Już po raz czwarty w Gdańsku odbyła się jedna z największych w Polsce konferencji poświęconych mediom społecznościowym. Tegoroczne Social Media Convent zgromadziło w sumie ponad 500 osób, wśród nich wyjątkowi prelegenci, m.in. przedstawiciele Twittera, Facebooka oraz twórca społeczności Instagramers.com

Autorytety światowego social media przez dwa dni dzielili się swoją wiedzą z uczestnikami Social Media Convent. Wśród ekspertów, znanych nie tylko ludziom interesującym się mediami społecznościowymi, pojawili się m.in. Fergus O'Hare, jeden z dyrektorów kreatywnych Facebooka, Yana Luong - manager Międzynarodowego Komitetu Czerwonego Krzyża, Philippe Gonzalez - manager w Amc Networks International, który jest producentem takich hitów jak: „Breaking Bad” i „The Walking Dead”, czy irlandzki dziennikarz, Mark Little, wiceprezes Twittera.

Szczególną uwagę zwracała prezentacja przeprowadzone przez agencję Fenomem, która pokazała, że internet to nie tylko młodzi ludzie. Agnieszka Stelmaszczyk i Karolina Liberka przeprowadziły interesującą prelekcję o zaczepnym tytule „Za stara na Snapa, za młoda, by umrzeć?” i udowodniły, że seniorzy to bardzo aktywna grupa w social mediach.  Z przeprowadzonych przez nich badań wynika, że w ciągu trzech ostatnich lat odsetek polskich internautów 55+ wzrósł o 8,29 punktu procentowego i stale będzie rosnąć, ze względu na starzenie się społeczeństwa.

Ciekawe wystąpienie na temat mediów społecznościowych miał także Dariusz Szpak z agencji OX Media, który tłumaczył jak dobrze dobranym językiem oraz moderacją w social mediach można podbić sobie sprzedaż, stworzyć społeczność i zbudować silną relację z odbiorcą. Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste. Rozwiązaniem jest np. zmiana tonu narracji albo po prostu zaangażowanie w odpowiadanie. Nie wystarczy dać lajka na facebooku, trzeba zadbać o odpowiedni komentarz. Takie regularne działania zwrócą się w postaci podniesienia rynku sprzedaży firmy.

Z kolei youtuber Karol Paciorek przekonywał, że informacje zamieszczane w social mediach powinny być nie tylko atrakcyjne, ale i prawdziwe. Ciekawie o Euro2016 i Olympic Games opowiedział Tom Fox z Twittera, który potwierdził, że futbol na żywo i serwis do wyrażania opinii zamkniętych w 140 znakach to idealne połączenie. Nie zabrakło też eksperckich rozmów na temat etykiety mediów społecznościowych. 

–  Wraz z rozmówcami poruszyliśmy tematy prywatności w sieci czy przestrzegania prawa w mediach społecznościowych. Jednak głównym tematem był tzw. „hejt”. Wspólna dyskusja pokazała, że nieodłącznym elementem sukcesu są „hejterzy”. Nie można ich ignorować, zwłaszcza jeśli ich krytyka zawiera choć ziarno prawdy. Sposobem na walkę z hejtem jest budowa lojalnej społeczności wokół firmy, która pomoże bronić ją w sytuacji kryzysowej – podkreśla Małgorzata Jasnoch, CEO Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.

Konferencja już po raz drugi odbyła się na terenie Europejskiego Centrum Solidarności. Należy wspomnieć też o akcji charytatywnej podczas After-middle Party, gdzie zaproszono do zaprezentowania się na scenie utalentowane osoby, aby zebrać datki na Fundusz Dzieci Osieroconych prowadzony przez Fundację Hospicyjną.