TRÓJMIEJSKIE IDENTYFIKACJE WIZUALNE DOCENIONE NA ŚWIECIE

Identyfikacja wizualna Muzeum Gdańska, którą opracowało portugalskie studio Design Office, zwyciężyła w kategorii instytucji sektora publicznego w szóstej edycji międzynarodowego konkursu International Visual Identity Awards. Z kolei „Złota kampania” promująca „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga, opracowana przez TOFU Studio, uznana najlepszym projektem w konkursie Creativity International Awards w USA! 

International Visual Identity Awards to coroczny konkurs organizowany przez niezależne, międzynarodowe grono projektantów graficznych. Z każdej z 21 kategorii konkursowych, grupujących projekty z wyspecjalizowanych sektorów, np. miejsc turystycznych, sportu, technologii, czy restauracji, fundacji charytatywnych i w końcu nawet projektów przygotowanych przez studentów, wyłaniany jest jeden zwycięzca. Nagrodzony projekt następnie rywalizuje o najwyższą nagrodę. W edycji z 2018 r. nadesłano projekty z 20 krajów.

- Jury doceniło zwłaszcza możliwość modyfikacji i multiplikacji poszczególnych elementów naszego logo widoczną na gadżetach, czy materiałach poligraficznych związanych z projektem edukacyjnym zrealizowanym przez Muzeum Gdańska w 2018 r. na półwyspie Westerplatte. Sam logotyp jest silnie związany z Gdańskiem oraz jego herbem, czyli koroną i krzyżami. Ceglano morski kolor poszczególnych elementów nawiązuje do herbu miasta oraz jego waloru architektonicznego, czyli ceglanego gotyku i środowiska naturalnego uosabianego przez Morze Bałtyckie - wyjaśnia Waldemar Ossowski, dyrektor Muzeum Gdańska.

Drugie miejsce w tym konkursie, w kategorii sektora publicznego przypadło Muzeum Narodowemu w Gdańsku oraz gdańskiemu TOFU Studio za projekt identyfikacji wizualnej Sądu Ostatecznego. Ta kampania została też doceniona w prestiżowym konkursie Creativity International Awards, w którym TOFU Studio otrzymało aż dwie nagrody. Identyfikacja wizualna stworzona na potrzeby tych działań otrzymała platynę, czyli najwyższe wyróżnienie w kategorii Corporate Identity Program, zaś plakaty wykorzystywane w działaniach komunikacyjnych zostały uznane najciekawszym projektem całej tegorocznej edycji Creativity International Awards otrzymując prestiżowy tytuł: BEST IN SHOW. 

Creativity International Awards jest jednym z najdłużej działających, niezależnych konkursów w USA skierowanych do branży reklamowej i projektowej. Otwarty na profesjonalistów i studentów, od 1970 roku stara się promować kreatywne i nieszablonowe rozwiązania projektowe. Wszystkie konkursowe prace oceniane są przez wyselekcjonowany panel specjalistów reklamowych i projektowych.