnia – 6 września 2018

otwarcie wystawy: 31 sierpnia, godz. 18:00

Gdański Teatr Szekspirowski

wstęp wolny

W ciągu ostatnich kilku lat Polska stała się pożądanym celem dla izraelskich turystów. Można przypisać to tanim lotom, dogodnym cenom i dobrej infrastrukturze turystycznej. Ale Polskę i Izrael łączy również podobne zaplecze/tło kulturowe, co również jest magnesem, który przyciąga do Polski wielu turystów z Izraela.

Prezentowana w ramach Tygodnia Izraelskiego wystawa, to zbiór historii, które są wynikiem podróży do Gdańska blogerów zajmujących się różnorodną tematyką – od turystyki, przez kulturę i jedzenie po modę i styl życia, a także fotografów-amatorów. Ukazują one Gdańsk z różnych punktów widzenia. Ponieważ blogi to historie, łączące tekst i zdjęcia, każdemu zdjęciu towarzyszy tekst objaśniający, który zwiększa wrażliwość widza i dopełnia opowiadaną obrazami historię.

Esev Yam (עשב ים) – koncert w ramach Tygodnia Izraelskiego w GTS
 

6 września 2018, g. 20:00

Gdański Teatr Szekspirowski

bilety: 50 zł

Jedyna w swoim rodzaju fuzja dawnej i nowej muzyki. Na jednej scenie spotkają się osobowości izraelskiej oraz polskiej sceny muzycznej, by wspólnie zagrać żydowską muzykę ze swoich rodzinnych stron. Na koncert złożą się: żydowska muzyka etniczna, pieśni tradycyjne oraz magiczne utwory religijne (niguny). Wszystkie utwory zostaną rozwinięte o elementy zbiorowej improwizacji, charakterystyczne dla starożytnej kultury nomadów, nowoczesnego jazzu i muzyki intuitywnej.

Wystąpią:
Ayelet Ori Benita (Izrael) - wokal / instr. perkusyjne
Kasia Kadłubowska - wibrafon / wokal
Ido Bukelman (Izrael) - gitara / banjo
Mikołaj Trzaska - klarnety / saksofony
Adam Żuchowski - kontrabas

Fragment recenzji:

„Ambitny koncept koncertu „Esev Yam” został zainspirowany pospołu przez izraelską pieśniarkę Ayelet Ori Benitę i polską perkusjonistkę Kasię Kadłubowska. Artystki w projekcie połączyły dwie odległe muzyczne tradycje. Nawiązuje on bowiem do korzeni kultury żydów sefardyjskich i kultury żydów aszkenazyjskich. Równocześnie partytury dawnej muzyki etnicznej i utworów religijnych poddał śmiałej aranżacji z formami i kierunkami współczesnej awangardy - muzyką elektroniczną, twórczością intuitywną i nowoczesnym jazzem.” – „Muzyczny mistycyzm, czarny humor i powstańcze pieśni” - Henryk Tronowicz, Polska Dziennik Bałtycki, nr 177, 03.08.2018 r.

Filmy prezentowane w ramach Tygodnia Izraelskiego w GTS

30 sierpnia – 6 września 2018, Gdańsk

„Mr. Gaga”, reż. Tomer Heymann, 2015, 103 min
30 sierpnia, g. 16.00, Instytut Kultury Miejskiej, wstęp wolny

„Mr. Gaga” to najciekawszy film o tańcu współczesnym od czasu „Piny” (Variety), a jednocześnie laureat wielu nagród publiczności na międzynarodowych festiwalach. Opowiada o genialnym choreografie Ohadzie Naharinie, wieloletnim szefie najsłynniejszego zespołu tańca współczesnego z Izraela – Batsheva Dance Company. Reżyser Tomer Heymann towarzyszył artyście przez 8 lat, aby ukazać jego życie i niezwykłą ewolucję jako tancerza, twórcy i człowieka. Rejestrował zarówno jego życie prywatne, przebieg prób zespołu, jak i zajęcia z opracowanego przez Naharina języka ruchu – GAGA – umożliwiającego każdemu wyrażenie swoich emocji poprzez taniec. W połączeniu z niepokazywanym dotychczas materiałem archiwalnym oraz fragmentami tanecznych spektakli Batshevy dostajemy fascynującą historię człowieka, który zrewolucjonizował świat tańca współczesnego. „Ruch jest sposobem rozumienia siebie. Kto uważnie wsłucha się w swoje ciało, przekroczy swoje ograniczenia.” mówi Ohad Naharin.

