Premiera albumu Jaskułke Sextet Komeda Recomposed!

Już dziś światło dzienne ujrzy płyta Sławka Jaskulke Sextet "Komeda Recomposed". Projekt trójmiejskich muzyków ze Sławkiem Jaskułke na czele jest odważną próbą zmierzenia się z muzyczną tradycją i legendą Krzysztofa Komedy, wybitnego kompozytora i pianisty jazzowego, pioniera nowoczesnego jazzu w Polsce. Znakomite recenzje koncertów dają przedsmak ekscytującej podróży po dźwiękowej galaktyce. 


06 Lipiec 2018

prestiz

Kilka ciekawostek:

- płyta była nagrywana w studiu S1 - jednym z najlepszych studiów koncertowych w Europie Nagrywanie w warunkach sali koncertowej a nie studia nagraniowego było zamiarem celowym, mającym przybliżyć sposób nagrania do sposobu, w jaki zarejestrowano płytę Astigmatic Krzysztofa Komedy 

- Sławek Jaskułke gra na fortepianie ORAZ na pianinie z moderatorem (charakterystyczne brzmienie Sławka Jaskułke z płyt „Sea” czy „Senne”), w wielu fragmentach jednocześnie. Zabieg ten ma na celu podkreślenie unikalnego brzmienia właściwego pianiście i jest zabiegiem unikatowym (nie nagrywano do tej pory płyt jazzowych na instrumencie z moderatorem) 
O samym brzmieniu poniżej.

- projekt był dotąd prezentowany m. in. w 


  * NOSPR, Katowice (Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia) 
  * 12on14 Jazz Club, Warszawa 
  * Polskie Radio Gdańsk (transmisja na żywo) 
  * Festiwal Jazz Jantar, Gdańsk 
  * Festiwal Królewskie Arkady Sztuki, Warszawa 

- płyta ukazuje się równolegle w Polsce i Japonii: 
  * Japońska premiera - 20.06.2018 
  * Polska premiera - 06.07.2018 

2. Niepowtarzalne brzmienie Sławka Jaskułke. 

Sławek Jaskułke od wielu lat pracuje nad uzyskaniem unikalnego, jedynego w swoim rodzaju brzmienia - zarówno w zakresie komponowania muzyki jak i sposobów rejestracji dźwięku oraz doboru instrumentów. 

Przełomem w tej pracy była, wydana w 2014 roku płyta SEA, nagrana w pracowni, na pianinie z moderatorem. Brzmienie zachwyciło zarówno samego Sławka jak i jego fanów, a ostatecznym potwierdzeniem była przyznana przez audiofilski magazyn High Fidelity w 2015 roku nagroda właśnie za brzmienie albumu. 

Od tej pory Sławek nagrywał i koncertował przede wszystkim na pianinach. Ich wybór podyktowany był dotychczasowym brakiem możliwości instalowania moderatora na fortepianie, a to właśnie moderator nadaje owo charakterystyczne brzmienie. 

Kolejna płyta, „Senne”, została zarejestrowana na szwedzkim pianinie marki Billberg - instrumencie wyszukanym oraz specjalnie zakupionym do celów nagrania, . 

Wiosną 2018 roku inżynier Tadeusz Gilert opracował dla Sławka Jaskułke specjalny system montowania moderatora do fortepianu. Możliwość instalowania go na dowolnym instrumencie (fortepianie) otworzył zupełnie nowe możliwości. Efektów ich wykorzystania mogą już słuchać Japończycy na płycie SENNE Part II, której premiera miała miejsce 12 czerwca tego roku w Tokio. Płyta ta została zarejestrowana na instrumencie marki Malmsjo z 1935 roku, już z użyciem systemu moderatorów inż. Gilerta. 

3. Obecność Sławka Jaskułke w Japonii.

Wybrane informacje na temat obecności Sławka Jaskułke na rynku japońskim.

W 2015 roku firma Core Port - japoński wydawca i dystrybutor - zwrócił się do managmentu Sławka Jaskułke z prośbą o nawiązanie współpracy w zakresie dystrybucji płyty artysty na rynek japoński. 
Skutkiem tej współpracy jesienią 2015 roku wprowadzono na rynek japoński pierwszy album  - SEA. 

Jesienią 2016 roku Sławek został zaproszony przez Instytut Polski w Tokio oraz firmę Core Port do Japonii. Na początku grudnia 2016 odbyły się dwa koncerty w Tokio - jeden w siedzibie Ambasady Polskiej, a drugi w klubie Kakululu. 
Ponadto odbyło się kilka wywiadów dla prasy branży muzycznej oraz life-stylowej. 

Zaraz po powrocie z Japonii, w styczniu 2017 roku, niemal równolegle z Polską odbyła się w Tokio premiera płyty Jaskułke Senne (Tłumaczenie recenzji dziennikarza muzycznego Toru Watanabe w załączniku). 

W marcu pianista i kompozytor otrzymał zaproszenie do udziału w festiwalu pianistów solowych PIANO ERA 2017 JAPAN. Festiwal odbywa się co dwa lata. Każda edycja trwa dwa dni, podczas których prezentowane są współczesne trendy w światowej muzyce jazzowej i improwizowanej. Sławek Jaskułke zagrał na tym festiwalu 26 listopada 2017r. w tokijskiej Meguro Persimmon Great Hall. Tylko w dniu koncertu sprzedano kilkaset płyt artysty, a występ Sławka okrzyknięto najciekawszym wydarzeniem całego festiwalu. 

Cztery dni wcześniej odbyła się trzecia (po SENNE oraz Moments) w Japonii w roku premiera - tym razem był to album Sławek Jaskułke Tokyo Solo Concert 2016. 

Na początku roku 2018 w japońskiej prasie i mediach internetowych pojawił się szereg artykułów i wywiadów komentujących obecność Sławka na festiwalu Piano Era oraz prezentujących jego kolejne publikacje w Japonii, zaś dalsze premiery miały miejsce w czerwcu br: 12 czerwca SENNE Part II nagrana specjalnie z myślą o japońskim rynku oraz osiem dni później Jaskułke Sextet Komeda Recomposed. Obecnie trwa kampania promująca te wydawnictwa.