CENTRUM WYPRZEDAŻOWE W PORTFELU INWESTORA INDYWIDUALNEGO

Inwestycja w centrum wyprzedażowe to dobra lokata kapitału. Outlety kuszą potencjalnych inwestorów długoterminowymi umowami najmu z uznanymi markami, stabilnym potencjałem wzrostowym oraz niewielką konkurencją. 

Obiekty handlowe typu „outlet” to pomysł, który zrodził się w kolebce kapitalizmu – USA. Trend budowy centrów wyprzedażowych pojawił się za Atlantykiem już w latach 70’ minionego wieku, by następnie przez Wielką Brytanię zawitać do Europy, gdzie do dziś wciąż powstają nowe inwestycje. Polska nie jest tutaj odosobnionym przypadkiem, mimo, że Polacy mogą robić zakupy w outletach dopiero od 16 lat. Pierwszy tego typu obiekt nad Wisłą powstał w 2002 roku. 

Istotą centrów wyprzedażowych jest sprzedaż końcówek kolekcji, asortymentu posezonowego czy nadwyżek zapasów po obniżonych cenach. Zakupy dokonywane w outletach z reguły są zaplanowane i przemyślane, nie należą do impulsywnych, tak jak jest to w klasycznych centrach handlowych. 

- Centra wyprzedażowe to miejsca, w których Polacy spędzają więcej czasu i wydają więcej pieniędzy niż w tradycyjnych galeriach handlowych. Co więcej,  na rynku outletów wciąż jest miejsce do wzrostów – istniejące obiekty coraz częściej rozbudowują się o food courty i strefy zabaw dla dzieci. Potencjał rozwojowy oparty o segment rozrywki polskie outlety mają jednak dopiero przed sobą – podkreśla Rafał Kroczak, Dyrektor ds. analiz w Metropolitan Investment S.A.

Obecne centra wyprzedażowe w Polsce to obiekty, których powierzchnia najmu kształtuje się na poziomie od ok. 12 do 33 tys. m2. Tym samym są to formaty mało i średnio powierzchniowe oraz znacznie mniejsze niż regularne centra i galerie handlowe. Istniejące outlety dysponują przestrzenią najmu od 50 do 117 lokali. Wśród najemców obiektów wyprzedażowych dominują duże sieci modowe. Tego typu najemcom zależy na bezpieczeństwie oraz długoterminowych umowach najmu.

Z punktu widzenia potencjalnego inwestora rynek charakteryzuje się przede wszystkim niską konkurencyjnością i dużym potencjałem wzrostowym. Choć w Polsce jest już 14 outletów, a ich łączna powierzchnia najmu wynosi ponad 260 tys. m2, wciąż istnieją lokalne rynki z odpowiednio zamożnymi klientami, gdzie takie obiekty mogą powstawać. 

- Dodatkowo na jedno miasto nie przypada obecnie więcej niż dwa obiekty, a większość z nich usytuowana jest poza granicami aglomeracji. Zwykle są to nieruchomości jednopoziomowe z przyległymi parkingami – wszystko to generuje oszczędności w postaci niższych kosztów utrzymania i budowy. Specyficzna formuła, gdzie oferowane są produkty  z wyprzedaży ma swoje przełożenie również na strukturę najemców
- dodaje Rafał Kroczak. 

Wszystko to sprawia, że centra wyprzedażowe stają się obecnie idealnym produktem inwestycyjnym. To bezpieczna i atrakcyjna alternatywa dla istniejących form lokowania kapitału, niezależnie od sytuacji na rynkach finansowych. Metropolitan Investment S.A. umożliwia klientom indywidualnym wzbogacenie swojego portfela inwestycyjnego o tego typu projekty. W marcu do portfolio spółki dołączył Metropolitan Outlet Bydgoszcz. Inwestycja będzie realizowana w latach 2018-2019. 

- Do tej pory rynek outletów zarezerwowany był wyłącznie dla dużych funduszy inwestycyjnych, tymczasem my otwieramy go dla klientów indywidualnych. Propozycja skierowana jest do wąskiego grona najbardziej zamożnych osób, które myślą o zyskach długofalowych. W celu poznania szczegółów dotyczących inwestycji w outlet zapraszam do bezpośredniego kontaktu z Wealth Managerami z firmy Metropolitan Investment, która realizuje tego typu inwestycje – wyjaśnia Dariusz Wojtowicz, Senior Wealth Manager w Metropolitan Investment S.A.

Jakie korzyści otrzymuje inwestor, który zdecyduje się na inwestycję w centrum wyprzedażowe?

- Nasze projekty wyróżnia bezpieczeństwo. Duża ilość najemców oraz długoterminowe umowy najmu zapewniają płynność finansową przez cały czas trwania projektu i pozwalają zakładać zarobek rzędu 8-11 proc. w skali roku. Ten sposób lokaty kapitału wyróżnia także transparentność. W przypadku funduszy inwestycyjnych klient często nie wie, jak pracują jego środki. Tymczasem w przypadku inwestycji Metropolitan Investment S.A. jest to konkretny obiekt, którego zostaje współwłaścicielem. Inwestor ma dostęp do raportów i bilansu spółki, a więc pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z jego pieniędzmi – dodaje Dariusz Wojtowicz, Senior Wealth Manager
w Metropolitan Investment S.A.

 

Metropolitan Investment S.A.

Oddział Gdańsk | al. Grunwaldzka 103A, 80-244 Gdańsk | 48 535 80 80 40

Oddział Poznań | ul. Święty Marcin 24, 61-805 Poznań | 48 535 80 50 80

Oddział Kraków | al. Pokoju 1, 31-548 Kraków | 48 535 50 70 70

www.metropolitaninvestment.pl info@metropolitaninvestment.pl