„Na końcu świata w lewo”, reż. Avi Nesher, 2004, 110 min
31 sierpnia 2018, g. 17.00, IKM, wstęp wolny

Niezwykła opowieść o żydowskich imigrantach z Maroka i Indii, którzy trafiają do miasteczka gdzieś na pustyni, na izraelskim „końcu świata”… Muszą nauczyć się nie tylko żyć w nowych warunkach Ziemi Izraela, ale też dogadywać się z przybyszami z drugiego końca świata.

 „Przyjeżdża orkiestra”, reż. Eran Kolirin, 2007, 83 min
1 września 2018, g. 15.00, Teatr w Oknie, wstęp wolny

„Przyjeżdża orkiestra” to oryginalna i opowiedziana z wyjątkowym humorem historia egipskiej orkiestry, która zagubiła się w Izraelu. Zespół miał zagrać na uroczystym otwarciu centrum kulturalnego. Niestety, nikt nie odebrał muzyków z lotniska, ci więc decydują się odnaleźć drogę sami…
Film ten, przywodzący na myśl dzieła Emira Kusturicy, to żywiołowa, pełna egzotycznego uroku i absurdalnego humoru opowieść z nieokiełznaną orientalną muzyką w tle. Komedia, romans i szczypta nostalgii w energetyzującej pigułce.
Film zdobył główną Nagrodę Publiczności na 23 Warszawskim Międzynarodowym Festiwalu Filmowym.

„Zero motywacji”, reż. Talya Lavie, 2014, 100 min
2 września 2018, g. 15.00, IKM, wstęp wolny

Trzy historie: Zmienniczka, Dziewica i Dowódca łączą się w jedną opowieść o biurze administracyjnym izraelskiej bazy wojskowej położonej na środku pustyni. Akcja filmu to epicka opowieść o walce o władzę, intrygach i przyjaźni wystawionej na próbę. 
Ale inaczej niż w typowym filmie wojennym, „Zero motywacji” przygląda się kobietom pracującym w biurze bazy wojskowej. Film opowiada historię trzech żołnierek i pokazuje ich prawdziwą i surrealną, komiczną i mroczną podróż przez labirynty wojskowej biurokracji. Wiadomo przecież, że „jeśli w pierwszym akcie pojawił się pistolet na zszywki, to w trzecim ktoś musi z niego wystrzelić.”

„Ruszanie pod górę”, reż. Oren Shtern, 2014, 90 min
3 września 2018, g. 17.00, IKM, wstęp wolny

Film odniósł w Izraelu ogromny sukces kasowy. Opowiada historię dobrze sytuowanej jerozolimskiej rodziny, na której czele stoi chirurg plastyczny Micha. Losy rodziny odmieniają się, gdy Micha powoduje wypadek samochodowy, w wyniku którego jego żona zapada w śpiączkę. Członkowie rodziny starają się wszelkimi sposobami przywrócić ją do zdrowia, a w międzyczasie ich świat wywraca się do góry nogami. Syn Michy planuje ślub z orientalną Żydówką, pracującą jako prywatny detektyw. Jego aspołeczna córka-singielka pogrąża się w obsesyjnej miłości do arabskiego gwiazdora kinowego. Micha zaś próbuje odzyskać prawo jazdy i zapisuje się na kurs do pięknej instruktorki, która jest jednocześnie nauczycielką jogi…

Spotkania z Karoliną Mints - kultura współczesnego Izraela

Izrael – kraj startupów i innowacji

Przegląd najciekawszych rozwiązań, które zmieniają naszą rzeczywistość.

1 września 2018, g. 17:00

Gdański Teatr Szekspirowski

wstęp wolny

Startup Nation to termin, który na stałe wpisał się w mapę skojarzeń związanych z Izraelem. To ogromna zmiana, która wydarzyła się dosłownie na przestrzeni ostatnich kilku lat. Postrzegamy Izrael już nie tylko przez pryzmat konfliktu i ortodoksji, ale także w kontekście innowacji wyrażanej ilością startupów na kilometr kwadratowy. Rzeczywiście, jeśli przyjrzymy się liście najpopularniejszych aplikacji, których używamy w swoim telefonie komórkowym (Viber, Whatsapp, Waze, Wix, Checkpoint, Eat with, Moovit ect.), okaże się, że są to aplikacje powstałe w Izraelu. W trakcie spotkania wspólnie prześledzimy początki najpopularniejszych izraelskich startupów oraz zapoznamy się z tymi, które z pewnością niedługo zawojują świat.

Kim jest współczesny Izraelczyk i jaki jest jego związek z judaizmem?

2 września 2018, g. 17:00

Gdański Teatr Szekspirowski

wstęp wolny

Choć mieszkańcy Izraela wiedzą, co mają na myśli, mówiąc, że jedno zachowanie jest bardziej izraelskie od drugiego, prawdą jest, że próba zdefiniowania izraelskości jest nie lada wyzwaniem i domaga się spojrzenia na izraelskie społeczeństwo z większą uwagą, a także w kontekście imigracji Żydów z całego świata.

Według izraelskiego Urzędu Statystycznego jedynie 10% izraelskiego społeczeństwa przestrzega ortodoksyjnej doktryny Judaizmu, czyli są tzw. Haredim. Co znajdziemy w pozostałych 90% ludności Izraela? Całe spektrum religijnych interpretacji, wedle których ludzie dobierają się w pary, poszukują pracy, świętują żydowskie tradycje i przestrzegają koszerności. Podczas wykładu zapoznamy się z wybranymi „micwot” (nakazami) Judaizmu oraz ich wpływem na codzienne funkcjonowanie w życiu, biznesie, w kontaktach z przyjaciółmi. Dyskusja będzie miała za zadanie przybliżyć te niuanse, dostarczyć legendę do mapy izraelskiego różnorodnego i fascynującego społeczeństwa.

Prowadząca spotkania Karolina Mints jest psychologiem społecznym i coachem z dyplomem Uniwersytetu SPWS oraz Akademii L. Koźmińskiego w Warszawie. Z zamiłowania dziennikarka i blogerka, która po kilku latach pracy w telewizji TVN postanowiła nadać swojej karierze zupełnie inny kształt. W 2014 wyjechała samotnie na kilka miesięcy do Izraela, by w trakcie trwającej tam wojny opowiedzieć historię o współczesnym Izraelu oczami gojki, Europejki, a także z perspektywy psychologa. Z krótkiego projektu o nazwie Israel Friendly zrodził się popularny blog dla ludzi, którzy tak jak Karolina pokochali Izrael z całą jego złożonością. Dziś prowadzi swoją firmę turystyczną, pomagając rodakom zorganizować wymarzone i bezproblemowe wakacje w Izraelu. Wciąż podróżuje po kraju, pisze bloga oraz kręci filmy na YouTube, dokumentując i tłumacząc najciekawsze aspekty izraelskiej kultury i codziennego życia. Znając coraz lepiej język hebrajski, nagrywa filmiki także po hebrajsku dla tych, którzy uczą się tego języka. Prywatnie żona Izraelczyka i mama małego Adasia. Mieszka w Rishon Lezion niedaleko Tel Avivu.

Talerzem po mapie - odcienie kuchni żydowskiej

5 września 2018, g. 18:00

Gdański Teatr Szekspirowski

wstęp: 30 zł

ilość miejsc ograniczona

Wysmakowane spotkanie z żydowską kuchnią i kulturą, które poprowadzi Paweł Zyner, restaurator z dwudziestoletnim doświadczeniem, założyciel Restauracji Bagażownia, a od niedawna również zastępca Ambasadora Austrii. Rodzina Zynerów od początków XIX wieku prowadziła w Kaliszu jedną z najstarszych karczm żydowskich. W trakcie spotkania kucharz Bagażowni przygotuje kilka kulinarnych propozycji z sekretnych przepisów Zynerów. Gotowaniu na żywo będą towarzyszyły opowieści o smakach Izraela i miejscach, które pod tym kątem warto odwiedzić. Klimat spotkania zbuduje dodatkowo grana na żywo muzyka.